Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

saako uskovainen bailata normaalisti

Vierailija
29.03.2013 |

vai onko se kiellettyä, bailaatko sinä uskovainen ja jos niin miten

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele ensin "normaali bailaaminen".

Vierailija
2/19 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on normaalisti bailaaminen? Millaisesta uskovaisesta puhut? ja kuka Suomessa kieltäisi mitään, mitä laki ei kiellä? On eri asia, että joku ei koe jotain asiaa suositeltavaksi kuin, että olisi kiellettyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai juhliminen ole kielletty eihän siinä mitään käskyjä rikota? kunhan ei aiheuta haittaa muille tai itselleen...tuskinpa uskossa olevat muutenkaan niitä innokkaimpia bailaajia ovat...

Vierailija
4/19 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUORRA!

Vierailija
6/19 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 13:27"]

bailaaminen on tanssimista, juomista, pientä rietastelua, ja yhden yön suhteen luomista.

tässä bailausta:

[/quote]

No harvempi uskovainen (tai ei-uskovainen) haluaa harrastaa yhden yön suhteita tai juoda kännätäkseen (jos känneistä on kyse)

Jos taas bailaaminen on tanssimista, seurustelua ihmisten kanssa, jotka eivät kiinnitä huomiota siihen, että juodaanko juomia alkoholilla tai ilman (se alkoholikaan ei siis ole kielletty), niin harvempi kieltäytyytällaisesta. Osa ihmisitä toki ei halua viettää aikaansa paikoissa, joissa on känniääliöitä.

Vierailija
7/19 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 13:39"]

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 13:27"]

bailaaminen on tanssimista, juomista, pientä rietastelua, ja yhden yön suhteen luomista.

tässä bailausta:

[/quote]

No harvempi uskovainen (tai ei-uskovainen) haluaa harrastaa yhden yön suhteita tai juoda kännätäkseen (jos känneistä on kyse)

Jos taas bailaaminen on tanssimista, seurustelua ihmisten kanssa, jotka eivät kiinnitä huomiota siihen, että juodaanko juomia alkoholilla tai ilman (se alkoholikaan ei siis ole kielletty), niin harvempi kieltäytyytällaisesta. Osa ihmisitä toki ei halua viettää aikaansa paikoissa, joissa on känniääliöitä.

[/quote]

mitä mieltä olet videon bailuista

Vierailija
8/19 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat normaalilla bailaamisella?

Jollekin käsite pitää sisällään kaksi olutta ja pizza kotisohvalla lauantaina saunan jälkeen. 

Toiselle se voi tarkoittaa ravintolassa hyvää ruokaa, ehkä vähän tanssimista ja muutamaa drinksua tyttö-/poikaporukalla.

Kolmas hilluu yökerhossa ekstaasin voimalla ja vie yhden illan tuttavuuden kotiinsa panolle.

Vierailija
9/19 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 13:46"]

Jollekin käsite pitää sisällään kaksi olutta ja pizza kotisohvalla lauantaina saunan jälkeen. 

Toiselle se voi tarkoittaa ravintolassa hyvää ruokaa, ehkä vähän tanssimista ja muutamaa drinksua tyttö-/poikaporukalla.

Kolmas hilluu yökerhossa ekstaasin voimalla ja vie yhden illan tuttavuuden kotiinsa panolle.

[/quote]

voi voi, ettekö edes tiedä mitä bailaaminen on:

tässä bailausta: katso niin tiedät

Vierailija
10/19 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uskovainen ja aina olen tykännyt juhlimisesta. Juominen oli varsinkin nuorempana varsin humalahakuista. Joskus se on sitä vieläkin, mutta useimmiten ihan viinin lipittämistä kotona lasillisen tai pari nauttien. Irtosuhteita en ole harrastanut, tai yhden kerran, mutta päädyin sen miehen kanssa naimisiin myöhemmin. :)

Vierailija
11/19 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 13:55"]

Olen uskovainen ja aina olen tykännyt juhlimisesta. Juominen oli varsinkin nuorempana varsin humalahakuista. Joskus se on sitä vieläkin, mutta useimmiten ihan viinin lipittämistä kotona lasillisen tai pari nauttien. Irtosuhteita en ole harrastanut, tai yhden kerran, mutta päädyin sen miehen kanssa naimisiin myöhemmin. :)

[/quote]

hienoa, se kannatti

Vierailija
12/19 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole uskovainen koska huoraat.

