Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paino 85kg. Ei MITÄÄN muutosta tammikuun alusta. Mistä apua? Miten laihdun?

Vierailija
19.03.2019 |

Olen syönyt lautasmallin mukaan, kävellyt vähintään 10 000 askelta päivässä, kaloreita olen syönyt noin 1500kcal päivässä. Teen toimistotyötä, eli kaikki liikunta tulee vasta silloin, kun erikseen lähden jonnekin kävelemään tai muuta.

Paino ei putoa, ei millään. Välillä saattaa mennä kilo, mutta sitten se tulee takaisin. Olen kuullut selityksiä, että urheilun takia kroppa kerää nestettä, stressaan liikaa, napostelen huomaamattani jne.

Mitä ihmettä minun pitää nyt tehdä? Menenkö lääkäriin? Ruokapäiväkirjaa olen pitänyt 1.1.2019 lähtien joka ikistä murusta myöten. Liikunnat ja askeleet näkyy älykellostani, samoin arvioitu kalorinkulutus, uni ja muut.

Olen nainen, 168cm, 37v. Rasvaprosentti on 45% ja painoa tuo 85kg.

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin myös erittäin mielelläni vastaan jonkun esimerkkiruokavalion ohjeineen viikoksi tai kuukaudeksi. Olen hyvä noudattamaan ohjeita ja teen muutenkin ruokani itse, joten jos tuollainen valmis ruokavalio jostain löytyisi, kiittäisin.

ap

Vierailija
2/91 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeeksi unta ja tarpeeksi paljon hyvää rasvaa, tarpeeksi vähän hiilaria (tärkkelyksestä eli leipä, puuro, peruna, riisi, pasta tms alle 100 g hiilaria per pv).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö enemmän? Mulle kalorilaskuri ehdotti 2000 kcal. (Tosin olen sua 7kg painavampi)

Vierailija
4/91 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla paino 1.1.2019 tasan 61 kg. Nyt 59,4 kg että eipä paljoa naurata täälläkään. En ole pudottanut edes kahta kiloa 2½ kuukaudessa :( Sitkeässä on kilot ja masennuslääke aiheuttaa pohjattoman ruokahalun. Mitä tahansa syön, en ole koskaan kylläinen.

Vierailija
5/91 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko kokeilla välillä jotain muuta kuin lautasmallia? Vähähiilihydraattista ruokavaliota aina parjataan, mutta onhan se kiistattoman tehokas.

Kokeile painaa hiilarit vähiin esimerkiksi kahdeksi viikoksi; palaa sitten vaikka takaisin lautasmalliin. Käytännössä se kannattaisi tehdä jättämällä peruna, leipä, pasta, riisi ja puuro kahdelta viikolta pois (hiilareitahan tulee lähes kaikesta muustakin, mutta vaan paljon kohtuullisempia määriä). Joskus kroppa tykkää pienestä töytäisystä!

Vierailija
6/91 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile 800 kaloria.

Vierailija
7/91 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punnitsetko siis ruoat? Käytätkö jotain kalorilaskuria? Laita esimerkkipäivän ruokailut. 

Vierailija
8/91 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos olisit stressaamatta kaloreista ja söisit terveellisesti ja järkeviä annoksia? Ei orjallinen kaloreiden laskeminen ja ruokien punnitseminen ole aina hyvä juttu. Itse laihduin kymmenisen kiloa noin puolessa vuodessa tälläisellä ruokavaliolla:

Aamulla kaurapuuroa ja mustikoita, lisäksi kananmuna.

Lounaaksi joku salaatti, yleensä oli ihan vihersalaatti ja sen lisänä kalaa/kanaa/tonnikalaa.

Välipalaksi hedelmä ja kourallinen cashewpähkinöitä.

Päivälliseksi vihanneksia,salaattia ja siihen jotain proteiinia (siis kanaa/kalaa/tofua/muuta lihaa).

Illalla sitten nälästä riippuen joko maitorahkaa ja sokeroimatonta mehukeittoa, joskus sekaan vielä muutama pähkinä tai sitten jos kova nälkä niin ruisleipää viipale ja päälle margariinia, kinkkua, avokadoa ja kananmunaa.

Sitten vaan paljon vettä ja liikuntaa niin kyllä minulla tehosi tämä. Kannattaa tosiaan kokeilla nyt erilaisia ruokavalioita, koska sun nykyinen ei nähtävästi auta sua painonpudotuksessa. Tsemppiä, kyllä se siitä lähtee kun löydät oikean ruokavalion!

Vierailija
9/91 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin myös erittäin mielelläni vastaan jonkun esimerkkiruokavalion ohjeineen viikoksi tai kuukaudeksi. Olen hyvä noudattamaan ohjeita ja teen muutenkin ruokani itse, joten jos tuollainen valmis ruokavalio jostain löytyisi, kiittäisin.

ap

Mitä maksat?

Vierailija
10/91 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile alkuun jotain muutaman päivän paastoa, jotta kroppa heräilee.

Vierailija
11/91 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5 kk on todella lyhyt aika pitkässä juoksussa. Ja tuo 1500cal on vähän siinä ja siinä, eli muutos tuolla määrällä tapahtuu hitaasti. 1500cal on vain vähäinen kalorivaje, jotta vaikutus oikeasti kestää useamman kuukauden että alat näkemään konkreettisia tuloksia.

Kun itse vähän aikaa punnitsin ruokia, oli järkytys huomata että ruokalusikallinen mansikkahilloakin sisältää noin 25cal. Lautasmallista jätin pois perunat, riisin ja pastan syöden niitä vuorollaan vain kerran tai kaksi viikossa (viikonloput) ja arkena pidin todella tiukkaa linjaa. Ja leivät pois. Tilalle rahkoja ja hedelmiä.

Vierailija
12/91 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse raskauskiloja pudottaessa huomasin, että alkuun pitää olla vähän aikaa todella matalilla kaloreilla, että homma lähtee käyntiin. Ikäänkuin kroppa kompensoisi jotenkin sen, että on vain hieman alle kulutuksen syömiset. Mikään tieteellinen teoria tämä ei ole, mutta tosiaan kun viikon söin reilusti alle 1000kcal alkoi tapahtua. Sitten laihduin sellaista 0.5kg viikossa tahtia tuolla 1500kcal ruokavaliolla.

Vierailija
13/91 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko mitannut itseäsi mittanauhalla entä mikä on olo? Jos olet laihtunut 2-3 kiloa niin se ei välttämättä vielä näy vaa'alla. Juo vettä ja nuku riittävästi. Stressi voi myös pitää kiinni läskistä. Mä laihdun tuolla 1500 kcal suunnilleen 2 kiloa kuukaudessa. En kuitenkaan laske kaloreita, vaan syön paljon vihanneksia ja vältän valmisruokia sekä kohtuudella syön "ulkona". Kovaa rasvaa ja lisättyä sokeria on kummallisissa paikoissa ja niillä saa äkkiä kalorit täyteen huomaamatta. Lähtöpaino oli jotain 85-90 kg Nyt alle 75.

Vierailija
14/91 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ihan sama ongelma. Paino on vaan noussut vaikka koitan laihduttaa. Vuoden alusta +4kg eli painan nyt 76.0kg. Pituutta 166cm. Harmittaa ihan älyttömästi. Liikun vaihtelevasti, mutta ruokavalio on koko ajan samalainen. Arvaan kyllä mikä on osasyynä, stressi ja liiaalliset hiilihydraatit. Mutta kun en vaan pysty hallitsemaan syömistä. :(

Vierailija
15/91 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja syö liian vähän, siksi laihtuminen on pysähdyksissä. Kokeile nostaa 1500 kaloriin päivittäinen saanti niin paino lähtee taas tippumaan. Lisää hyvälaatuista proteiinia, ei rasvaa.

Vierailija
16/91 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko mitannut itseäsi mittanauhalla entä mikä on olo? Jos olet laihtunut 2-3 kiloa niin se ei välttämättä vielä näy vaa'alla. Juo vettä ja nuku riittävästi. Stressi voi myös pitää kiinni läskistä. Mä laihdun tuolla 1500 kcal suunnilleen 2 kiloa kuukaudessa. En kuitenkaan laske kaloreita, vaan syön paljon vihanneksia ja vältän valmisruokia sekä kohtuudella syön "ulkona". Kovaa rasvaa ja lisättyä sokeria on kummallisissa paikoissa ja niillä saa äkkiä kalorit täyteen huomaamatta. Lähtöpaino oli jotain 85-90 kg Nyt alle 75.

Kovassa rasvassa ei ole yhtään sen enempää kaloreita kuin pehmeässä.

Vierailija
17/91 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ihan sama ongelma. Paino on vaan noussut vaikka koitan laihduttaa. Vuoden alusta +4kg eli painan nyt 76.0kg. Pituutta 166cm. Harmittaa ihan älyttömästi. Liikun vaihtelevasti, mutta ruokavalio on koko ajan samalainen. Arvaan kyllä mikä on osasyynä, stressi ja liiaalliset hiilihydraatit. Mutta kun en vaan pysty hallitsemaan syömistä. :(

Miksi kitiset sitten, kun et laihdu? Ei se paino putoa jos et liiku ja hillitse syömisiäsi

Vierailija
18/91 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja syö liian vähän, siksi laihtuminen on pysähdyksissä. Kokeile nostaa 1500 kaloriin päivittäinen saanti niin paino lähtee taas tippumaan. Lisää hyvälaatuista proteiinia, ei rasvaa.

Niin ap syö jo 1500kcl päivässä. Ja nimenomaan hyviä rasvoja pitääkin olla

Vierailija
19/91 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tällaiset artikkelit, joissa kuvataan pienillä muutoksilla olevan merkitystä johtavat usein harhaan. Ei se välttämättä tee painolle mitään, vaikka alkaisi kävellä päivittäin ja vähentäisi tai lopettaisi karkkien syömisen. Toki terveydelle näilläkin on merkitystä.

Mutta ihan aitoon painon pudotukseen voi olla, että pitää ihan radikaalisti pienentää annoskokoja, tai muuttaa ruoka rytmiä tai jotain, riippuen mikä nyt alunperin on pielessä. Sekin voi olla yllätys, että aika vähän sitä saa syödä, jotta menee oikeasti miinuskaloreilla, toki taas riippuen siitä mitä syö.

Vierailija
20/91 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt liikaa.