Lapsi sanoo, vihaan sinua, mitä vastaat?
Tai mitä ajattelet, oletko huono vanhempi ja epäonnistunut?
Kommentit (69)
Sanoisin että vihaa vaan. En kokisi olevani huono vanhempi.
Olen sanonut, selvä juttu kultaseni, yrittänyt olla hymyilemättä ja jättänyt rauhaan.
Yhden ainoan kerran yksi meidän kolmesta lapsesta on kiukuspäissään huutanut mulle: "Mä vihaan sua". Sanoin hänelle rauhallisesti: "Mutta onneksi minä rakastan sinua aina, vaikka käyttäytyisit kuinka huonosti". Ja kävelin pois muihin töihini. Hetken kuluttua lapsi tuli perässä kodinhoitohuoneeseen ja pyysi anteeksi
Riippuu lapsesta ja tilanteesta.
Esikoinen jos sanoisi noin niin olisin järkyttynyt. Hän ei ikinä ole sanonut minulle noin ja on jo kohta 15 vuotta. Poika ei ikinä ole paiskonut oviakaan, on rauhallinen luonne ja asioista jutellaan hänen kanssaan.
Kaksi seuraavaa sitten.. Kuopus vihaa minua tämän tästä 😀 On 9-vuotias tyttö ja hyvin tenperanenttinen. Whatsappissa pistää vihaviestejä aika usein ja jos en heti huomaa niin lisää tulee ja kehoitus lopuksi että VASTAA! No sitten vastaan mitä milloinkin pilke silmäkulmassa. Tyttö leppyy tosi nopeaa.
Siitä keskimmäinen poika on 11-vuotias ja hänellä autismidiagnoosi. Hänkin välillä minua vihaa ja istuu jossain kaapissa sen jälkeen jonkin aikaa ja sitten häneltäkin alkaa tulla whatsapp-viestejä. Hänen kanssa viestittely kestää pidempään mutta leppyy myös. Yleensä vastaan molemmille jotain "jaa", "vai niin" tai "mä kuitenkin rakastan sua" "kohta kuitenkin taas rakastat" jne.
Enkä tunne mitään huonommuutta tms. Meillä on läheiset välit kaikkien kanssa.
Kuopus ei vielä osaa kunnolla puhua joten hen vihojaan en ole vielä sanallisesti saanut 😀
Tälle autistipojalle olen muutenkin vasta kolmanneksi rakkain eikä sekään tunnu mitenkään pahalta vaan lähinnä on hauskaa että hänellä on tuollainen luokitus. Pikkuveli on rakkain, sitten isä(jota ei vihaa juuri koskaan) ja kolmantena sitten minä 😅
Mikä vihattaa? Voitko kertoa, olenko tehnyt jotain vääryyttä?
Niinpä niin.Vihaappa kuule ihan rauhassa.
Enkä minä rakasta sinua, eli tasoissa ollaan.
Sinusta tuntuu nyt siltä, koska olet suuttunut minulle. *Jatkaa puuhia ja odottaa haluaako lapsi vielä jutella tms.
Ainoa järkevä vastaus. Kiitos tästä.