Pääsiäinen yksin? Mitä aiot tehdä.
Mitähän ihmettä sitä taas keksis ajalleen? Kaverit viettävät lomat perheidensä kanssa, ja mä olen yksin. Mitä te muut yksin pyhiä viettävät teette?
Kommentit (62)
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 21:11"]
Syön suklaata, teen ehkä pashaa. Ystäviä ei ole eikä perhettä. Olen hylkiö.
En oikeastaan tee mitään erilaista kuin arkenakaan. Olen pitkäaikaistyötön joten aika käy pitkäksi muutenkin. Lepäilyä ja rentoutumista en tarvitse, niitä on ihan liikaakin. Ulkoilen, luen ja käyn kävelyllä, katson tv:tä arkenakin, joten niitä ei huvita pääsiäisenä tehdä.
[/quote]missäpäin asut?
Moi
Olen marraskuun alusta asunut yksin, enkä ole koskaan käsittänyt kuinka vähän ihmisellä on oikeita ystäviä. Täysin raitis ihminen on todella yksin, silloin kun on kysymys juhlapyhistä. Ravintolassa on juttuseuraa niille jotka ottaa punssia, mutta raitis ihminen ei hyvällä tahdollakaan pysty siellä pitkään kuuntelemaan niitä viisauksia. Parisuhteessa eläessään pitäisi huolehtia myös muustakin sosiaalisesta elämästä. Raitista ystävää on vaikea löytää jos ei työpaikan kautta sitä ole. Ihmiset mielestäni hiukan pelkäävät täysin raitista ihmistä. Usein joudun selittelemään syytä miksi en juo, se ei riitä kun kerron tehneeni päätöksen 20 vuotta takaperin. Usein ihmiset eroaa alkoholin käytön takia, mutta kyllä kaksi raitistakin ihmistä voivat erota vastaavasti tylsän elämän takia. Itselläni suhde kestää n.10 vuotta joista 2 viimeitä vuotta aina ihan tylsiä. Päättynyt suhteeni oli kolmas. Kirjoitukseni poikkesi asiasta. Halusinkin tuoda esiin asian, miten elämä on yhdestä ihmisestä kiinni. Erilleen muutettua on molemmat täysin yksin.
kyllä sitä on tosi yksinäinen, kun on kaveripiirin ainoa miehetön. Varsinkin pyhinä huomaa kuinka yksinäinen sitä on. Mut on näköjään muitakin!
Komppaan edellistä! Mutta kertokaapa te muut yksineläjät omista kokemuksista suhteessa parisuhteessa eläviin. Kutsutaanko teitä parien yhteisiin illanviettoihin, kun te olette "parittomia". Tapaan yhtä ystävääni lähinnä silloin, kun hänen miehensä ei ole kotona. Heidän pariskuntaystäviin en ole edes päässyt tutustumaan. Olen miettinyt, että mistä kiikastaa.
Mulla on kirjahyllyt täynnä kirjoja, en ole ikinä yksinäinen :).
Kerrankin olisi aikaa shoppailla, mutta kaupat on kiinni. Lähden ehkä kuitenkin keskustaan ostamaan unohtuneet salaattiaineet, pääsenpä ainakin sen verran ulos täältä... Vihaan näitä juhlapäiviä perheettömänä!
Ap: Ajattelin myös lukea ja katsoa yhtä sarjaa + siivoilla vähän ja pestä pyykkiä. Sitten teen hyvää ruokaa, ihan itselleni ja viinipullokin on jääkaapissa. Kyllähän sitä kaikenlaista keksii, mutta en mahda sille mitään, että juhlapäivinä on ihan hirveän yksinäinen olo :(
käy vuokraamassa joku elokuva. Tai piipahda sukulaisten luona kylässä.
käy vuokraamassa joku elokuva. Tai piipahda sukulaisten luona kylässä.
Mä olen vauvan kanssa kaksin kotona ja just laitoin pyykit koneeseen,varmaan muutenkin tulee vähän siivoiltua jne mutta varmasti tylsistymäänkin pääsee jossain vaiheessa.
AP, missä päin oot? Tuu meille syömään :)
6: Sukulaisten luo olis aika helkkarin pitkä matka.
8: :)
7: Sori kitkerä kommentti, mutta jos on vauvan kanssa, ei varsinaisesti ole yksin. Olisinpa itsekin vauvan kanssa.
Olen yksin koko pääsiäisen. Tänään käyn äitini haudalla viemässä kynttilän ja narsissin. Iltapäivällä katselen dokumentin Ruotsin kuninkaallisen perheen vuodesta. Syön hyvin, tietenkin myös mämmiä. Huomenna käyn kaupassa. Mulla on kirjahylly täynnä kirjoja ja digiboksissa paljon katsottavaa, joten aika ei todellakaan käy pitkäksi.
Nautin neljän päivän vapaastani täysin siemauksian, rentoudun ja lepään.
Vietän usein aikaani yksin, perheetön kun olen. Sukulaisia asuu samalla paikkakunnalla, joten halutessaan voisi lähteä kyläilemään. Nautin kuitenkin, kun saan kaikessa rauhassa lukea, surffailla netissä ja ulkoilla. Nyt on ihanat kelit, joten ajattelin lähteä järven jäälle hiihtelemään n. 25 km lenkin eväiden kanssa. Myöhemmin kokkaan jotakin hyvää. Ymmärrän, että sosiaaliselle ihmiselle neljä päivää yksin voi tuntua liian pitkältä ajalta.
Ap: Apua... osaako kaikki muut nauttia yksinolosta paitsi mä?
En mä kyllä nauti yksinolosta, toki haluaisin lasten olevan täällä. Aion kuitekin käydä sukulaisissa, haudalla, katsella telkkua, lukea ja harrastaa ulkoilua ym liikuntaa. Nopeasti tämä pääsiäinen menee.
Lainasin kirjastosta dvd:tä ison pinon, jääkaapissa herkkuja, hanapakkaus viiniä - IHANAA!
Syön suklaata, teen ehkä pashaa. Ystäviä ei ole eikä perhettä. Olen hylkiö.
En oikeastaan tee mitään erilaista kuin arkenakaan. Olen pitkäaikaistyötön joten aika käy pitkäksi muutenkin. Lepäilyä ja rentoutumista en tarvitse, niitä on ihan liikaakin. Ulkoilen, luen ja käyn kävelyllä, katson tv:tä arkenakin, joten niitä ei huvita pääsiäisenä tehdä.