Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alan olla pahasti masentunut lapsettomuudesta :( tsempatkaa mua

Vierailija
30.03.2013 |

Olen 23v ja olemme yrittäneet lasta pian jo vuoden ajan. Tutkimukset on tehty ja mitään sen suurempaa vikaa ei ollut havaittavissa.

myönnän että lapsettomuudessa vuosi ei ole vielä pitkö aika. Mutta tänään tapahtui jokin käänne mielessäni ja tuntuu että vaivun masennukseen. Piinaviikot menossa 25/30. Ens kuussa tukena clomit ja inssi. Aluksi olin innoisani, että saamme ongelmaamme apua, mutta nyt masentaa pahasti. En vaan tällä hetkellä pysty uskomaan, että inssi auttaa. :(

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemuksesi kuulostavat tutuilta. Meillä lapsettomuutta ei ollut takana kuin reilu puoli vuotta kun kävin gynen tarkastuksessa. Tutkimuksissa selvisi, että munasoluni ovat lopussa. Ja jos lapsia haluamme niin hoidoilla on kiire. Totaalinen shokki. Ikää oli kuitenkin vasta 28 vuotta. 

Teillä näyttäisi siltä, että aika ei ainakaan tule ihan heti vastaan. Sen suhteen voit olla hieman positiivisemmalla mielellä. Tiedän tuttavapiirissäni useita tapauksia jossa lasta yritetty reilusti yli vuosi ja sitten kuitenkin luomusti raskauduttu. Hyvä, että olette käyneet tarkastuksessa ja on vielä monta hoitokeinoa mitä teille voidaan kokeilla.

Vierailija
22/23 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olimme selittämättömiä. Ravattiin muutama vuosi hoidoissakin ja naitiin sekuntikellon tarkkuudella. Todella rentouttavaa. Luotiin uraa, matkusteltiin, harrastettiin ja nähtiin ihmisiä. Kuitenkin lapsettomuus hallitsi elämää. Stressi ei ole oma valinta! Toki voi yrittää ohjata ajatuksia muualle, mutta mulla ei meditaatiotkaan auttaneet. 

Olin sinua vanhempi ja jostain syystä minua ei lohduttanut ne "ne ja nekin onnistuivat". Kukaan ei voi luvata onnistumista ja kukaan ei sanonut, että elämä ilman lapsiakin voi olla onnellista.

Kuitenkin nyt sanon sinulle, että me onnistuttiin stressistä ja järkyttävästä epätoivosta huolimatta. Raskaus oli lopulta luomu, epäonnistuneita hoitoja oli takana vuosia. Nyt toinen luomuraskaus menossa.

Totuus on myös se, että todennäköisyydet ja aika on teidän puolella. Suurin osa selittämättömistä onnistuu. Ja teillä on aikaa 20v. Toki suosittelen sitä, ettei elämäänsä rakentaisi tämän asian ympärille. Tiedän, että se selittämättömyys on rankka diagnoosi: suurimpaan osaan on joku tepsivä hoito olemassa, tai sitten saa "ei ole mahdollista"-tuomion, jota voi käsitellä ja surra. Selittämättömyys jättää epävarmuuteen, mutta siinä on kuitenkin toivoa.

taemppiä ja voimia sinulle! Kaiklea hyvää ja iloisia elämänkokemuksia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olet vielä nuori! Meilläkin meni esikoisen yrittämisessä puoli vuotta, vaikka sittemmin osoittauduin hyvinkin hedelmälliseksi. Voi olla vain huonoa tuuria. Kyllä sinunkin aika vielä koittaa! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi