Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soteli 2019 kevät OFFICIAL

Vierailija
20.03.2019 |

Nyt se alkaa!

http://soteli.metropolia.fi/

Ennakkomateriaali on julkaistu.

Kommentit (4087)

Vierailija
1821/4087 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienee turha enää tämän päivän aikana odottaa Metropolian ja Jamkin pisterajojen julkaisua.. Huomenna jännitetään taas lisää!

Vierailija
1822/4087 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metropoliaan on tullut kutsuja tänään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1823/4087 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan ollut Lapin Amkin järjestämässä pääsykokeessa, hakukohteena geronomi/sosionomi? Sinne ei ennakkomateriaalia ole vaan kokeessa jaetaan materiaali ja vaaditaan esseetyyppisiä vastauksia.. Millaistakohan aineistoa on odotettavissa? Pitääkö nämä _esseetyyppiset_ vastaukset olla siis kuinka pitkiä?

10 vuotta olen ollut toisella alalla töissä ja nyt päätin hakea kouluun ja vaihtaa alaa mikäli sisään pääsen. Jännittää melkoisesti nuo pääsykokeet näin ensikertalaisena.. 😁

Vierailija
1824/4087 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi samkilta ei kuullut mitään kutsua. Fyssarrin hain. Pitäisi päästä hyvänen aikana -_-

Vierailija
1825/4087 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nyt ärsyttää jos ei pääsykokeisiin pääse kun kolmatta kertaa yritin ja sain pisteet viimein yli 65:n. Nyt kun oppi miten esivalinnassa pärjää hyvin niin tämähän taisikin sitten olla viimeinen tämänkaltainen esivalintakoe?

Kai se on ruvettava säästämään väyläopintoja varten...

Niin totta tämä! Löytyykö jostain jo syksyn yhteishaussa olevat hakukohteet. Mistään en niitä löydä vai eikö sosionomi/monimuotoa ole syksyn haussa ollenkaan😂.?

Vierailija
1826/4087 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia todistuspisteitä Turkuun pääsykokeeseen päässeillä?

Vierailija
1827/4087 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ristus mikä jännäri! Jos Jamkin toimintaterapeutin bongot on nousseet edellä mainitun verran, niin lähtee kyllä tukka päästä tässä ootellessa.

Joo, olen kyllä ihan shokissa, kun pisteitä 68 ja rapiat ja olin edellisvuosien pistetaulukoiden perusteella aika varma, että kutsu tulee. Sit jo viime pe paukahti kutsu Oamkiin. Siskoni kaveri haki niin ikään toteksi mutta kolmeen paikkaan: Jamk, Metropolia ja Oamk. Pisteet 67 ja jotain. Oamkiin tuli hänellekin kutsu. Että enpä oikein voi toivoa inhimillistä virhettäkään.

Voisiko vaan olla, että tote on ollut tänä keväänä suosittu, ja kun satelliittikoulutuksia ei ole järjestetty missään, niin niin kaikkiin tote-koulutusta tarjoavaan kouluihin on ollut tosi paljon hakijoita? Oamkin pisteet oli kans nousseet, mutta maltillisemmin. Turussa kans nousua.

Mutta eikö täällä jotkut olleet saaneet toisista vaihtoehdoista kutsun siksi, että ylemmät vaihtoehdot eivät olleet kutsuja lähettäneet? Eli kutsu voi vielä tulla? Elättelen vielä heikkoa toivetta että voisin jamkin tote-monimuodon pääsykokeisiin päästä...

Vierailija
1828/4087 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös odottelen Jamkin tote-monimuotoon kutsua. Muualle kun Jamkiin en olekaan hakenut, joten mitään en mistään vielä tiedä. Pisteitä 73,5, jos se ei riitä niin jumaleissöni mikä vuosi!

Vierailija
1829/4087 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta eikö täällä jotkut olleet saaneet toisista vaihtoehdoista kutsun siksi, että ylemmät vaihtoehdot eivät olleet kutsuja lähettäneet? Eli kutsu voi vielä tulla? Elättelen vielä heikkoa toivetta että voisin jamkin tote-monimuodon pääsykokeisiin päästä...

Ei, jos on valintakoeyhteistyö.

Silloin saa kutsun korkeimpaan toiveeseen, johon pisteet riittävät.

Vierailija
1830/4087 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon Turkuun kutsutaan hakijoita valintakokeisiin? En löytänyt samanlaista tilastoa kuin tamkilla.

Vierailija
1831/4087 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon Turkuun kutsutaan hakijoita valintakokeisiin? En löytänyt samanlaista tilastoa kuin tamkilla.

Kolminkertainen määrä! :)

Vierailija
1832/4087 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso Opintopolusta.

Vierailija
1833/4087 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka hyvin Turun sosionomin kokeisiin olevat on jo lukeneet?

Vierailija
1834/4087 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hirveän moni on hakenut monille eri linjoille? Esim. sama hakija sosionomi, th, sh, fyssari...

Nehän poikkeaa toisistaan täysin.

Vierailija
1835/4087 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, jos on valintakoeyhteistyö.

Silloin saa kutsun korkeimpaan toiveeseen, johon pisteet riittävät.

Just samaa olin tulossa sanomaan. Ja toki siis eri koulutusohjelmiin tulee kutsut. Mä sain sh Laureaan ja Metropolia bioanalytiikkaan kutsut. Jälkimmäinen 1. vaihtoehto, sh 2. vaihtoehto :)

Vierailija
1836/4087 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hirveän moni on hakenut monille eri linjoille? Esim. sama hakija sosionomi, th, sh, fyssari...

Nehän poikkeaa toisistaan täysin.

Ööö no ehkä jengillä on useita kiinnostuksen kohteita? Mikä tässä on vaikea ymmärtää? Itse hain toteksi, fyssariksi ja sh:ksi. Kaksi ekaa on osittain samaa, sh taas kiinnostaa hyvän työllisyystilanteen takia. Aikoinani kun hain yliopistoon, hain lukemaan sosiologiaa, suomen kieltä ja uskontotiedettä, koska kaikki kiinnosti.

Vierailija
1837/4087 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisteet olisi riittäneet yhteen jo ilmeisesti kutsut lähettäneeseen paikkaan, mutta mitään kutsua sieltä ei kuulunut.

Tarkoittaako tämä nyt sitä, että olen saamassa kutsun jostain muualta ylempänä hakuvaihtoehdoissa olleelta valintakoeyhteistyöhön osallistuvalta kouluta, joka ei vain ole lähettänyt kutsujaan?

Vai pitäisikö tästä huolestua?

Vierailija
1838/4087 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ristus mikä jännäri! Jos Jamkin toimintaterapeutin bongot on nousseet edellä mainitun verran, niin lähtee kyllä tukka päästä tässä ootellessa.

Joo, olen kyllä ihan shokissa, kun pisteitä 68 ja rapiat ja olin edellisvuosien pistetaulukoiden perusteella aika varma, että kutsu tulee. Sit jo viime pe paukahti kutsu Oamkiin. Siskoni kaveri haki niin ikään toteksi mutta kolmeen paikkaan: Jamk, Metropolia ja Oamk. Pisteet 67 ja jotain. Oamkiin tuli hänellekin kutsu. Että enpä oikein voi toivoa inhimillistä virhettäkään.

Voisiko vaan olla, että tote on ollut tänä keväänä suosittu, ja kun satelliittikoulutuksia ei ole järjestetty missään, niin niin kaikkiin tote-koulutusta tarjoavaan kouluihin on ollut tosi paljon hakijoita? Oamkin pisteet oli kans nousseet, mutta maltillisemmin. Turussa kans nousua.

Minä en saanut kutsua OAMK:iin (2. vaihtoehto) vaan odotan yhä kutsua JAMK:iin (1. vaihtoehto). Pisteet olisi riittäneet kevyesti OAMK:n valintakokeeseen, joten JAMK:sta pitäisi kutsu tulla.

Vierailija
1839/4087 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pisteet olisi riittäneet yhteen jo ilmeisesti kutsut lähettäneeseen paikkaan, mutta mitään kutsua sieltä ei kuulunut.

Tarkoittaako tämä nyt sitä, että olen saamassa kutsun jostain muualta ylempänä hakuvaihtoehdoissa olleelta valintakoeyhteistyöhön osallistuvalta kouluta, joka ei vain ole lähettänyt kutsujaan?

Juuri näin! Kutsu on tulossa.

Vierailija
1840/4087 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin! Kutsu on tulossa.

selvä, kiitos. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi