Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alan olla pahasti masentunut lapsettomuudesta :( tsempatkaa mua

Vierailija
30.03.2013 |

Olen 23v ja olemme yrittäneet lasta pian jo vuoden ajan. Tutkimukset on tehty ja mitään sen suurempaa vikaa ei ollut havaittavissa.

myönnän että lapsettomuudessa vuosi ei ole vielä pitkö aika. Mutta tänään tapahtui jokin käänne mielessäni ja tuntuu että vaivun masennukseen. Piinaviikot menossa 25/30. Ens kuussa tukena clomit ja inssi. Aluksi olin innoisani, että saamme ongelmaamme apua, mutta nyt masentaa pahasti. En vaan tällä hetkellä pysty uskomaan, että inssi auttaa. :(

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä sulle ap. Ymmärrän mitä koet, kärsin samasta ongelmasta, mutta mulla ikää jo 38 ja ei ole enää montaa vuotta mahdollista yrittää. Kyllä lapsettomuus ja sen hoidot voi pahimmillaan vallata koko ajatusmaailman niin että tuntuu että koko elämä on siitä kiinni raskautuuko vai ei. Mulla jo iän takia jossain määrin päällä surutyö siitä etten tule lapsia saamaan, mutta silti pieni toivo vielä, että ehkä sittenkin...

Vierailija
2/23 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä lohduttaako tämä, mutta tuttavapariskuntamme (ovat nyt siis jo eläkeläisiä, yrittivät lasta ennen hoitomahdollisuuksia) saivat kaksi tervettä lasta KYMMENEN vuoden yrittämisen jälkeen. Teillä on siis hieno tilanne siinä mielessä, että olette aloittaneet yrittämisen noin nuorina. Hienoa jos olette hakeneet kaiken tarvittavan avun. Itseäni lohduttaisi ehkä tieto juuri siitä, että saaminen ei ole enää itsestä kiinni. Mihin ei voi vaikuttaa, sitä ei voi murehtia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivon sydämeni pohjasta sinulle (2) lasta!! <3

aiemmin sitä on ollut lapsekkaan toiveikas joka kierto, mutta nyt en löydä mitään oiretta mihin tarttua ja uskotella itselleni, että nyt se raskaus alkaa.

Luin tänään tuosta surutyöhyn ryhtymisestä. Tuntuu, että elämässäni ei ole mitään pointtia ilman lasta.

minusta tuntuu kyllä pahalta, että pohdin edes tälläisiä, koska olen näin nuorti ja olet mielestäni ehdottomasti "jonossa" ennen minua..

Vierailija
4/23 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2013 klo 19:37"]

toivon sydämeni pohjasta sinulle (2) lasta!! <3

aiemmin sitä on ollut lapsekkaan toiveikas joka kierto, mutta nyt en löydä mitään oiretta mihin tarttua ja uskotella itselleni, että nyt se raskaus alkaa.

Luin tänään tuosta surutyöhyn ryhtymisestä. Tuntuu, että elämässäni ei ole mitään pointtia ilman lasta.

minusta tuntuu kyllä pahalta, että pohdin edes tälläisiä, koska olen näin nuorti ja olet mielestäni ehdottomasti "jonossa" ennen minua..

[/quote]

t.ap

Vierailija
5/23 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2013 klo 19:32"]

En tiedä lohduttaako tämä, mutta tuttavapariskuntamme (ovat nyt siis jo eläkeläisiä, yrittivät lasta ennen hoitomahdollisuuksia) saivat kaksi tervettä lasta KYMMENEN vuoden yrittämisen jälkeen. Teillä on siis hieno tilanne siinä mielessä, että olette aloittaneet yrittämisen noin nuorina. Hienoa jos olette hakeneet kaiken tarvittavan avun. Itseäni lohduttaisi ehkä tieto juuri siitä, että saaminen ei ole enää itsestä kiinni. Mihin ei voi vaikuttaa, sitä ei voi murehtia.

[/quote]

kiitos vastauksesta! olet oikeassa turha murehtia sellaista mihin en voi vaikuttaa, mutta toisaalta juuri se etten voi vaikuttaa pelottaa minua. Se, että olemme selittämättömästi lapsettomia ja mitää oikeaa hoitoa meille ei siten ole.. toisaalta voinhan olla nytkin raskaana oireettomasti.

