Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko raskaana? Milloin voin tehdä testin?

Toiveikas
20.03.2019 |

Eli haluaisin tietää, että milloin minun pitäisi testata ja voisinko olla raskaana...

Käytin Yaz e-pillereitä 3 vuotta ja lopetin 25.2 kesken laatan, koska lääkäri oli joskus sanonut mulle, että jos näin tekee niin monet naiset raskautuu nopeammin kun ovulaatio tulee heti. Tein siis näin ja aloitimme mieheni kanssa heti yrittämisen.

28.2-2.3 oli tyhjennysvuoto eli kesti tavalliset kolme päivää. 3.3 ja 4.3 minulla oli kramppeja ja alaselän kipuja ja 5.3 tuli ihan pientä vuotoa. Nyt luulen, että kyseessä oli kiinnittymiskramppeja ja kiinnittymisvuotoa. Sen jälkeen aloin kokemaan raskausoireita. Ja kyseisiä oireita minulla ei ole ikinä ollut menkkojen kanssa niin en usko, että ovat vain PMS oireita.

6.3 lähtien olen tuntenut pientä pahoinvointia ja mielialavaihteluita. Olen koko ajan väsynyt. Joka päivä tuntuu ainakin pari kertaa jotenkin sellaiselta, että kasvoissa olisi tosi kuuma. Ikenet on ollut vähän turvonneet. Vatsa on turvonnut ja herkkä. 9.3 huomasin, että valkovuotoni oli tosi paksua. 11.3 nännit alkoivat tuntua tosi kipeiltä ja 17.3 huomasin, että nännien ympärysiho oli tummunut. Ja olen nyt ollut jo 2 päivää flunssassa, mikä on mulle tosi epätavallista kun en ole kovinkaan usein sairaana.

Suoraan sanottuna olen lukenut netistä PALJON ja uskon olevani raskaana, mutta olen viimeksi toissapäivänä tehnyt negatiivisen testin. Haluaisin kuulla onko muita, joiden kohdalla on käynyt niin että pillereiden lopettamisen jälkeen ovulaatio olisi tullut heti ja hedelmöittyminen olisi tapahtunut ihan pari päivää pillereiden lopettamisen jälkeen?

Enkä oikein tiedä milloin minun kannattaisi testata vai pitäisikö sen jo näkyä, jos olen raskaana? Eli kiinnittyminen oli 5.3 jos olen oikeassa eli siitä on nyt reilu kaksi viikkoa. Kiertoni e-pillereiden kanssa oli 28 päivää eli menkkojen pitäisi tulla 28.3 paitsi, jos ovulaatio olisi ollu heti pillereiden jälkeen niin pitäisikö menkkojen alkaa jo aikaisemmin?

Arvostaisin, jos joku voisi auttaa ja kertoa omista kokemuksistaan. Toivon kovasti vauvaa ja pelkään, etten ole oireista huolimatta nyt raskaana.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tee uusi testi. Eikä mitään halpoja rfsu liuskoja vaan digitesti. Tai vielä varmempaa, käy verikokeessa .

Vierailija
2/2 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tee uusi testi. Eikä mitään halpoja rfsu liuskoja vaan digitesti. Tai vielä varmempaa, käy verikokeessa .

Itseasiassa minulle on kyllä sanottu että kaikki testit ovat yhtä luotettavia mitä markkinoilla on. Toki kannattaa aina useammalla testata varmimman tuloksen saamiseksi, koska testien kanssa pitää ole tarkkana ettei niihin tule mitään ylimääräistä.

Toki sitten verikokeet ovat tarkemmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi