Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverin talossa, uudehkossa haisee kosteusvauriolta, mainitsisitko asiasta?

Vierailija
29.03.2013 |

En ole uskaltanut, kehdannut tjms. mainita asiasta, mutta aina kun menen heille, siellä haisee todella voimakkaasti joku kamala haju. Talo on uudehko ja todella siististi pidetty. Kaveri ei ole koskaan maininnut mitään, että olisivat remonttia joutuneet ko. asian tiimoilta tekemään.

Haju vaan lisääntyy jatkuvasti!

Mitä arvelet, millaisen vastaanoton saisin, jos sanon asiasta?

Itse sitä ei varmaan huomaa, sillä "omiin hajuihinhan" tottuu....

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 16:17"]

En ole uskaltanut, kehdannut tjms. mainita asiasta, mutta aina kun menen heille, siellä haisee todella voimakkaasti joku kamala haju. Talo on uudehko ja todella siististi pidetty. Kaveri ei ole koskaan maininnut mitään, että olisivat remonttia joutuneet ko. asian tiimoilta tekemään.

Haju vaan lisääntyy jatkuvasti!

Mitä arvelet, millaisen vastaanoton saisin, jos sanon asiasta?

Itse sitä ei varmaan huomaa, sillä "omiin hajuihinhan" tottuu....

[/quote]

En uskaltaisi sanoa. Itse asiassa muutamalla tutulla haisee taloissaa sellaiselta, että varmasti löytyisi hometta, jos tutkittaisiin, mutta en kehtaa sanoa asiasta.

Vierailija
2/38 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kostea kellarinhaju kertoo sädesienistä, ja että siellä on akuutti vesivaurio. Sädesieni elää jos rakenteisiin tulee jatkuvasti kosteutta, muut sienet viihtyvät kuivassakin kunhan ovat alkuun päässeet. Pikaista remonttia tarvittaisiin, ehdottaisin että kutsuvat ammattilaisen tarkistamaan paikat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 16:34"]

Onko talossa kellarikerros?

[/quote]

On, toki se haju voi tulla sieltä asti, mutta kun kellarikin on ihan normaalisti asuttu, lämmitetty, ilmastoitu, ei mikään kylmäkellari.  ap.

Vierailija
4/38 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai kerrot kaverillesi asiasta. Mutta sano se niin kuin huomaisit asian ensimmäistä kertaa. Vähän järkyttyneenä ja huolestuneena. Toivottavasti ymmärrät mitä tarkoitan.

Mutta on paljon diplomaattisempaa ja sinullekin helpompaa kertoa asiasta uutena asiana eikä sellaisena, jota olet viikko- tai kuukausitolkulla miettinyt.

Joka tapauksessa, teet karhunpalveluksen kaverillesi jos jätät asiasta kertomatta.

Vierailija
5/38 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestintuoja tuomitaan, en kertoisi....

Vierailija
6/38 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanoisi, on heidän asiansa. Tuskin ap olet rakennusalan ammattilaisia. Voit saada vastauksen, että mitä sinä puutut meidän asioihin, pidä huoli omista asioista. Oletko ap rakennuttanut taloa?

Vierailija
7/38 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 16:50"]

En sanoisi, on heidän asiansa. Tuskin ap olet rakennusalan ammattilaisia. Voit saada vastauksen, että mitä sinä puutut meidän asioihin, pidä huoli omista asioista. Oletko ap rakennuttanut taloa?

[/quote]

Siis en ole rakennuttanut tuota kaverini taloa??

Oma talo ollaan rakennettu ja yksi talo rakennetettu, mutta mitä se tähän liittyy?

Mulla on nenä ja se haistaa kamalan hajun....  ap.

Vierailija
8/38 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä liittyy tähän, no sitä liittyy, että tarvitaan muutakin kuin herkkä nenä. En todellakaan sanoisi, ei ole sun asia.

Vierailija
9/38 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 16:58"]

Mitä liittyy tähän, no sitä liittyy, että tarvitaan muutakin kuin herkkä nenä. En todellakaan sanoisi, ei ole sun asia.

[/quote]

Mitä muuta tarvitaan? Siis siihen, että huomaa että jossakin on paha haju? Kerro ihmeessä?

Ylensä juuri ekana nimenomaan huomataan tuo haju.

Vierailija
10/38 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä.. jos he ei sairastele paljon niin en varmaan sanoisi.

Vierailija
11/38 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyit mielipidettä, sait niitä. Puututko yleensä muiden asioihin? Tarvitaan luotettavat kosteusmittaukset,luotettava firma asialle jne. Pidätkö heitä ihan idiootteina, eivätkähän ole huomanneet asian jos on kosteusvaurioita/hometta, ehkä eivät halua puhua asiasta.