Vierailija
6/23 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet rohkea ja sisukas nainen! Ole hyvä ja armollinen itsellesi, älä soimaa ja tuomitse itseäsi. Kaikkea hyvää tähän iltaan ja huomiseen :)

Ps. lapsettomuus ei ole henkilökohtaisesti koskaan koskettanut elämään eikä kukaan ystävänikään ole kertonut painivansa asian kanssa (vaikka ehkä olisikin). Tunnen suurta myötätuntoa Sinua ja kohtalotovereitasi kohtaan. Voin vain aavistella kipua,surua ja kaipausta, jota saatat joutua käymään läpi. Kunnioitan sitkeyttäsi ja toivon, etten koskaan minä tai kaltaiseni satuttaisi sinua sanoillaan tai teoillaan. Jos niin kuitenkin käy, anna anteeksi tyhmyyteni ja julmuuteni. En koskaan haluaisi satuttaa tai haavoittaa, mutta ymmärtämättömyyttäni saatan sen kuitenkin tehdä. Voimia, AP!

Vierailija
7/23 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedan monta paria, joilla raskautuminen kesti >1v. (itsemme mukaan lukien). Monilla se onnistui vasta sitten, kun lopetetaan asiasta stressaaminen. Tietenkin on ok selvittaa ettei ole mitaan laaketiet. ongelmaa taustalla, mutta ei kannata vaipua epatoivoon, kun olette noin vahan aikaa yrittaneet. Eikohan se teillakin tarppaa ja sitten mietitkin, etta miten tassa nain nopeasti pitaisikin laittaa asioita kuntoon vauvaa varten.

Voisit jo tassa vaiheessa tehda vauvaa varten esim. saastotilin, kun sitten kuitenkin sita rahaa menee kaikkiin hankintoihin. Muutenkin kannattaa miettia vakuutukset, testamentit jne paperiasiat kuntoon, varsinkin jos avoliitossa olette. On sitten kunnossa kun vauva on jo tulossa :o) Samoin rempat jne isommat projektit olisi kiva saada "pois alta" ennen vauvan tuloa, eli niita vain toteuttamaan tassa valiajalla.

Vierailija
8/23 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2013 klo 19:45"]

Sinä olet rohkea ja sisukas nainen! Ole hyvä ja armollinen itsellesi, älä soimaa ja tuomitse itseäsi. Kaikkea hyvää tähän iltaan ja huomiseen :)

Ps. lapsettomuus ei ole henkilökohtaisesti koskaan koskettanut elämään eikä kukaan ystävänikään ole kertonut painivansa asian kanssa (vaikka ehkä olisikin). Tunnen suurta myötätuntoa Sinua ja kohtalotovereitasi kohtaan. Voin vain aavistella kipua,surua ja kaipausta, jota saatat joutua käymään läpi. Kunnioitan sitkeyttäsi ja toivon, etten koskaan minä tai kaltaiseni satuttaisi sinua sanoillaan tai teoillaan. Jos niin kuitenkin käy, anna anteeksi tyhmyyteni ja julmuuteni. En koskaan haluaisi satuttaa tai haavoittaa, mutta ymmärtämättömyyttäni saatan sen kuitenkin tehdä. Voimia, AP!

[/quote]

kiitos kauniista sanoistasi! Niiden tunnepitoisuus sai kyyneleet silmiini <3 Sain viestistäsi voimia, sillä olen todella todella onnellinen, ettet sinä ja ettei moni muukaan paini tälläisten ongelmien parissa.

Vierailija
9/23 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän niin tunteen! Itse olen 28v ja yritetty ollaan reilu 2 vuotta - eikä YHTÄÄN MITÄÄN saatu aikaiseksi (ei edes myöhästyneitä kuukautisia tai keskenmenoa - en sellaisia tietenkään haluaisikaan, mutta tarkóitan merkkiä hedelmällisyydestä), joten vaikuttaa jokin olevan pahemminkin epäkunnossa :( Tsemppiä teillekin!

