Miksi naiset ovat surketa shakissa?
Monet naiset kehuskelevat akateemisuudellaan, mutta ovat kädettömia ratkaisemaan arjen ongelmia tai taktisissa kysymyksissä. Aina, jos nainen ottaa esiin akateemisuutensa (tämä sana on se juttu), niin haastan hänet shakkiin. En ole pelin harrastaja, mutta lapsena olen pelannut. Kenestäkään ei ole ollut edes vastusta ja suurin osa ei suostu ollenkaan.
Kommentit (32)
En minä ole. Olen aina tarttunut tilaisuuteen pelata.
Ainakin Judith Polgar on ollut kansainvälinen shakkimestari. On takuulla muitakin.
Miksi olet niin surketa oletetussa äidinkielessäsi? Suosittelen ratkaisemaan tämän ongelmasi ensin.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Judith Polgar on ollut kansainvälinen shakkimestari. On takuulla muitakin.
Ja Judit pelas miehiä vastaan.
Onhan ne kuitenkin hyviä juoruamisessa,
Vierailija kirjoitti:
Juujuu - provo
Joka toistuu ja toistuu. Myös eri prova tyypillä!
Mitenkäs naisille sopii omat sarjat tässäkin? Eikö kaikkien pidä olla tasa-arvoisia ja naiset taitaa sen mitä miehet ja paremminkin.
Kohtalaisen hyvän shakinpelaajan vaimona sanoisin, että naisilla ei ole samanlaista pakkomiellettä paneutua yhteen asiaan niin, että lukee shakkikirjoja, käy shakkikerhossa ja pelimatkoilla, pelaa netissä jne. kaiken valveillaoloaikansa. Kyseessä on kuitenkin vain yksi peli, jossa ihminen häviää tietokoneelle, ja elämässä on satoja kiinnostavampia ja hauskempia asioita.
Mielenkiintoista kyllä, mieheni on paljon huonompi ratkomaan sudokuja kuin minä. Osaatko sinä kertoa, miksi?
Miksi jotkut miehet keulii asioilla joista eivät oikeastaan edes tiedä? Onko ne vaan tyhmiä?
Yksi nainen otetaan esille esimerkkinä koko ihmisjoukosta. Mutta ap:ta paskat kiinnostaisi, vaikka tapaisi satoja miehiä, joista jokainen paskoja shakissa.
Vierailija kirjoitti:
Kohtalaisen hyvän shakinpelaajan vaimona sanoisin, että naisilla ei ole samanlaista pakkomiellettä paneutua yhteen asiaan niin, että lukee shakkikirjoja, käy shakkikerhossa ja pelimatkoilla, pelaa netissä jne. kaiken valveillaoloaikansa. Kyseessä on kuitenkin vain yksi peli, jossa ihminen häviää tietokoneelle, ja elämässä on satoja kiinnostavampia ja hauskempia asioita.
Mielenkiintoista kyllä, mieheni on paljon huonompi ratkomaan sudokuja kuin minä. Osaatko sinä kertoa, miksi?
Koska ap, kuten minäkin, olen homo ja samalla naisvihaaja. Tunnistan kaltaiseni, tällaisesta ei tietenkään pridepiireissä pidä puhua.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet niin surketa oletetussa äidinkielessäsi? Suosittelen ratkaisemaan tämän ongelmasi ensin.
Ei se ole ongelma muille kuin sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No oho. Oikeita miehiä vastaan?
Okei, muotoillaan uusiksi.
Miksi naiset ei vaan osaa, paitsi näköjään joku Judith?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Shakissa on kaksi sarjaa, kaikille avoin missä kilpaillaan sekä naisten sarja
Naisten suurmestaritaso vastaa käytännössä alakouluikäisten poikien tasoa
Tässä esimerkkejä WGM eli woman grandmaster tasosta Dina Belenkayalta
https://youtube.com/shorts/vrsiG1JV_tY?si=5leKE3u5bNmUaUDf
https://youtube.com/shorts/RNRjiYA_zds?si=ElIN42Ov1hQLL9NM
https://youtube.com/shorts/RLGpRGApcfg?si=V0URB1tUEhRkhyKV
Naisten ja miesten väliset erot ovat fyysiset sekä älylliset eroavaisuudet ovat niin merkittäviä, että ilman naisten omaa sarjaa yhtäkään nais grandmasteria ei olisi shakissa. Sama ilmiö on huomattavissa myös kun paikalliset pennut tuhoaa harjoituspeleissä naisten maajoukkueita eri pallopeleissä
Vierailija kirjoitti:
Ja autolla peruuttamisessa.
No tää! Siis shakki onnistuu milloin vaan, mut voi luoja mua ei saa päästää peruuttamaan autoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No oho. Oikeita miehiä vastaan?
Okei, muotoillaan uusiksi.
Miksi naiset ei vaan osaa, paitsi näköjään joku Judith?
Kyllä Juditin lisäksi on muitakin naisia, jotka hyviä shakissa. Eivät vain leuhki eivätkä lesoile miehiä tai edes toisiaan alentaen vaan heillä on parempaakin tekemistä.
Judit tosiaankin halusi pelata ihan oikeita miehiä vastaan ja sai pelata. Joskus voitti ja joskus hävisi.
Siskonsakaan ei ollut yhtään huono, muttei yhtä intohimoinen lajiin kuin Judit.
Et jaksaisi enää tätä provosointiasi. On tullut jo harvinaisen selväksi ettet pidä naisista etkä arvosta heitä mitenkään. Unohda kokonaan naisten olemassaolo ja keskity miehiin.