Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä oikeasti voi itse tehdä päästäkseen irti työuupumuksesta?

Vierailija
20.03.2019 |

Olen jo panostanut kunnon sänkyyn ja hiljaiseen makkariin, jotta voisin nukkua hyvin ja jättänyt kofeiininkin pois (no en nuku vaan herään aamuneljältä pyörimään sängyssä ja miettimään työasioita). Olen jo yrittänyt vaihtaa työpaikkaa (ei onnistu, meidän alalla on niin vähän avoimia työpaikkoja ja paljon hakijoita, ja ns. paskaduuneihin en pääse tällä koulutuksella ja työhistorialla, koska niihin on paljon hakijoita myös, jotka soveltuu minua paremmin). Olen jo käynyt työterveydessä puhumassa ja saamassa empatiaa. Olen panostanut kevyeen liikuntaan. Olen pyytänyt lyhennettyä työaikaa monta kertaa ja palkattomia vapaita, pomo ei suostu mihinkään niistä, koska hommia on liikaa. Olen pyytänyt kevyempää työtä pienemmällä palkalla, pomo ei suostu koska hommia on liikaa ja tarvitaan tekijä (minä). Olen tehnyt huonommin ja vähemmän eli lakannut suorittamasta liikaa, no sen seurauksena jouduin kolmeen puhutteluun, että miksi en enää saa töitä tehtyä ja uhattiin potkuilla. Olen käynyt joogassa rentoutumassa, no ei se työuupumukseen auttanut.

Mitä oikeasti voi itse tehdä sellaista, joka auttaisi työuupumukseen?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kyllä yrittänyt jo aika paljon. Jotenkin työnantaja pitää herättää ja kun olet jo yrittänyt nuo asiat ja uneen vieläkin vaikuttaa niin on jo hälyttävä tilanne. Osittainen hoitovapaa on yksi jos vaan lasten iät antavat myöten. Jos sairauslomaa tarvitset, niin takaisin lääkärille ja anna masennusoireita. Mutta en suosittele, järeät keinot on ottaa liittoon yhteyttä ja kertoa tilanne. Heiltä varmaan löytyy neuvoja. J, ethän missään tapauksessa tee ylitöitä. Lounaalla lähde pois töistä.

Vierailija
42/42 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä valita työterveydessä työuupumusta vaan konkreettisesti päänsärkyä, oksettavaa oloa, unettomuutta, vuotavaa nenää jne. Nämä ovat palkallisia, mutta työuupumus palkatonta. Eikä kyse ole nyt siitä, että jäisit kokonaan viikkotolkuiksi sairauslomalle vaan nimenomaan niin, että esim. huonoille työskentelyoloille, ilmastoinnille yms. pitäisi alkaa tehdä jotain, kun sairastut tällaisista. Ehkä siinä vaiheessa huomataan, että niitä töitäkin on kevennettävä tai että ehkä se olisi jopa halvempi ratkaisu kuin pistää ilmastointi uusiksi, tutkia, onko rakennuksessa hometta tai vaihtaa kalusto uusiksi kulumien estämiseksi.

Paljonkohan noista sitten saikkua saisi, pari päivää? Ei taida auttaa...

Näinpä, tämä tuskin olisi pitkäaikainen ratkaisu. Parin päivän saikusta ei ole uupuneelle vielä apua.[/quote

NI, jos saa 3 lyhkäistä sairauslomaa pienen ajan sisällä niin on kolmikantakeskustelun paikka. Se on laissa ja silloin heidän pitää keksiä ratkaisu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla