Lääkäriä tai sairaanhoitajaa paikalla?
Meidän 1½-vuotiaan isovarpaan kynnessä/kynnen juuressa on noin 1½kk ollut tumma hieman vihertävä kohta ja nyt se on tummentunut entisestään. Mikä tämä voisi olla?
Kommentit (14)
On tosi harvinaista, että tuon ikäisellä olisi syöpää. Aina se jollekin kuitenkin sattuu tulemaan, paitsi ainiin, ei ikinä mulle tai mun lapsille. Jos ei ap:n mielestä ole normaali mustelma, veisin ihotautien erikoislääkärille, hän näkee heti, jos on aihetta huoleen. Vaikka kaikki paska maailmassa on tosi harvinaista, niin aina se kuitenkin jonkun osalle sattuu, on tosi naivia ajatella, ettei voi olla mitään vaarallista, kun sellainen ei ole todennäköistä.
No eikö tuo nyt ole ihan selvä mustelma? Lapsesi varvas kolahtanut johonkin. Kynnen alla olevat mustelmat kestävät kauan, mutta kyllä lapsesi aika kovaa on varpaansa silloin lyönyt..
Sh
AP vastaa.No ei ainakaan ole huomattu, että varpaalle olisi tippunut mitään? Siksi en oikein usko mustelmaksi ja tuo alue oli ensin vihertävä ja nyt vain tummuu tummumistaan.
AP vastaa. Minun mielestä kynnessä.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 15:54"]
Voi olla myös syöpä
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk01018
[/quote]
pöllö
Kyllä tuo ihan mustelmalta vaan näyttää.
Ihan selvä mustelma. Meidän tytölle tuli samanlainen samassa iässä kun otti kaapista lautasen ja tiputti varpailleen. Paranee sitä mukaa kun kynsi kasvaa.
Ei varmasti ole mikään melanooma, olisi tosi harvinaista noin pienellä.