Soteli 2019 kevät OFFICIAL
Kommentit (4087)
Vierailija kirjoitti:
Muistaako kukaan mikä oli muuten kokeen maksimipisteet?
80.
Ennakko 40, enkku 10, äikkä 15, matikka 15
No tulisipa jo oikeat vastaukset!
Kauanko vielä kestää? Tuskaa odottaa.
Oon ihan pettynyt kun ei ollut lääkelaskuja! Niitä olin harjoitellut ebiten.
Amitsu kirjoitti:
Siel oli vissii osa lukion matikkaa. Hyvä tällee amiksena yrittää arvuutella oliko mikä oikea vastaus
Jännä, että tänä vuonna ei ollut lääkelaskuja ollenkaan! Paljon oli taas yksikkömuunnoksia, niihin löytyy netistä muuntimia, joihin ei tarvitse kuin syöttää arvot...
Amitsu kirjoitti:
Siel oli vissii osa lukion matikkaa. Hyvä tällee amiksena yrittää arvuutella oliko mikä oikea vastaus
Pöh, pah ja puh. Ihan kyllä peruskoulu matikkaa nuo kaikki oli.
Jep... Täs tulee jo ihan hulluksi kun päivittelee sotelin sivua koko ajan...
Ei niitä arvata tarvinnut, laskemalla selvisi vaikka minäkin olen vain amiksen käynyt.
Eikö se parikuvahomma ilmaistu englanniksi "kymmentä kuvaparia" (Ten pairs of images / tai jotain sinne päin) eli yht 20 kuvaa. Itse ymmärsin, että oikea vastaus olisi VÄÄRIN koska väittämässä puhuttiin kymmenestä kappaleesta kuvia.
Yhtäaikaisten katselijoiden määrää en lähtenyt kyseenalaistamaan :D
Vierailija kirjoitti:
Tuosta pareittain-kohdasta voi tehdä kyllä valituksen, riippuen nyt mitä tekijät pitävät oikeana vastauksena. Ihan sillä perusteella, että suomenkielinen väittämä "kuvia katsottiin pareittain" viittaa, että katsojia on pareittain eikä objektina olevia kuvia.
Imo tuo on selvästi siis oikea vastaus "väärin" tuohon kohtaan, koska objektina olevat kuvat olisivat pareittain suomeksi, ts. "naiset katsoivat pareittain olevia kuvia".
Tekstissä kerrottiin saman henkilön kasvoista muokatuista kahdesta versiosta, feminiininen ja maskuliininen (=kuvapari), mutta niitä ei esitetty samaan aikaan vaan erillään muiden kuvien seassa. Niitä ei verrattu katsomalla niitä samalla kertaa eli ei katsottu pareittain.
Edellisinä vuosina aika loppunut multa joka kerta kesken, mutta nyt jäi vielä 25minuuttia tarkistamiseenkin. Matikka ja enkku oli tosi helppoja tänä vuonna, ennakkotehtävissä joutu taas vähän joissakin kysymyksissä miettimään. Saa nähä kostautuuko itseluottamus vai mennäänkö näillä sisään 😍
Tämä Soteli on kyllä yksi suurimpia osoituksia siitä, miksi AMK:n kutsuminen korkeakouluksi on naurettavaa.
Opistokoulutusta hienommalla nimellä, vaikka esivalintakokeessa olisikin materiaalina tieteellisiä artikkeleita.
Vierailija kirjoitti:
Tämä Soteli on kyllä yksi suurimpia osoituksia siitä, miksi AMK:n kutsuminen korkeakouluksi on naurettavaa.
Opistokoulutusta hienommalla nimellä, vaikka esivalintakokeessa olisikin materiaalina tieteellisiä artikkeleita.
Pus pus, lopetapas kiukuttelu😘😘
Kukaan muu huomannut, että palautelomake ei toimi?
Matematiikka oli ihan hävyttömän helppoa. Todennäköisyyshomma ainoa josta jäin epävarmaksi... Mitä siihen vastasitte :D
Englanti, äidinkieli ja ennakko tuntuivat myös tosi helpoilta, joskin aina noissa tulee tehtyä joku idioottivirhe kun kiirehtii, chillailee tai jää jumiin johonkin monitulkintaiseen kysymykseen :D
En hae tosissani vielä tänä vuonna ja olen erittäin positiivisesti yllättynyt kokeen tasosta. Ei pitäisi ensi vuonna olla aihetta turhaan stressaamiseen.
Toki pisteitähän ei vielä tiedä että voihan sitä vielä yllättyä omasta tyhmyydestään ja turhasta varmuudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se avataan vasta, kun oikeat vastaukset on julkaistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se avataan vasta, kun oikeat vastaukset on julkaistu.
"Palautelomake on avoinna 24.4. klo 9:00 - 25.4. klo. 24:00"
Kyllä sen pitäis olla auki :I
Vierailija kirjoitti:
Sotelihan ei mittaa kokelaitten taitotasoa, vaan ainoastaan karsii heikoimmat tapaukset pois. Siksi sen ei tarvitse ollakaan kovin vaativa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla toimii. Siinä sanotaan, että palautelomake on auki 24.4. klo 9:00 - 25.4. klo 24:00
Tuosta pareittain-kohdasta voi tehdä kyllä valituksen, riippuen nyt mitä tekijät pitävät oikeana vastauksena. Ihan sillä perusteella, että suomenkielinen väittämä "kuvia katsottiin pareittain" viittaa, että katsojia on pareittain eikä objektina olevia kuvia.
Imo tuo on selvästi siis oikea vastaus "väärin" tuohon kohtaan, koska objektina olevat kuvat olisivat pareittain suomeksi, ts. "naiset katsoivat pareittain olevia kuvia".