Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskoakko lasta vai lastenvahtia!?

Vierailija
28.03.2013 |

Minulle tuli tänään päivällä todella ikävä ole kun meidän 5v tyttö kertoi että eilen illalla täällä kotona oli lastenvahdin lisäksi ollut joku mies. Kysyin onko hän varma asiastaan, ettei vaan nähnyt unta tai kuvitellut koko juttua. Vakuutti kuitenkin nähneensä tämän vieraan miehen lastenvahdin kanssa istumassa sohvalla käydessään vessassa.

Soitin teitysti heti meidän lastenvahdille, joka vahvisti kyllä tytön käyneen vessassa n.23, mutta ei myöntänyt että paikalla olisi ollut hänen poikaystävänsä tms. lasten nukkumaan menon jälkeen.

Nyt en tiedä mitä ajatella. Tytöllämme ei ole tapana valehdella, mutta hänellä on vilkas mielikuvitus ja väsyneenä sitten uni ja todellisuus saattavat sekoittua. Haluaisin uskoa lastenvahtia, olen pitänyt häntä tähän asti täysin luotettavana. Nyt kuitenkin on todella epämukava olo ajatuksesta että hän mahdollisesti on lasteni nukkuessa päästänyt kotiimme miehen jota en tunne ja josta en tiedä mitään...

Annanko asian olla vai mitä tässä pitäisi tehdä?? Olen kyllä ajatellut jutella lastenvahdin kanssa asiasta ihan kasvotuksin...

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvitä asia. Ei ok toimintaa lastenvahdilta jos asiasta ei ole sovittu.

Kysy lapselta ihan ohimennen ja rennosti muiden juttujen lomassa esim. miehen ulkonäöstä. 5v on sen verran iso että varmaan luottaisin hänen sanaan.

Vierailija
2/50 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti uskoisin ennemmin lasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun kyllä lastenvahdin kanssa vielä kasvotusten. Täytyy sitä ennen vain selvittää lapselta muistaako miltä mies mahtoi näyttää...

Sitäkin tässä olen miettinyt että lähdemmekö nyt vaihtamaan heti lastenvahtia kun ja jos todella selviää että täällä joku täysin vieräs ihminen on käynyt... Vai annanko vielä toisen mahdollisuuden. Luotto on kyllä mennyt jo pelkästään kuulutuani tyttäreltä mitä oli nähnyt... :/

Ap

Vierailija
4/50 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lastenvahti väitti tyttöjemme haisevan tupakalle. Molemmat sanoivat etteivät ole polttaneet ja eivät ole kyllä mullekaan koskaan jääneet. Jotenkin en nyt luota lapsenvahtiin, koska se kuulemma puhuu aina puhelimessa tai katsoo telkkaria.

Vierailija
5/50 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos uskallatte vielä ottaa saman lapsenvahdin, niin laittakaa kamerat nauhoittamaan niin totuus selviää..! Itse uskoisin lasta, koska olisi eätodennäköistä että lapsi olisi keksinyt tuollaista uenpöpperöissäkään.

Vierailija
6/50 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vouhoti vouhoti. Sopikaa etukäteen tällaiset asiat, niin ei tarvitse soittaa mediheliä aina.

Ei kai kukaan teini voi ajatella, että siinä on jotain pahaa, jos poikakaveri poikkeaa vaikka kahvilla mielitiettynsä hoitopaikassa.

Vierailija
7/50 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 21:28"]

Vouhoti vouhoti. Sopikaa etukäteen tällaiset asiat, niin ei tarvitse soittaa mediheliä aina.

Ei kai kukaan teini voi ajatella, että siinä on jotain pahaa, jos poikakaveri poikkeaa vaikka kahvilla mielitiettynsä hoitopaikassa.

[/quote]

Asia oli kyllä tehty ihan selväksi etukäteen! Olen sanonut useampaan kertaan lastenvahdille ettei hän voi tuoda kavereitaan/poikaystäväänsä yms. meille vaikka lapset olisivatkin jo nukkumassa.

Ap

Vierailija
8/50 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 21:25"]

No, jos uskallatte vielä ottaa saman lapsenvahdin, niin laittakaa kamerat nauhoittamaan niin totuus selviää..! Itse uskoisin lasta, koska olisi eätodennäköistä että lapsi olisi keksinyt tuollaista uenpöpperöissäkään.

[/quote]

Samaan lopputulokseen me tässä miehenkin kanssa puhuessa tulimme... siis että olisi todella epätodennäköistä että lapsi olisi tuollaisen jutun keksinyt!

Lapsenvahti on käynyt meillä kohta vuoden satunnaisesti hoitamassa lapsia.  Täysi luotto on häneen ollut ja tähän asti kaikki mennyt hyvin... Tuntuu todella pahalta että nyt tälläinen selviää ja jos vielä tosiaan valehtelee suoraan puhelimessa kun asiasta kysyin... :/

ap

Vierailija
9/50 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin keksin aika paljon satuja lapsena, meni uni ja todellisuus sekaisin. Laittaisin valvontakameran ja tarkkailisin tilannetta. Voihan olla että JOS tytöllä kävi poikkis kylässä, hän myös oppi virheestään.

Vierailija
10/50 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako laittaa valvontakameran ilman että lapsenvahti tietää siitä?

Vierailija
11/50 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata syyllistyä rikokseen. Jos luottamus meni lapsesi kertomuksen vuoksi, eikä teillä ole mitään pidempiaikaista sopimusta lastenvahdin kanssa, miksi ihmeessä ottaisit hänet uudestaan? Toista ette saa kuvata ilman lupaa yksityisissä tiloissa, kun itse ette ole paikalla.

Vierailija
12/50 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siinä olemassa pieni mahdollisuus, että lapsi on epätotuudenmukainen. Jos on unen keskellä käynyt vessassa ja vaikkapa kuullut telkkarista jonkun miehen puhetta, nähnyt ehkä telkkarista sen miehenkin. Aivot sitten "korjailleet" muistoja niin että aamulla on aivan varma, että mies oli todellinen ja fyysisesti läsnä.

Meillä on kerran ollut tilanne, jossa 4-vuotias lapsi kertoi lastenvahdin lyöneen pikkusisarusta. Pysyin asiassa rauhallisena ulospäin ja palasin teemaan lapsen kanssa useaan otteeseen. Kysyin tilanteen kulusta joka kerta vähän erillä tavalla jne. aika huolettomasti ja hiillostamatta. Lopulta lapsi kertoi keksineensä koko jutun. Ei ole yhtään lapsen tapaista, mutta hänellä oli 4-vuotiaana lyhyt kausi, jolloin ilmeni pari muutakin valhetta.

Mutta 5-vuotias lapsi on jo taas vähän vanhempi... vaikea sanoa.

Vierailija
13/50 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta pahinta ei olisi se että joku kaveri olisi käynyt vaan se että lastenvahti valehtelee. 

Mun täytyy voida täysin luottaa lastenvahtiin. Itse laittaisin vaihtoon. En halua jättää häntä lasten kanssa jos en tiedä voinko luottaa ihmiseen. 

Vierailija
14/50 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille!

Tässä aamupalalla jututin tuota meidän aamuvirkkua tyttöstä. Mahdollistahan tässä nyt on että tyttöllä on sekoittunut uni ja todellisuus, kun käynyt kesken unien vessassa. Paljoa ei miehestä tuntomerkkejä osannut antaa, kuulemma lippis päässä ja punainen paita. Minun korvaan uskottavamallata kyllä kuulostaa se ettei osaa yksityiskohtaisesti kertoa miltä mies on näyttänyt...

Lapsenvahdin kanssa sovin tänään tapaamisen. Minusta reilua puhua vielä kasvotuksin hänenkin kanssaan. Kurjalta tuntuu tämä koko tilanne... Lapsenvahtiin pitäisi voidan luottaa ja kyllä tässä nyt luottamus on mennyt.

Ap

Vierailija
15/50 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen lapsenvahti on? Teinit on ajattelemattomia ja teini-ikään kuuluu sääntöjen säveltäminen. Mä luulen, että lapsenvahdilla oli poikaystävä käymässä. Itse en hermostuisi asiasta. Pyytäisin ensi kerralla pojan tänne jo aiemmin ja tarkastaisin, että on asiallinen nuori mies. Sen jälkeen saisi kyllä rauhassa tuoda tuon pojan mukanaan. Jos kyse on teinistä, niin he ovat vielä kasvatusiässä. Ei kaikki mene aina putkeen jne. Tietysti olet työnantaja, et vanhempi, joten voit vaatia enemmän. Silti itse työskentelen teinien kanssa ja tiedän, että heidän kanssaan asioita pitää aina sovitella, toistaa ja neuvotella.

Ap, ajattele, että lapsesi ovat jossain  vaiheessa teinejä ja rahtaavat teille porukkaa kämpän täyteen, kun selkänne käännätte.

Vierailija
16/50 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha numero pikkuasiasta. Oli se poikaystävä ollut siellä tai ei niin sano lastenvahdille, että haluat tietää etukäteen, jos mahdollinen poikaystävä tulee käymään, koska se on teidän koti. Hyvä olisi myös tavata kyseinen poikaystävä.

En minä ainakaan vaihtaisi tuollaisen takia lastenvahtia, jos muuten kaikki on sujunut hyvin.

Vierailija
17/50 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Nauhoittavasta kameravalvonnasta pitää sitten ilmoittaa, muuten se on laitonta.Ja pitää olla rekisteri-ilmoitukeset ja kyltit yms.

Vierailija
18/50 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko etukäteen selvästi sovittu että hän ei saa päästää kotiinne ketään?

Ajattelin vain että vaikka olisi päästänyt miesystävänsä kotiinne, niin oliko se siten edes niin paha juttu?

Se tietysti on paha juttu jos kieltää jotain mitä on oikeasti tapahtunut.

Sinä sen päätät kumpaa uskot ja keneen luotat.

Vierailija
19/50 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 21:52"]

Saako laittaa valvontakameran ilman että lapsenvahti tietää siitä?

[/quote] Et saa, se on laitonta. Nauhoittavasta kameravalvonnasta pitää aina ilmoittaa.

Vierailija
20/50 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 08:32"]

[/quote]

Nauhoittavasta kameravalvonnasta pitää sitten ilmoittaa, muuten se on laitonta.Ja pitää olla rekisteri-ilmoitukeset ja kyltit yms.

[/quote]

Aamun paras...ai että oikein rekisteri-ilmoitukset ja kyltit, jos omien seinien sisäpuolella nauhoittaa..Jep jep :DD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme