Rehellisesti: rakastatko puolisoasi?
Kommentit (25)
Sekä rakastan että arvostan. Rakkaudella tarkoitan tunnetta, että olen onnellinen että saan tuntea hänet ja haluan olla hänelle myös tärkeä. Katselen häntä mielelläni ja mietiskelen hänen olemustaan. Haluan hänelle pelkkää hyvää ja olen valmis tekemään aika paljon sen eteen.
Rakastan hänen huonojakin puoliaan, tai siis tunnen niitä kohtaan hellyyttä osana hänen ainutlaatuisuuttaan, vaikka tietysti toivon että hän voisi kehittyä esimerkiksi tarmokkaammaksi pikku hiljaa (yksi huono puolensa on aikaansaamattomuus).
Arvostus kohdistuu hänen erityisiin vahvuuksiinsa, oikeudenmukaisuuteen, hyväntahtoisuuteen, tinkimättömään logiikkaan ja rehellisyyteen myös itseään kohtaan. Hän on myös hauska, mutta se ei herätä mitään erityistä arvostuksen tunnetta, ehkä kuuluu enemmän tuonne rakkauden asioihin?
Jos jotain toivoisin lisää omiin tunteisiini, niin haluaisin olla hänestä myös fyysisesti intohimoisen kiinnostunut. Ikävä kyllä seksuaalisesti tunteeni ovat kohtalaisen laimeat. En tosin ole sillä lailla innostunut kenestäkään muustakaan.
Rakastan -paljon! Ja arvostan myös. Mikä järki olisi olla yhdessä, jos rakkautta ei olisi?Välillä käydään toki tulikiven katkuisia keskusteluita aiheesta, jos toisestakin. Mutta olen sitä mieltä, että saattaisi olla aika tylsää, jos koskaan ei tarvitsisi mistään kättä vääntää. Ja se, että riitatilanne saadaan aina sovittua on kaikista tärkeintä. Meidän parisuhteessa ei mököttämistä ja mykkäkoulua harrasteta. Mikään ole raivostuttavampaa, kuin mykkäkoulua pitävä ihminen!!!
nim.Kymmenen vuotta yhdessä:)
Kyllä, rakastan ja arvostan paljon sitä, että hän on niin kunnollinen, ystävällinen ja ennenkaikkea hyvä ihminen. En välitä hänen pienistä puutteista, niitä on kaikilla. Voin luottaa häneen 100%, miten en voisi olla arvostamatta saati rakastamatta miestäni?
Kyllä molempiin. Pitkä tie on yhdessä kuljettu ja toivottavasti matka jatkuu
Ihan hirveästi. Jopa enemmän kuin itseäni.
Mittakaavakysymys. Tavallaan kai rakastan häntä, koska hän on lasteni isä, mutta se on aika teoreettista rakkautta. Samoin arvostan häntä enemmän kuin monta muuta ihmistä, mutta en niin paljon että se auttaisi minua rakastamaan häntä.
En ja kyllä.
Rakkaus on valitettavasti kadonnut aikaa sitten. Arvostan kuitenkin sen verran, että yhdessä vielä ollaan.
Valitettavasti en rakasta. :( Arvostan kyllä tietyllä tapaa, hän on ahkera työntekijä, mahdollistaa meille hyvän elintason ja on muutenkin kunniallinen ihminen, mutta puolisona ja jopa ajoittain isänä hän menee riman ali monessa asiassa.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2013 klo 18:19"]
Sekä rakastan että arvostan. Rakkaudella tarkoitan tunnetta, että olen onnellinen että saan tuntea hänet ja haluan olla hänelle myös tärkeä. Katselen häntä mielelläni ja mietiskelen hänen olemustaan. Haluan hänelle pelkkää hyvää ja olen valmis tekemään aika paljon sen eteen.
Rakastan hänen huonojakin puoliaan, tai siis tunnen niitä kohtaan hellyyttä osana hänen ainutlaatuisuuttaan, vaikka tietysti toivon että hän voisi kehittyä esimerkiksi tarmokkaammaksi pikku hiljaa (yksi huono puolensa on aikaansaamattomuus).
Arvostus kohdistuu hänen erityisiin vahvuuksiinsa, oikeudenmukaisuuteen, hyväntahtoisuuteen, tinkimättömään logiikkaan ja rehellisyyteen myös itseään kohtaan. Hän on myös hauska, mutta se ei herätä mitään erityistä arvostuksen tunnetta, ehkä kuuluu enemmän tuonne rakkauden asioihin?
Jos jotain toivoisin lisää omiin tunteisiini, niin haluaisin olla hänestä myös fyysisesti intohimoisen kiinnostunut. Ikävä kyllä seksuaalisesti tunteeni ovat kohtalaisen laimeat. En tosin ole sillä lailla innostunut kenestäkään muustakaan.
[/quote]
Ihan kuin minun kynästäni - sillä erolla että mieheni on myös todella aikaansaava. Ja meillä kyllä peiton allakin "pöllyää", tosin enemmän tahdonvoimalla kuin suuresta intohimosta
Tällä hetkellä täysin mahdoton ajatus.
Sen verran sattui miehen kiinnostus 18v tyttösen panemiseen, ettei tällä hetkellä tule mieleenkään rakkaus tai arvostus miestäni kohtaan.
Kyllä rakastan. Arvostan ja kunnioitan kovasti.
kyllä ja kyllä