Lapsi sanoo, vihaan sinua, mitä vastaat?
Tai mitä ajattelet, oletko huono vanhempi ja epäonnistunut?
Kommentit (69)
Sanon että ok. Koska olen aikuinen, en mene mukaan kinaan vaan pysyn aikuisena ja olen hänelle tuki ja turva, halusi hän sitä tai ei. Kaipa tein jotain oikein, koska teini-iän myrskyjen jälkeen lapseni rakastavat minua ja luottavat minuun.
Jokaisella on oikeus tunteisiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Ennen loppui uhoominen kun annettiin samantien selkään.
Ja siksi sinusta tuli tuollainen. Ok.
Pyörittelen silmiäni ja sanon "jassoo". Lapset nyt sanoo milloin mitäkin typerää kakkaa.
Me isän kanssa vihataan sua sata kertaa enemmän.
Vihaa rauhassa. Tätä naamaa joudut kuitenkin katselemaan kunnes muutat omillesi.
1. kysymys: EN VASTAISI MITÄÄN. Kunnioittaisin lapsen tunteen ilmaisua, enkä sotkisi sitä omalla höpötyksellä.
2. kysymys: kyllä, kuten oletit - ja miten voisin kääntää sen oivalluksen edukseni... ainakin toiveissani.
”Onpa ikävää että tunnet nyt noin. Taidat olla aika vihainen, haluatko rauhoittua yksin vai olenko tässä vieressä?” Ja sitten jutellaan tunteesta ja siitä mikä sen aiheutti.
Lapsi on 4v, mulla on vielä helppoa..
Vierailija kirjoitti:
Me isän kanssa vihataan sua sata kertaa enemmän.
vain vastuuton hullu vastaisi oikeasti näin.
Pierasen käteeni ja levitän hajua hänen naamansa edessä.
Vierailija kirjoitti:
”Onpa ikävää että tunnet nyt noin. Taidat olla aika vihainen, haluatko rauhoittua yksin vai olenko tässä vieressä?” Ja sitten jutellaan tunteesta ja siitä mikä sen aiheutti.
Onko aina pakko lässyttää?
En vastaa mitään. Tosin seuraavaa karkkipäivää ja viikkorahaa saa lapsi odotella jonkin aikaa.
Sun tunteilla ei ole mitään merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tavallisella äänellä puhun, kuten muillekin.
Joskus lapsi voi kokea lässytyksen manipulointiyrityksen. Hän vain ilmaisee voimakkaan tunteen, ei hän silloin kaipaa kommunikointia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tavallisella äänellä puhun, kuten muillekin.
ei muuta asiaa
Kikkelis kokkelis sul on mun luonto!
Sanoohan nuo aina ajoittain, ja olen iloinen että niin uskaltavat tehdä.
Vastaan yleensä aina "vihaa vain, mutta minä rakastan sua aina".
Siitä vaan