Vierailija
10/23 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä lohdutus voi kuulostaa typerältä mutta sanompa nyt kuitenkin. Niin kauan kun on toivoa, niin on vielä TOSI paljon. Ja sinulla on vielä toivoa vaikka muille jakaa. Itse en ole kärsinyt lapsettomuudesta mutta yhdestä hieman saman tyyppisestä ongelmasta. Voin sanoa, että tuska on loputon vasta siinä vaiheessa kun kaikki toivo on viety. Sinulla se vaatisi vielä sen, että erilaiset hoidot eikä keinohedelmöityksetkään tuottaisi mitään tulosta vuosien ja vuosienkaan päästä. Ja siltikin sinulla olisi vielä mahdollisuus esim adoptioon. Vasta kun sekin mahdollisuus kariutuisi, olisit todella vasta siinä vaiheessa menettänyt kaiken toivosi, sillä toivoa ei enää olisi. Sitten se vasta vaikeaa onkin!

Joten ajattele, sinulla on vielä kaikki mahdollisuudet ja kaikki toivo jäljellä. Vaihdevuosiin asti!

Vierailija
11/23 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2013 klo 19:48"]

tiedan monta paria, joilla raskautuminen kesti >1v. (itsemme mukaan lukien). Monilla se onnistui vasta sitten, kun lopetetaan asiasta stressaaminen. Tietenkin on ok selvittaa ettei ole mitaan laaketiet. ongelmaa taustalla, mutta ei kannata vaipua epatoivoon, kun olette noin vahan aikaa yrittaneet. Eikohan se teillakin tarppaa ja sitten mietitkin, etta miten tassa nain nopeasti pitaisikin laittaa asioita kuntoon vauvaa varten.

Voisit jo tassa vaiheessa tehda vauvaa varten esim. saastotilin, kun sitten kuitenkin sita rahaa menee kaikkiin hankintoihin. Muutenkin kannattaa miettia vakuutukset, testamentit jne paperiasiat kuntoon, varsinkin jos avoliitossa olette. On sitten kunnossa kun vauva on jo tulossa :o) Samoin rempat jne isommat projektit olisi kiva saada "pois alta" ennen vauvan tuloa, eli niita vain toteuttamaan tassa valiajalla.

[/quote]

Kiitos viestistäsi. :) ehkä vuoden yritys tosiaan menee vaan "huonon tuurin" sanelemana. Eikä tarkoita, että meillä kestäisi vielä kauan. Ja totta voisin murehtimisen sijaan perehtyä enemmin asioihin. Tutkia ja edistää niitä. Mietinkin tuossa yksi päivä mitenkähän paljon esim. 3, 6 tai 10 vee lapsi tarttee energiaa. Ei mitään hajua.. Ois paljon asioita mitä selvitellä

ap

Vierailija
12/23 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2013 klo 19:49"]

[/quote]

kiitos kauniista sanoistasi! Niiden tunnepitoisuus sai kyyneleet silmiini <3 Sain viestistäsi voimia, sillä olen todella todella onnellinen, ettet sinä ja ettei moni muukaan paini tälläisten ongelmien parissa.

[/quote]

Voi teitä! :( Oletteko käyneet tutkimuksissa? Kannattaisi varmaankin? Ettette turhaan odota tyliin lottovoiton todennäisyydellä. saisitte apua.

ap

Vierailija
13/23 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse podin vakavaa vauvakuumetta jo 19vuotiaana ja raskautumiseen meni reilu vuosi, se oli todella pitkä vuosi ja niin hassua kun se onkin, niin päätimme silloin, että nyt lakataan yrittämästä, ollaan nuoria ja keskitytään hetki muihin asioihin. Ja kappas kappas kuukausi ja olin raskaana, eli lopulta raskaus pääsi kuitenkin yllättämään, en vahingoksi sanoisi kuitenkaan ;)

Toka tuli kerrasta ja kolmannen kanssa meni taas yli vuosi.

En tiedä tsemppasko, mutta aika yleistä taitaa tuo olla, varsinkin kun yritys on kova ;)

Vierailija
14/23 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2013 klo 19:56"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2013 klo 19:49"]

[/quote]

[/quote]

Voi teitä! :( Oletteko käyneet tutkimuksissa? Kannattaisi varmaankin? Ettette turhaan odota tyliin lottovoiton todennäisyydellä. saisitte apua.

ap

[/quote]

oho eiku lainasin väärä.

t. ap

Vierailija
15/23 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko miettinyt sitä toista vaihtoehtoa, lapsettomuutta tosissaan? Vai pitäisikö kysymys esittää toisinpäin - miksi ehdottomasti haluat biologisen lapsen? Maailma ontäynnä kaltoin kohdeltuja ja huonoissa oloissa eläviä lapsia. Miksi sen pitää olla biologonen?

