Vakuuttakaa mut siitä, ettei 55-vuotiaana voi tulla raskaaksi
Eli seksielämää tiedossa viiden vuoden tauon jälkeen. Kuukautiset edelleenkin ovat, joskin erittäin epäsäännölliset.
Olen niin hysteerinen asian suhteen, etten tajua/halua tajuta faktoja. Olen googletellut asiaa ja ilmeisesti yksi mahdollisuus miljoonasta tulla tässä vaiheessa spontaanisti raskaaksi.
Historia tuntee kyllä tapauksia ja Suomessakin tämän ikäinen on synnyttänyt. Laitettu alulle kuitenkin hedelmöityshoidoilla.
Olisi tietysti ihan katastrofi, neljä lasta entuudestaan, joista nuorinkin on 24-vuotias.
En pysty rentoutumaan tämän ajatuksen kanssa. Pidän itseäni superhedelmällisenä, koska aiemmat ovat saaneet alkunsa kertalaakista AINA.
Puhukaa järkeä nyt minulle, jotta voisin ihanan uutuuden kanssa rentoutua.
Kommentit (29)
Ootteko käyny tautitesteissä? Jos ei niin kumi käyttöön ja voi sitä muutenkin käyttää.
Jos sulla on kuukautiset voit teoriassa tulla raskaaksi. Miten olet onnistunut pääsemään 55-vuotiaaksi tällä tietotasolla?
Kannattais käyttää sitä kumia ihan noin niinku muutenkin.
Kyllä voi tulla raskaaksi, joskin se on harvinaista. Käy gynellä tarkastuksessa ja keskustele myös ehkäisystä. Niin kauan kuin munasoluja irtoaa, on raskaus mahdollinen, jos paljaalla puuhastelee. Kondomi käyttöön jo tautiriskinkin vuoksi. Ei sitä tiedä, missä uusi kumppanisi on melaansa uittanut ennen sinua. Kaikissa lammikoissa ei ole puhdasta vettä.
Mitä vakuuttamista tuossa on? Käytät ehkäisyä, niin raskautumisen todennäköisyys on minimaalisen pieni.
Minulla myös kuukautiset, vaikka olen 54. Seksiä ilman ehkäisyä 4 vuotta. Tässä iässä tuskin tulee raskaaksi. Ja jos tulisi, alkio tuskin kiinnittäisi. Mutta tiedän tekeväni suositusten vastaisesti eikä raskaus olisikatastrofi.
Yhtä todennäköisestä kuin voittaa 7 oikein lotossa euron panoksella ( 1 rivi)
Sukupuolitaudit ei huoleta? Eli meinaat suoraan sitten paljaaltaan? Mistäs tiedät mitä kumppani on käynyt höyläämässä ilman kumia?
Etenkin jos kumppani sanoo, ettei tykkää kondomista, niin olisin todella varovainen ennen kuin taudit on testattu. Vuosien saatossa on ehtinyt saada vaikka mitä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla myös kuukautiset, vaikka olen 54. Seksiä ilman ehkäisyä 4 vuotta. Tässä iässä tuskin tulee raskaaksi. Ja jos tulisi, alkio tuskin kiinnittäisi. Mutta tiedän tekeväni suositusten vastaisesti eikä raskaus olisikatastrofi.
Minulla siis kumppanina oma mies eli sen vuoksi ei ehkäisyä. Ok, ukko tietenkin voi käydä vieraissa, mutta en varmuuden vuoksi pyydä kondomia.
Epätodennäköistä, mutta ei mahdotonta. Ystävälleni kävi vahinko viisikymppisenä, tuli iltatähti, ei vaihdevuosia. Ennestään oli viisi lasta. Mummoni kaikki lapset kuolivat nuorina, joten hän sai neljä uutta lasta aloittaen nelikymppisenä, että ehkäisy sullekin tarpeen, koska olet jo aiemmin ollut helposti sikiävä. Itse olen 52 ja kuukautiset edelleen, raskaaksi olen tullut heti, että ei tulisi mieleenkään jättää pois ehkäisyä.
Vierailija kirjoitti:
Epätodennäköistä, mutta ei mahdotonta. Ystävälleni kävi vahinko viisikymppisenä, tuli iltatähti, ei vaihdevuosia. Ennestään oli viisi lasta. Mummoni kaikki lapset kuolivat nuorina, joten hän sai neljä uutta lasta aloittaen nelikymppisenä, että ehkäisy sullekin tarpeen, koska olet jo aiemmin ollut helposti sikiävä. Itse olen 52 ja kuukautiset edelleen, raskaaksi olen tullut heti, että ei tulisi mieleenkään jättää pois ehkäisyä.
Oho, tuli virhe. Ei mummo, vaan mummon äiti sai vielä neljä lasta alottaen nelikymppisenä. Siihen aikaan ei edes ollut mitään hedelmöityshoitoja. Jotkut vain sikiävät helpommin kuin toiset.
Et ole ostanut raskaustestiä vielä?
Käytä liukkaria ja ota kakkoseen, et ihan varmasti tuu raskaaksi !!! joko olet vakuuttunut iltaa varten ?
Nykymaailman aikaan kondomeja saa ihan lähikaupasta tai kiskalta, tai vaikka apteekista jos nolottaa ostaa niitä ruoan kanssa.
Mies luultavasti osaa niitä myös käyttää kun vaan ojennat sellaisen hänelle tai voit itsekin sen asettaa osana esileikkiä, ohjeet löytyy paketista.
No kyllä siis ihan aikuisten oikeasti voi tulla raskaaksi, jos kerran ei ole vielä ollut vaihdevuodet. Maailmanennätys on kai yksi espanjalainen eukko, olikohan hän 65 vai 67 v kun synnytti.
Olisko tuo ehkäisy mitään?