Vakuuttakaa mut siitä, ettei 55-vuotiaana voi tulla raskaaksi
Eli seksielämää tiedossa viiden vuoden tauon jälkeen. Kuukautiset edelleenkin ovat, joskin erittäin epäsäännölliset.
Olen niin hysteerinen asian suhteen, etten tajua/halua tajuta faktoja. Olen googletellut asiaa ja ilmeisesti yksi mahdollisuus miljoonasta tulla tässä vaiheessa spontaanisti raskaaksi.
Historia tuntee kyllä tapauksia ja Suomessakin tämän ikäinen on synnyttänyt. Laitettu alulle kuitenkin hedelmöityshoidoilla.
Olisi tietysti ihan katastrofi, neljä lasta entuudestaan, joista nuorinkin on 24-vuotias.
En pysty rentoutumaan tämän ajatuksen kanssa. Pidän itseäni superhedelmällisenä, koska aiemmat ovat saaneet alkunsa kertalaakista AINA.
Puhukaa järkeä nyt minulle, jotta voisin ihanan uutuuden kanssa rentoutua.
Kommentit (29)
Te, jotkaokette yli 45: uskallatteko harrastaa seksiä ilman ehkäisyä?
Vierailija kirjoitti:
Etenkin jos kumppani sanoo, ettei tykkää kondomista, niin olisin todella varovainen ennen kuin taudit on testattu. Vuosien saatossa on ehtinyt saada vaikka mitä.
Joo erikoisia tapauksia sitä on. yksi 50v mies kertoi kantavansa sukupuoliherpestä, mutta ei suostu käyttämään kondomia. Vaikka riski saada oireeton herpes on silti melkoinen ilman suojausta.
Ihme idiootteja. kehtasi vielä suuttua kun en suostunut.
Olen 51 ja aion pian uusia hormonikierukkani. Ehdoton ei ilman ehkäisyä. Ei vaihdevuosia ja myös kertalaaki-tyyppiä.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan. Mä olen varmaan nyt neuroottisempi ehkäisyn kanssa kuin nuorempana. En tässä iässä enää mitään vaipparalleja halua. Nuorena sai tulla, jos oli tullakseen.
Vaikka nyt on ikää ja lihavakin yms olen, niin on vaikeampi tulla raskaaksi. Siltikään en uskalla ottaa riskiä, kun menkat kuitenkin vielä on.
N46
Jos annat pelkkää kakkosta niin mahdollisuus synnyttää tuleva viher vassari poliitikko on suuri.
Vierailija kirjoitti:
No ei tietenkään ilman ehkäisyä. Vasektomia meillä ukolla niin asiasta ei tarvitse enää huolehtia.
Maailman vanhin luonnollisesti raskaaksi tullut nainen oli yli kuusikymppinen. Ihan kannattaisi kyllä hakea vaikka ehkäisypuikkoja apteekista ja miehen käyttää kondomeja, tautiriskinkin vuoksi. Kondylooma on yleensä miehellä oireeton, samoin alkuvaiheessa oleva HIV ja krooninen tippuri. HPV-viruskaan ei miehellä juuri oireile ennenkuin aiheuttaa syövän.
Okei, tässä tulee sitä järkeä: hoida ehkäisy kuntoon, muuten saattaa tulla pikku iltatähti-ylläri!