Vierailija
16/23 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä viesti ysille (9) (en saa lainattua viestiäsi :() )

ap

Vierailija
17/23 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2013 klo 19:51"]

Tämä lohdutus voi kuulostaa typerältä mutta sanompa nyt kuitenkin. Niin kauan kun on toivoa, niin on vielä TOSI paljon. Ja sinulla on vielä toivoa vaikka muille jakaa. Itse en ole kärsinyt lapsettomuudesta mutta yhdestä hieman saman tyyppisestä ongelmasta. Voin sanoa, että tuska on loputon vasta siinä vaiheessa kun kaikki toivo on viety. Sinulla se vaatisi vielä sen, että erilaiset hoidot eikä keinohedelmöityksetkään tuottaisi mitään tulosta vuosien ja vuosienkaan päästä. Ja siltikin sinulla olisi vielä mahdollisuus esim adoptioon. Vasta kun sekin mahdollisuus kariutuisi, olisit todella vasta siinä vaiheessa menettänyt kaiken toivosi, sillä toivoa ei enää olisi. Sitten se vasta vaikeaa onkin!

Joten ajattele, sinulla on vielä kaikki mahdollisuudet ja kaikki toivo jäljellä. Vaihdevuosiin asti!

[/quote]

totta kyllä tuo lohdutti! :) unohdan aina adoptoinnin mahdollisuutena ja päädyn kuvittelemaan elämääni ilman vanhemmuutta.

Olen pahoillani että olet joutunut läpi käymään ilmeisesti jotain sellaista mitään kukaan ei toivoisi kenellekkään. <3

Vierailija
18/23 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2013 klo 20:00"]

Oletko miettinyt sitä toista vaihtoehtoa, lapsettomuutta tosissaan? Vai pitäisikö kysymys esittää toisinpäin - miksi ehdottomasti haluat biologisen lapsen? Maailma ontäynnä kaltoin kohdeltuja ja huonoissa oloissa eläviä lapsia. Miksi sen pitää olla biologonen?

[/quote]

kyllä, huh, mutta jostain syystä unhodan sen aina. päädyn vaan surkuttelemaan :) minulle on päivän selvää, että adoptoisin jos ei muuten tulisi.

ap

Vierailija
19/23 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2013 klo 19:57"]

Itse podin vakavaa vauvakuumetta jo 19vuotiaana ja raskautumiseen meni reilu vuosi, se oli todella pitkä vuosi ja niin hassua kun se onkin, niin päätimme silloin, että nyt lakataan yrittämästä, ollaan nuoria ja keskitytään hetki muihin asioihin. Ja kappas kappas kuukausi ja olin raskaana, eli lopulta raskaus pääsi kuitenkin yllättämään, en vahingoksi sanoisi kuitenkaan ;)

Toka tuli kerrasta ja kolmannen kanssa meni taas yli vuosi.

En tiedä tsemppasko, mutta aika yleistä taitaa tuo olla, varsinkin kun yritys on kova ;)

[/quote]

stemppas se. ei ehkä joka mukulaa tarvitse odotella yhtä kauan kuin tätä. kiitos paljon :)

Vierailija
20/23 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIITOS kaikille kovasti. Saitte minut pois masennuksen syövereistä. Tietenkin tuli paha mieli siitä, että kanssasisaria on, koska en haluaisi tätä kenellekkään. Mutta moni pointti lohdutti.

A) olin unohtanut adoption (taas)

B) ei se vuosi niin pitkä aika ole

C) onneksi kaikki eivät joudu kokemaan tätä

D) Olemme kuitenki jo avun äärellä

E) seuraavia lapsia ei välttämättä tartte odotella

F) että tekin kaikki ihanat ihmiset olette jonkun vauvoja! :)

menen tästä levittämään miehelleni tätä hyvää mieltä !