Olen 19v tyttö ja sain juuri selville, että
äitini on saanut minut aikoinaan suhteesta perheelliseen mieheen, jolla on ollut ennen minua jo kaksi lasta ja minun jälkeeni yksi lapsi saman naisen kanssa.
Olen siis ilmeisesti syntynyt pettämisen tuloksena. Äitini ei ole koskaan kertonut minulel isästäni mitään muuta kuin nimen, mutta facesta saa aika hyvin kaiken selville jne.
Olen kyllä katkera äidilleni, että teki minut noin kevein perustein, varsinkin kun on koko elämäni pyörinyt vain baareissa. Kadehdin tuota ns. isäni perhettä.
Kommentit (15)
Sanoo rakastavansa, mutta ei tarkoita. Rakastaa juhlimista yhä edelleen vaikka ikää jo pian 50v?.Ap.
Miksi olet katkera äidillesi, joka on huolehtinut sinusta?
Miksi et ole katkera isällesi, joka ei ole huolehtinut sinusta?
Älä syytä äitiäsi isäsi virheestä.
Ns. Isäni olo jo kahden lapsen isä kun sain alkuni. Kaiken lisäksi hän ei kuulemma ollut tavannut äitiäni koskaan aiemmin eli olin joku juhannuspano, kun miehen oma vaimo oli ollut lasten kanssa kotona ja se mies eli "isäni" ´baarissa.
Äitini on koko lapsuutenikin laittanut minut hoitoon ja ollut aina baareissa, joten en oikein osaa syyttää kuin äitiäni, koska halusi minut mutta ei huolehtinut kunnolla. ap.
Eli äitini on kova juomaan, mutta syyttää aina minua siitä?
Facesta näen kuitenkin kuinka onnellinen "isäni" perhe näyttäisi olevan yhä edelleen...se saa mut itkemään. En pysty edes seurustelemaan, asun vielä kotona äidin luona, vaikkei hän koskaan kotona olekaan:(
Mitähän tässä oikein tekisi? Joskus tekisi mieli ottaa yhteyttä "isääni", mutta äitini on kieltänyt sen ehdottomasti. Miksiköhän?
mä ihan haluaisin auttaa sua, kuulostat niin siltä että kaipaat apua, pikku raukka
Niin, mutta miten mua kukaan vois auttaa tässä? ap.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 00:08"]
Niin, mutta miten mua kukaan vois auttaa tässä? ap.
[/quote]
en valitettavasti osaa vastata, anteeksi
Ymmärrän tuskasi, mutta niin, sinä olet jo aikuinen. Etsit ja kysyt, mietit juuriasi, niinhän se menee. Kuitenkin vain sinä olet Sinä, voit suuntautua elämässä mihin haluat/miten valitset. Voit olla katkera, surullinen, ja jättää ne asiat taaksesi. Voit päättää, että tässä ollaan ja tässä mennään, hyvää, parempaa kohti. Se on hyvä, että tutkiskelen sisintäsi ja mietit, miten mikäkin asia sinuun on vaikuttanut. Siihen ei vain pidä jäädä. Tärkeintä Sinulle itsesi on löytää se oma polkusi, sinulla on merkitys. Jokseenkin samaa polkua olen itse kulkenut, kunnes lopetin kaivertamisen. Elämä on tässä ja nyt.
No mutta jos perusturva puuttuu on hieman heikot eväät elämän vastatuulissa. Kannattaisko puhua ammattiauttajan kanssa?
Älä ota yhteyttä "isääsi" vaan mene juttelemaan psykologin kanssa. Terveyskeskuksen kautta saat lähetteen.
Toki olisi hyvä jos vaan pystyisit avautumaan tästä asiasta jollekin läheisellesi myös ettei tarvitse yksin kantaa sisällään.
Voisinpa auttaa sua jotenkin
Joo, kyllä sua voi auttaa, terapialla nimenomaan. Voit tulla vielä sinuiksi asian kanssa. Älä luovuta!
Harva meistä avioliitossa syntyneistäkään on perhesuunnittelun ja täydellisen rakkauden tulosta. Raskaaksi tullaan kun ei ymmärretä huolehtia ehkäistystä, oli sitten kyseessä yhden illan suhde tai avioliitto. Minä ja sisarukseni ollaan kaikki tilaamattomia lapsia. Ensimmäinen "vahinko" johti kahden ihmisen onnettomaan avioliittoon, josta kaikki ovat joununeet kärsimään.
Aloittaja ei tiedä biologisen isänsä perheen onnellisuudesta muuta kuin mitä julkisivu näyttää. Todellisuus voi olla ja todennäköisesti on jotain ihan muuta. Katse tulevaisuuteen. Sitten kun on itse oikeasti aikuinen ja perheellinen, niin ymmärtää paremmin.
Harva meistä avioliitossa syntyneistäkään on perhesuunnittelun ja täydellisen rakkauden tulosta. Raskaaksi tullaan kun ei ymmärretä huolehtia ehkäistystä, oli sitten kyseessä yhden illan suhde tai avioliitto. Minä ja sisarukseni ollaan kaikki tilaamattomia lapsia. Ensimmäinen "vahinko" johti kahden ihmisen onnettomaan avioliittoon, josta kaikki ovat joununeet kärsimään.
Aloittaja ei tiedä biologisen isänsä perheen onnellisuudesta muuta kuin mitä julkisivu näyttää. Todellisuus voi olla ja todennäköisesti on jotain ihan muuta. Katse tulevaisuuteen. Sitten kun on itse oikeasti aikuinen ja perheellinen, niin ymmärtää paremmin.
Ole iloinen, että edes tiedät kuka isäsi on. Sinulla on edes mahdollisuus tutustua häneen ja ehkä saada osa hänen perinnöstään. Jotkut äidit eivät kerro lapsilleen tuollaisessa tilanteessa, kuka heidän isänsä on.
15 jatkaa: Ja ehkä perintöäkin tärkeämpi juttu on tutustua omiin juuriinsa sieltä isän puolelta. Ethän tiedä, kuka olet, ellet tunne vanhempiasi. Äitisi puolelta sait huonot eväät, mutta ehkä isän puolella olisi enemmän tarjottavaa?
Perinnön otin esiin siksi, että äidiltäsi ei varmaan mitään jää, jos kaikki raha menee baareihin. Siinäkin asiassa isä voi paikata, niin karulta kuin se tuntuukin. Ei ole sinun vikasi, että olet saanut alkusi noin epämääräisissä olosuhteissa ja ettet ole saanut rakastavaa perhettä ympärillesi. Jos sisaruksesi ja äitipuolesi ovat järkeviä ihmisiä, he ymmärtävät tämän eivätkä torju sinua sen vuoksi, että isäsi on hairahtunut pettämään vaimoaan.
Jos äitisi rakastaa sinua ja on hoitanut sinut hyvin, niin ehkä voit antaa anteeksi? Toivottavasti.
Ei tuo helppoa ole. Lapsen pitäisi tietää juurensa ilman facea. Voimia!