Vierailija
13/19 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 14:02"]

Et ole uskovainen koska huoraat.

[/quote]

kiitos jumalan rakkaudesta ja anteeksiannosta

Vierailija
14/19 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, pitäisi ensin määrittää, mitä on bailaaminen. Jos se on ryyppäämistä ja satunnaisten suhteiden tavoittelua, niin sellaista Raamattu ei hyväksy.

Vierailija
15/19 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaisia on niin kovin monenlaisia. Itse olen hyvin liberaali ev-lut. uskovainen ja minun uskovaisuuteni ei estä minua esim. juomasta alkoholia, tanssimasta tai edes harrastamasta yhden illan suhteita. Joten minä voin bailata siinä missä ei-uskovakin. Mutta tosiaan eri seurakunnilla ja eri uskovilla yksilöillä on erilaisia moraalikäsityksiä.

Vierailija
16/19 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkäsin nuorempana käydä joskus tanssimassa yökerhossa ja ongelmana oli, ettei muita uskovia sellainen kiinnostanut, osa jopa paheksui, ja jouduin käymään yksin. En kokenut asiassa ongelmaa, join illan mittaan pari lonkeroa enkä tullut änkyräkänniin. Tanssin aika paljon, mutta en vieraiden miesten kanssa, koska sellainen ei kiinnostanut. Minulla oli kyllä tosi hauskaa, ainoa ongelma olivat nuo miehet, jotka eivät meinanneet ymmärtää että haluan pitää hauskaa keskenäni enkä tutustua ihmisiin.

Se oli sitä aikaa, kun soitettiin välillä Dr Albanin Sing Hallelujah ja sen tahtiin oli mukava fiilistellä :-D

Olin kerran mukana järkkäämässä diskoakin uskoville. Siellä soitettiin pelkästään kristillistä tanssimusiikkia. Hyvä meininki oli ja tosi kivat muistot jäi siitäkin. Alkoholia ei tarjoiltu, mutta kaikilla oli silti hauskaa. Tosin oli silloinkin niitä, jotka paheksuivat, mutta ei se meitä haitannut.

Vierailija
17/19 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 14:49"]

Uskovaisia on niin kovin monenlaisia. Itse olen hyvin liberaali ev-lut. uskovainen ja minun uskovaisuuteni ei estä minua esim. juomasta alkoholia, tanssimasta tai edes harrastamasta yhden illan suhteita. Joten minä voin bailata siinä missä ei-uskovakin. Mutta tosiaan eri seurakunnilla ja eri uskovilla yksilöillä on erilaisia moraalikäsityksiä.

[/quote]

ymmärrän, eikös uskovainen saa anteeksi syntinsä

Vierailija
18/19 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 13:51"]

[/quote]

[/quote]

Pakko sanoa näin ei-uskovaisena himobailaajana, että toi video oli kyllä tylsyyden huippu. En ole noin tylsästi vielä ikinä bailannut , joten vähän huono esimerkki ;)

Vierailija
19/19 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 14:58"]

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 13:51"]

[/quote]

[/quote]

Pakko sanoa näin ei-uskovaisena himobailaajana, että toi video oli kyllä tylsyyden huippu. En ole noin tylsästi vielä ikinä bailannut , joten vähän huono esimerkki ;)

[/quote]

videossa vaan näkyy se mitäbailaaminen tarkoittaa, vaikka onkin tylsä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi