Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverin talossa, uudehkossa haisee kosteusvauriolta, mainitsisitko asiasta?

Vierailija
29.03.2013 |

En ole uskaltanut, kehdannut tjms. mainita asiasta, mutta aina kun menen heille, siellä haisee todella voimakkaasti joku kamala haju. Talo on uudehko ja todella siististi pidetty. Kaveri ei ole koskaan maininnut mitään, että olisivat remonttia joutuneet ko. asian tiimoilta tekemään.

Haju vaan lisääntyy jatkuvasti!

Mitä arvelet, millaisen vastaanoton saisin, jos sanon asiasta?

Itse sitä ei varmaan huomaa, sillä "omiin hajuihinhan" tottuu....

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi herranjestas mitä ujoilua! Mä pamautin samatien päin naamaa kun kävin tuttavaperheen kotona pitkästä aikaa ja superhajuaistin omaavana haistoin homeen että muuttakaa täältä pois niin pian kun mahdollista.

Annoin ohjeet homemuuttoon eli heittäkää pois kaikki peitot, tyynyt, matot ym paksumpi materiaali ja kaikki mahdollinen mitä mukaan otatte on pestävä hyvin.

Muutaman viikon siinä ihmettelivät ja sit saivat uuden puhtaan kodin. Typeriä kyllä olivat koska veivät sieltä pahasti homehtuneesta mestasta miltei kaikki huonekalut, vuodevaatteet, matot ym mukanaan

Terveydentila molemmilla koheni mutta niitä itiöitä on nyt uudessakin kodissa tavaroiden mukana tullut.

Ovatko ihmiset niin julmetun kiintyneitä omaisuuteensa vai onko kyse silkasta typeryydestä kun ei vaan tajua??

Vierailija
22/38 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tyhmiä vastauksia. Kyllä osa todellakin loukkaantuu tuollaisesta, mutta silti pitäisin sitä  ystävän velvollisuutena kertoa. Jos ystävyys ei kestä tuota, niin ei se kovin vahva ystävyys sitten ollut. 

Ei ole kyse mistään älystä, jos ei itse huomaa oman kodin kummallista hajua. Siihen tottuu. Mikrobialtistus voi aiheuttaa elinikäisiä sairauksia, kuten astmaa, joten ei tosiaan voi kuitata sillä että ei ole minun asia. Se on sitten talossa asujan asia päättää miten suhtautuu sen jälkeen kun joku on kertonut hajusta, jos ei välitä, niin se ei ole sitten enää ystävän vastuulla jos sairastuu, mutta siihen asti melkeinpä osittain on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nopeasti home kehittyy taloon, onko 5 v liian lyhyt aika?

Vierailija
24/38 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu ystäväsi teille kylään, haistat kyllä hänen vaatteistaan homeen ummehtuneen hajun,riittää kun olet metrin päässä hänestä.

Vierailija
25/38 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2013 klo 20:52"]

Onpa tyhmiä vastauksia. Kyllä osa todellakin loukkaantuu tuollaisesta, mutta silti pitäisin sitä  ystävän velvollisuutena kertoa. Jos ystävyys ei kestä tuota, niin ei se kovin vahva ystävyys sitten ollut. 

Ei ole kyse mistään älystä, jos ei itse huomaa oman kodin kummallista hajua. Siihen tottuu. Mikrobialtistus voi aiheuttaa elinikäisiä sairauksia, kuten astmaa, joten ei tosiaan voi kuitata sillä että ei ole minun asia. Se on sitten talossa asujan asia päättää miten suhtautuu sen jälkeen kun joku on kertonut hajusta, jos ei välitä, niin se ei ole sitten enää ystävän vastuulla jos sairastuu, mutta siihen asti melkeinpä osittain on. 

[/quote]

Miks jotkut loukkaantuu siitä?

Vierailija
26/38 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2013 klo 20:55"]

Miten nopeasti home kehittyy taloon, onko 5 v liian lyhyt aika?

[/quote]

Homehtuminen on normaali luontoon kuuluva ilmiö, tapahtuu samalla tavalla kaikkialla. Tuolla ulkona asia ei aiheuta samanlaista haittaa kuin rakennuksissa, kun raitista ilmaa riittää. Taloissa homeesta tulee ongelmia, koska niiden aineenvaihduntatuotteet ovat myrkyllisiä. Ilmanvaihdon tehostaminen ei koskaan poista homeongelmaa, vaan ongelman syy pitää saada korjattua ja home saada poistettua rakenteista.

Suosittelen lukemaan kirjan Homehelvetti, jos asia kiinnosta enemmän.

Vierailija
27/38 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa nyt jotain?  ap.

Vierailija
28/38 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin. Kyse voi kuitenkin olla terveydestä. Joku voi tietysti suuttua, pitää sanoa varovasti. Kuinka uusi talo on? Jos se on ihan uusi, siellä voi ehkä haista joku rakennusmateriaali tai maali?Tosin ei sekään oikein kuulu asiaan.

Vierailija
29/38 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 16:23"]

Sanoisin. Kyse voi kuitenkin olla terveydestä. Joku voi tietysti suuttua, pitää sanoa varovasti. Kuinka uusi talo on? Jos se on ihan uusi, siellä voi ehkä haista joku rakennusmateriaali tai maali?Tosin ei sekään oikein kuulu asiaan.

[/quote]

No on se jo 5v vanha.  ap.

Vierailija
30/38 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 16:23"]

[/quote]

No miten sen sanoo varovasti??

Vierailija
31/38 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se omenainen? Sädesienen haju?

Vierailija
32/38 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 16:28"]

Onko se omenainen? Sädesienen haju?

[/quote]

Minusta siellä haisee pahalta kostealta kellarilta. ap.

Vierailija
33/38 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että "Ethän nyt vaan loukkaannu tai mitään, mutta mun nenässä tuntuu vähän outo haju, sellanen kellarin haju, eihän teillä ole käynyt mitään vesivahinkoa täällä?"

Kellarin haju ei kyllä tosiaan kuulu asiaan.

Vierailija
34/38 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko talossa kellarikerros?

Vierailija
35/38 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans sanoisin tollein miten 8 laittoi :)

Vierailija
36/38 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 16:32"]

Sano, että "Ethän nyt vaan loukkaannu tai mitään, mutta mun nenässä tuntuu vähän outo haju, sellanen kellarin haju, eihän teillä ole käynyt mitään vesivahinkoa täällä?"

Kellarin haju ei kyllä tosiaan kuulu asiaan.

[/quote]

Ei kai tuota asiaa kovin kauniisti voi sanoa....  ap.

Vierailija
37/38 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverin kotona haisi ihan kamalalle aina kun mentiin sinne. Ja haju tarttui omiin vaatteisiin jotka haisi päiväkausia vierailujen jälkeen. Kerroin miehelleni et siellä varmaan hometta, mies oli sitä mieltä et kuvittelen koko jutun, samoin miehen vanhemmat (tunsivat myös nämä ystäväni) pitivät minua vähintäänkin epäluuloisena :/ No paljastui et talo läpimätä, korjauskelvoton... Kiireellä joutuivat muuttamaan muualle. En uskaltanut puhua kaverille mitään, sen verran hyvin hänet tunnen et riita olis tullut :/

Vierailija
38/38 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi kun pelottaa lukea tuollaisia juttuja, tiedä milloin omassa talossa alkaa tapahtua :(

Toisaalta, eikö kaikki talot homehdu ennemmin tai myöhemmin. Tietysti on vähän eri asia, jos saman tien menevät pilalle