Joutuuko karenssiin jos kieltäytyy kaupungin tarjoamasta asunnosta?
Saisin kodin mutta se on 1. kerroksessa. En uskalla asua niin alhaalla.
Joudunko ikuisiksi ajoiksi boikottiin jos kieltäydyn asunnosta?
Kommentit (25)
No ei se toinen kerroskaan aina auta. Lapsena kun vanhemmat eros niin faija tuli kännipäissään ikkunasta läpi vaikka asuimme toisessa kerroksessa.
Nykyään mua ei haittaisi asua katutasolla, mutta nuorena kakskymmpisenä ensimmäisessä omassa kodissa ajatuskin pelotti.
- ohis
Mun kokemus on noin 15v takaa Helsingistä.
Jätettiin hakemus isommasta asunnosta. Eipä mennyt kuin pari kk kun tuli ilmoitus kolmiosta Jakomäessä. Se oli selvästi ns. kiertopalkintoasunto, jota oli jo tarjottu monelle. Nimittäin kirje tuli perjantaina ja jo seuraavan viikon torstaina olisi pitänyt muuttaa. En muista millä perusteella hylkäsimme.
Siitä meni vajaa vuosi kun tuli ilmoitus rakenteilla olevasta asunnosta. Sen hylkäsimme, koska se olisi ollut vain pari neliötä isompi kuin nykyinen asunto ja lisäksi teollisuusalueella, jossa ei mitään palveluja (meillä tuolloin 1½v lapsi ja toinen viimeisillään tulossa).
Kolmas tarjous tuli ½v kuluttua. Rivitalo terveyskeskuksen, päiväkodin ja koulun vieressä. Kävimme katsomassa. Kaksi kerrosta hukutti neliöt. Lisäksi edellinen asukas oli polttanut tupakkaa sisällä, myös makuuhuoneissa.
Vielä tuli neljäs tarjous, taisi olla vuosi edellisen jälkeen. Se oli liian kallis.
Tämän jälkeen emme enää uusineet hakemusta ja löysimme asunnon muualta.
Molempiin oviin kyltti isosta koirasta "vartioin täällä" ja hälytysjärjestelmä info, luulisi olevan turvallista. Olisi mielenkiintoista tietää mikä alue kyseessä ja missä kaupungissa siis.
Ymmärrän tavallaan aloittajaa, en itsekkään uskaltaisi asua noin kaikilla alueilla mutta se olisi pitänyt rajata jo hakuvaiheessa pois. Ja jos asunnon tarve on todellinen, kiireellinen ja asunto muuten passeli niin tosiaan kuten joku sanoi niin useinko saa lehdistä lukea että jonkun asuntoon olisi tunkeuduttu? No ei saa.
Missä kaupungissa asut? Helsingissä on ainakin tosi onnekas jos saa kaupungin asunnon. Jos oikeasti tarvit asunnon ja asut Helsingissä niin ota se asunto vastaan en usko, että uusia tarjouksia helposti tulee. Itse joko ottaisin sen mitä tarjottu tai etsisin asunnon muuta kautta.