Kuinka usein sanot lapsellesi rakastavasi häntä
Kommentit (29)
Lapsi 13v. Hänen ollessa nuorempi sanoin päivittäin, nykyään ehkä kerta viikkoon. Mielestäni asialta menee merkitys jos sitä hokemalla hokee.
Mun mielestä siltä ei voi mennä merkitys. Meidän ongelmainen lapsemmekin, vakavia terveysongelmia, tulee monta kertaa päivässä kainaloon ja kertoo etten ole tänään tarpeeksi monta kertaa sanonut kuinka tärkeä hän on... Hänelle tulee siis monta kertaa päivässä sellainen kurja olo, ja tarvitsee tsemppiä ja ekstrapaljon rakkautta. Eivätkä muutkaan lapset koe merkityksettömänä, kun lähtiessään huikkaan "heippa kulta, oot mulle rakas, kävele turvallisesti siellä liikenteessä". Meillä "olet mulle rakas", "rakastan sua muru" ja "oot mulle niin niin niin tärkee" eivät kulu yhtään, vaan aina ne halutaan kuulla, vaikka teini jo vähän yrittää olla että äitiiiiii.. Tulee silti kainaloon ja sanoo, että mikä mä olinkaan? :-)
Päivittäin useamman kerran, näin ollut aina. Enkä todellakaan usko että tällaiselta asialta voi jotenkin "merkitys mennä", päinvastoin uskon että se on kuin laittaisi raha apankkiin lapsen nuoruutta/aikuisuutta ajatellen ja minulta ainakin se tulee ihan luonnostaan sen sanominen.
Lapseni ovat 11v (tänävuonna 12v) ja 10v.
Joka ilta. Joskus telkkaria katsoessa tai sängyllä levähtäessä yhdessä tulee siliteltyä pikkusia ja sanottua näin. Lapset 1v8kk ja 3v. Mun ystäväni sanoi vasta, että heillä sitä sanotaan harvoin, myös miehelle ei tule sanottua, koska se on niin itsestäänselvää ettei sitä tarvitse sanoa kuin silloin tällöin.. Hohhoi :-)
Minäkin uskon, että se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. Rakastamisen merkitys ei liudennu sen kertomisesta. Eikä sekään pidä paikkaansa, että sen tietäisi kertomattakin. Niin monella ovat kipeät muistot siitä, että äiti tai isä ei koskaan sanonut rakastavansa.
Sanon omalle kolmevuotiaalleni monta kertaa päivässä, yleensä sylitellessä, että rakastan häntä. Ja jos ei ole tullut sanottua muuten, niin nukkumaan mennessä silittelen ja pussailen otsaa ja sanon, että rakastan. Usein siinä halailemme ja hänkin sanoo rakastavansa minua. Maailman ihanin hetki, joka auttaa myös minua jaksamaan.
joka päivä, ikää lapsilla 3-12 v.
Vieläkin aina silloin tällöin. Poikani on 32-vuotias.
Joka ilta nukkumaan laitettaessa, ja päivän mittaankin tulee sanottua. Lapset 3,5v ja 1v. Poikani sanoo myös usein mulle, että rakastan sua äiti. Se lämmittää sydäntä, mutta muistuttaa myös siitä, etten ole itse lapsena koskaan sanonut sitä vanhemmilleni ääneen. Äitien- ja isänpäiväkorttiin kirjoitettuna ainoastaan. Meillä ei puhuttu ääneen tunteista ja haluan omien lasteni kanssa toimia aivan eri tavalla.