Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko tiukkapipo?

Vierailija
31.03.2013 |

19 -vuotias tyttäreni haluaa muuttaa Englantiin asumaan. Olen kuitenkin päättänyt, että päästän hänet vasta sitten, kun täyttää 25. Perustelen ratkaisuni sillä, että aivot kehittyvät 25 -vuotiaaksi saakka ja mielestäni Suomessa itsenäistetään nuoria liian varhain. Suomessa saa toki muuttaa omaan asuntoon, mutta ulkomaille en tyttöä vielä yksin päästä. Olenko liian tiukka? 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
31.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan ketjun aloittajaa. Onneksi vanhempani tajusivat kasvattaa minut pihavajassa ja antaa aivoilleni kehittymisrauhan. Sitä tunnetta on vaikea selittää, mutta 25-vuotiskakkua syödessäni muutuin sekunnissa seestyneeksi aikuiseksi ja muutin Englantiin.

Vierailija
2/13 |
31.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä hän sinun lupiasi mihinkään tarvitsee?

Omat aivosi eivät näköjään ole kehittyneet kunnolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
31.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttäresi on täysikäinen ihminen, hän saa tehdä juuri niin kuin haluaa, itse lähdin kotoa 18 vuotiaana ja se oli mielestäni erittäin kasvattavaa ottaa täysi vastuu itsestään ja elämästään tuossa iässä

Vierailija
4/13 |
31.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäeromaanikko iski jälleen.

Aina sama virsi tuosta aivojen kehittymisestä. Tiesittekö muuten, että ihmisten keski-ikä kivikaudella oli 30 vuotta? Tällöin vain 1/6 elämästä elettiin täysin kehittyneiden aivojen kanssa, siitäkin suuri osa jo luultavasti aika raihnaisena.

Vierailija
5/13 |
31.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä aika surkea perustelu tuo aivojuttu...

Mutta kuulostaa kyllä siltä, että tyttösi on aika raakile itsenäistymisen suhteen, että kannattais varmaan ainakin ensiksi muuttaa pois kotoa omaan kämppään, ja sitten vasta Englantiin tms. Sinun asiasihan ei valitettavasti ole kuin neuvoa, ei käskeä, onhan tyttö toki täysi-ikäinen.

Riippuu vähän onko menossa Englantiin siksi että siellä on vaikkapa jokin huippuyliopisto, vai huvikseen asumaan tyyliin "pidän hauskaa, ehkä löytää joskus jotain työtä tai sit ei."

Vierailija
6/13 |
31.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Au pairiksi haluaa mennä kahdeksi vuodeksi. 19 -vuotias nyt vain on vielä liian raakile itsenäistymään, saati muuttamaan yksin ulkomaille. Sitten saa mennä miten tahtoo, kun täyttää 25. Ei ennen sitä. T. aloittaja 

Vierailija
7/13 |
31.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2013 klo 14:04"]

Mutta kuulostaa kyllä siltä, että tyttösi on aika raakile itsenäistymisen suhteen, että kannattais varmaan ainakin ensiksi muuttaa pois kotoa omaan kämppään, ja sitten vasta Englantiin tms. Sinun asiasihan ei valitettavasti ole kuin neuvoa, ei käskeä, onhan tyttö toki täysi-ikäinen.

[/quote]

En usko, että ap:lla mitään tytärtä oikeasti on. Kunhan vaan trollaa (samaan tyyliin kuin on harrastanut jo pidemmän aikaa).

Vierailija
8/13 |
31.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä ap sille (onneksi) yhtään mitään voi jos se täysi-ikäinen tyttö haluaa ulkomaille muuttaa. Minäkin lähdin suoraan lukion jälkeen Englantiin yliopistoon opiskelemaan ja oli tosi hieno kokemus! Ei mitään ongelmia ollut vaikka en ollut ikinä ennen asunut yksinkään. Mulla tosin onneksi vanhemmat tukivat asiaa, lähinnä taloudellista tukea siis tarvitsin, kun siellä oli lukukausimaksutkin.

Vierailija
9/13 |
31.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, itse lähdin kotoa 16-vuotiaana. Tosin minut oli opetettu jo kotona tekemään kotitöitä, osasin siis pyykätä ja laittaa perusruuat, siivota jne kaikkea olennaista. Mitään suuria yllätyksiä ei tullut, sain rauhassa opetella rahankäyttöä ja töissäkin olen joka kesä ja arkinakin ollut. MInusta tuntuu, että minulla on sen takia nyt 20-vuotiaana paljon helpompaa. Sen sijaan että elämä pyörisi juhlimisen ja sellaisen ympärillä, olen oppinut ottamaan vastuuta itsestäni jo aikaisemmin ja tiedän omat rajani.

Eli ei mitään ongelmia varhaisen itsenäistymisen kanssa, päinvastoin! Tosin olen kyllä sitä mieltä että jo kotoa täytyy tulla se kotitöiden malli, homma ei toimi jos 18-vuotias poika muuttaa pois ilman että on kertaakaan pyykännyt likaiset bokserinsa itse.

Todella säälin niitä päälle parikymppisiä uusavuttomia, joille äiti tulee huoneeseen haistelemaan että "onkohan nämä sukat likaiset?"... Ihminen ei silloin opi yhtään vastuuta eikä ajattelemista, ei opi jos ei anneta oppia itse. Paljon pitää yrittää ja erehtyä ennen kuin oppii.

Vierailija
10/13 |
31.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

A pairiksi mennään nimenomaan 19-20 vuotiaana. Eikä se ole yksin asumista, siinähän asutaan perheessä, ikäänkuin perheenjäsenenä.

25-vuotias on jo valmistunut, tai valmistumassa, ammattiin, silloin tähdätään jo muuhun kuin välivuoteen maailmalla.

Monella opiskelijalla silloin jo opintohin kuuluva pakollinen ulkomaanjakso takana, ja alasta riippuen jotkut jo solmivat ensimmäisiä työsopimuksia ulkomaankomennuksille. 

Sitäpaitsi ap:n tyttöhän voi lähteä ilman ap:n lupaa. Täysi-ikäinen kun on.

Vierailija
11/13 |
31.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten Tziisus sentään joku jaksaa näitä ikä-juttuja väkisin vääntää joka jumalan päivä.

Kaikki alle 25v. on jotain aivottomia ja avuttomia ja yli 25v.on kai sitten jo seuraava jumalasta.

Kuinka ap sulla voi olla näin tylsä elämä, pienet kuviot ja joku pervo ikä/ikäero trauma/ pakkomielle.

Avaudu vähän niin ehkä joku lukko sun sisälläsi aukeaa ja me muut saamme rauhan...

Vierailija
12/13 |
31.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö haluaa varmaan eroon ripustautuvasta äidistään.

Vierailija
13/13 |
31.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tiukkapipo! Itse lähdin maailmalla 16 vuotiaana... Anna tyttäresi kokeilla omia siipiään ja rajojaan.. ja muistutan vielä että kyse jo täysi ikäisestä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi