Miksi jotkut triggeröityvät siitä, jos kutsuu eukkoa emännäksi?
Olen huomannut, että siitä tulee sanomista. Ei tosin emännältä itseltään.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan triggeröityä mistä haluan, "emäntä" on yksi niistä sanoista joista alkaa verenpaine nousta. Jos joku käyttää naisesta tai itsestään sanaa "emäntä", tietää jo valmiiksi että äo on pienempi kuin kengännumero.
Mites sen sinun kengännumeron laita on? Ajattelin vaan, että onko se tyhmä, joka saa sinut tarkoituksella triggeröitymään?
Nää tarkoituksella toisia triggeröivät ihmiset ei oo kyllä niitä maailman viisaimpia...
Eukko on paras nimitys. Parempi kuin emäntä tai akka. Hallitus nimitys käy myös silloin tällöin.
täällä korvessa pikku kylällä ihan tapana sanoa puolisoaan ukoksi tai akaksi .
Tiedän että monessa muussa paikassa tuo ois joku suuri loukkaus.
Vierailija kirjoitti:
Eukko on paras nimitys. Parempi kuin emäntä tai akka. Hallitus nimitys käy myös silloin tällöin.
Pitää vaan varoa ettei käy kuin Sipilän hallitukselle...
Ei minua haittaa, oma ukonrohjakkeeni kutsuu minua milloin eukoksi, emännäksi tai akaksi. se tosin tulee sellaisella rakastavalla sävyllä että mitään haukkumista se ei todellakaan ole. :D
Mua ärsyttää enemmän tuo triggeröityä -sana.
Mitä tarkoittaa triggeröityminen?
Ruma sana ja halventaa naista. Emännästä tulee mieleen läskitissinen pallonaama, jolla huivi päässä ja essu. Toimenkuvana emännällä leipominen ja keitteleminen, arvokkaampien ihmisten eli miesten sotkujen siivoaminen ja heidän sukkiensa parsiminen.
Yäk.
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kun en omista kukkakuvioista esiliinaa ja kymmentä lypsävää, traktoria ja maataloa, en ole emäntä. Piste.
Vaikutatkin olevan piika.
Hesalaiset Wannabe -feministit sekoilevat. Tyypillistä näille.
Vierailija kirjoitti:
Ruma sana ja halventaa naista. Emännästä tulee mieleen läskitissinen pallonaama, jolla huivi päässä ja essu. Toimenkuvana emännällä leipominen ja keitteleminen, arvokkaampien ihmisten eli miesten sotkujen siivoaminen ja heidän sukkiensa parsiminen.
Yäk.
Eli siis omassa päässäsi rakentelet nimelke negatiivisia konnotaatioita? Eri näppärää.
No, eihän kukaan enää muista, että "äm mä" oli aikoinaan kylän arvostetuin nainen.
EI Oo todellista! Ä on vauva.fin kiellettyjen sanojen joukossa?! Huutonaurua!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yäk.
Eli siis omassa päässäsi rakentelet nimelke negatiivisia konnotaatioita? Eri näppärää.
No, eihän kukaan enää muista, että "äm mä" oli aikoinaan kylän arvostetuin nainen.
No onhan toi emäntä nyt ihan junttien kieltä. PK-seudulla ei sitä käytetä (paitsi ehkä landelta tulleet).
Eikö se ole tavallinen junttisyntyisten käyttämä sana, en
siitä raivostu. Tunnen lähinnä myötähäpeää käyttäjää kohtaan, jos kyseessä ei ole oikeasti emäntä. Esimerkiksi majatalossa tai jossain tilaisuudessa on emäntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yäk.
No onhan toi emäntä nyt ihan junttien kieltä. PK-seudulla ei sitä käytetä (paitsi ehkä landelta tulleet).
No miten siellä hesassa sitten sanotaan? Puoliso-oletettu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yäk.
Se että jotain sanaa ei käytetä PK-seudulla tai jossakin muussa paikassa, ei tee sanasta junttien kieltä. Kaikkia sanoja ei tarvitse käyttää kaikkialla ja ne on silti aivan kelposanoja. Joskin PK-seudullakin kyllä käytetään sanaa "emäntä", vaikkakaan ei ehkä kovin yleisesti.
Akka hauska? Annas nyt esimerkkilause, jossa sanaa akka käytetään uskottavasti positiivisessa merkityksessä. S-tanan akka kuulostaa enemmän siltä missä yhteydessä akka-sanaa käytetään.