Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Millaisia asenteita siirrät lapsellesi?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
olen ilmeisesti downsiftaaja tietämättäni, haluan antaa lapselleni rajoja,rakkautta ja aikaa. tällä hetkellä olen kotiäiti, ollut jo 1,5 vuotta, mutta tulevaisuudesta tiedän sen verran että haluaisin työskennellä, jos vain mahdollista, työpaikassa jossa illat ja viikonloput olisivat vapaat, jotta minulla jäisi enemmän aikaa lapselleni. äitini oli kotiäiti ja isäni pitkään työtön,jolloin äitini otti hoitolapsia. rahaa meillä ei koskaan ollut liikaa mutta rakkautta sitä enemmän.
mieheni perheessä on aina ollut riittävästi rahaa mutta molemmat vanhemmat ovat työskennelleet koko ajan kovasti, 4 lapsen ollessa pieniä. ehkä mieheni haluaa tämän takia antaa lapsellemme aikaa olemalla enemmän kotona mitä hänen vanhemmat olivat.
Hän arvostaa laatuaikaa perheemme kanssa, ja laatuaika tarkoittaa meille normaalia, kiireetöntä arkea, yhdessä ulkoilua, ruuanvalmistamista, siivoamista (vihaan siivoamista mutta yritämme luoda lapsellemme mukavan yhdessäolon siitä jotta siitä tulisi arkeen kuuluva asia eikä inhoke) ...olemme mieheni kanssa jakaneet kotityöt täysin tasan, ja vuorotellaan aina niin että kumpi jaksaa paremmin niin esim tekee ruokaa. myös parisuhteelle pitää antaa omaa aikaa ja se onnistuu vaikka illalla lapsen mentyä nukkumaan, toisen kainalossa elokuvaa katsoen,aina ei tarvitse mennä äärimmäisyyksiin (kylpylä, ulkomaanmatka...)
haluaisin välittää lapselleni sellaisen arvomaailman että hän arvostaisi itseään sellaisena kuin on, osaisi nauttia elämän pienistäkin asioista, kuten auringonnoususta, luonnosta, terveydestä jne. mutta kuitenki tavoittelisi unelmiaan, haaveitaan mitä ne ikinä sitten olisikaan, tohtoriksi lukeminen tai maailmanmatkailu tai vaikka kotiäitiys. muiden mielipiteitä voi kuunnella mutta asiat täytyy tehdä juuri niinkuin itselleen sopii parhaiten, vaikka joskus on tehtävä asioita joita ei haluaisi.
kirjoituksesi herätti paljon ajatuksia joten vetäydyn mietiskelemään, aamulla miehen vuoro herätä neitimme kanssa :)
hyvää uutta vuotta!
miisa 25v