Vierailija
12/38 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 17:01"]

En tiedä.. jos he ei sairastele paljon niin en varmaan sanoisi.

[/quote]

Pitääkö ensin odottaa että alkavat sairastamaan, ja kenties sairastuvat pysyvästi????

Vierailija
13/38 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sulle kelpaa, vain tietynlainen vastaus, niinkö?

Vierailija
14/38 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

:) En tiedä mitä pitää tehdä, mutta itse en ehkä sanoisi jos he ei oireile mitenkääntai jos muuten ei tule puheeksi. Jos asia ei ole varmaa, niin tulisi vaan kamalasti turhaa huolta. Itse päätät mitä teet, ei ole oikeaa ratkaisua.

Vierailija
15/38 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 17:03"]

Kysyit mielipidettä, sait niitä. Puututko yleensä muiden asioihin? Tarvitaan luotettavat kosteusmittaukset,luotettava firma asialle jne. Pidätkö heitä ihan idiootteina, eivätkähän ole huomanneet asian jos on kosteusvaurioita/hometta, ehkä eivät halua puhua asiasta.

[/quote]

En ole näitä kaikkia viestejä kirjoittanut, vain ne joissa on ap. Elä hikeenny.

Tottakai tarvitaan mittaukset, en todellakaan kuvittele olevani joku mittari ja varma asiastani.

Meillä muuten oli pieni kosteusvaurio, jota emme huomanneet, ennenkuin maali alkoi rapista jalkalistan päältä. Ei me sitä keltään salattu!! Onneksi se maali rapisi, ties kuinka pahaksi se olisi mennyt, oli seinän välissä ja vuotokohta katolla. Ei onneksi mennyt homeeksi asti.ap.

Vierailija
16/38 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 17:04"]

Mikä sulle kelpaa, vain tietynlainen vastaus, niinkö?

[/quote]

Kuinka niin? En ole tyrmännyt vastauksia?

Olen kuitannut omani . ap.

Vierailija
17/38 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 16:20"]

Sanokaa nyt jotain?  ap.

[/quote]

Jaksoit sitten odottaa oikein 3 minuuttia ennen kun postasit uuden viestin tähän ketjuun :-). Mä luulen ettei sun typerällä ongelmallasi nyt ihan noin kiire ole!

Vastaus kysymykseesi on kuitenkin, että totta kai kerrot. Oletko sä tyhmä vai mikä vaivaa kun tollasta pitää kysyäkin. Kyseessä on kuitenkin kaverisi terveys ja ongelma joka ei ratkea kuin yhdellä tavalla, eli se täytyy korjata. Ja mitä nopeammin tuo tehdään, niin sitä parempi ja halvempaa se tulee olemaan.

Vierailija
18/38 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 17:21"]

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 16:20"]

Sanokaa nyt jotain?  ap.

[/quote]

Jaksoit sitten odottaa oikein 3 minuuttia ennen kun postasit uuden viestin tähän ketjuun :-). Mä luulen ettei sun typerällä ongelmallasi nyt ihan noin kiire ole!

Vastaus kysymykseesi on kuitenkin, että totta kai kerrot. Oletko sä tyhmä vai mikä vaivaa kun tollasta pitää kysyäkin. Kyseessä on kuitenkin kaverisi terveys ja ongelma joka ei ratkea kuin yhdellä tavalla, eli se täytyy korjata. Ja mitä nopeammin tuo tehdään, niin sitä parempi ja halvempaa se tulee olemaan.

[/quote]

Kivaa pääsiäistä sullekin!

Voin olla tyhmä ja mulla voi olla typeriä  ongelmia ja hosun odottaessani vastauksia, mutta en ole noin epäkohtelias kuin sinä. ap.

Vierailija
19/38 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea paikka. Itse toivoisin, että meille kerrottaisiin jos joku epäilisi talossamme hometta. Itse kertoisin myös jos läheinen ihminen kyseessä. Puolitutulle en ehkä "uskaltaisi". Asiasta kun ei koskaan voi olla varma, haju voi johtua esim.huonosta ilmanvaihdosta. Tiedän kyllä perheen, joka varmasti tiedostaa talossaan olevan hometta. Selvä voimakas homeen haju ja sairastelevat jatkuvasti, mutta eivät tee asialle mitään. Jos talossamme löytyisi hometta ja sitä ei voisi korjata,olisin talosta valmis luopumaan vaikka se tärkeä onkin. Terveys tärkeämpi.

Vierailija
20/38 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu juu, viestintuoja ammutaan ja ei kuulu muitten elämä mulle... Jos tämmöisestä asiasta menis välit niin sitten kyllä joutais mennä. Mahdollinen kosteusvaurio ja home on vakava paikka! Käsi sydämelle, haluaisitteko itse että teille mainittaisiin tuollaisesta? Minä ainakin haluaisin.