Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

naiset, tarvitsen apua (lapsiasia)

Vierailija
18.03.2019 |

Meillä on vaimon kanssa esikoinen, noin 2v. Osin lapselle potkupyörän, mutta kun vaimo näki sen, sanoi että on vääränlainen ja osti uuden. Jossain vaiheessa ostin kirjakaupasta mielestäni mukavia kirjoja lapselle, joista hän kovasti pitääkin, mutta vaimo ilmoitti, ettei tuollaisia kirjoja voi ostaa kun ovat vääränlaisia. Kaupasta en voi ostaa jugurttiakaan kun tulee vääränlaisia. Sanoin en voi tehdä lapselle ruokaa, koskapa siinä on jotain tehty väärin, vääriä aineksia tms. Asiasta ollaan koetettu puhua, mutta lopputulos on, että minä en vain osaa. En ymmärrä. Oisko tällä palstalla joku, joka osaisi neuvoa miten toimia?
Enkä siis ole mikään ns. avuton, tein meille talon, olen asiantuntijatehtävissä töissä enkä käy missään omissa menoissa, vaan lapsen ja perheen kanssa. Ainoa ongelma on vaan tämä että mikään lapselle tekemäni tms ei kelpaa

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se jos ainoa kommenti joka irtaa on että ei kelpaa. Jos keskustelu onnistuu keskustele miksi ei kelpaa, kelpaisiko mikään ja jos niin mikä kelpaisi.

Vierailija
2/29 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopas on nihkeän kuuloinen nainen. Oletko kertonut miltä se sinusta tuntuu kun vaimosi sanoo jonkun olevan vääränlainen? Voisitko puolustaa itseäsi sanomalla että minusta tämä on juuri oikeanlainen? Ja että nämä ovat vain mielipideasioita, sinä olet ihan yhtä oikeassa kun vaimosikin, vai miten hän perustelee olevansa oikeassa? On vain lapselle hyväksi jos äiti ja isä ovat erilaisia ja saavat toteuttaa vanhemmuttaan eri tavalla. Joten nyt otat itseäsi munista kiinni ja pidät puolesi miäs!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jokaiseen virheeseen on tietenkin joku syy. Pyörä oli väärän värinen, kirjat ei ole tarpeeksi kehittäviä ja ruuassa jotain muuta vialla. Tämä kuulostaa sellaiselta äiti on ainoa joka tietää tyyppiseltä tapaukselta, mutta en vain saa kiinni mitä pitäisi tehdä toisin. Ja sille joka ehdotti eroa, en kai minä nyt vaimosta ja lapsesta tuon takia eroa.

Ap

Vierailija
4/29 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä edellisten kanssa. Älä anna vaimon jyrätä sua. Sulla on oikeus tasavertaiseen vanhemmuuteen! Pim ppi ei tee naisesta parempaa kasvattajaa. Nyt vaan sitten asiallista keskustelua: miksi pyörä ei kelpaa? Jne. Koita rauhallisesti kertoa vaimollesi miltä sinusta tuntuu kun hän ehkä tiedostamattaan lyttää sinun vanhemmuutta. N35, 2 v:n äiti

Vierailija
5/29 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis jokaiseen virheeseen on tietenkin joku syy. Pyörä oli väärän värinen, kirjat ei ole tarpeeksi kehittäviä ja ruuassa jotain muuta vialla. Tämä kuulostaa sellaiselta äiti on ainoa joka tietää tyyppiseltä tapaukselta, mutta en vain saa kiinni mitä pitäisi tehdä toisin. Ja sille joka ehdotti eroa, en kai minä nyt vaimosta ja lapsesta tuon takia eroa.

Ap

Kai vaimolla sitten on ehdottaa jotakin väriä jos sinun valitsema ei kelpaa?

Vierailija
6/29 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärän värinen nyt on vaan todella huono argumentti. Ikävää käytöstä vaimoltasi.

Vierailija
7/29 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko naisella mitään muuta jossa hän voi tuntea oleavansa oikeassa vai onko lapsesta tullut hänen koko elämänsä? 

Vierailija
8/29 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä edes yritä, anna olla.

Vierailija
9/29 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä puolesi. Vaimo ei ole sen oikeammassa.

Vierailija
10/29 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä edes yritä, anna olla.

Jos antaa olla, menettää lopulta kaiken yhteyden lapseen.

Vierailija
11/29 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Huomaatko menet taas vaimosi mielipiteen taakse. Sinä kuvittelet että vika olisi sinussa, sinun valinnoissasi. Sinun ei tarvitse tehdä mitään toisin, kuulostat ihanalta isältä ja mieheltä. Jos vaimon mielestä pyörä on väärän värinen, voitko puolustaa sinun ostamaasi pyörää ja sanoa että se sinun ostama on hyvä ja paras? Kerro myös vaimolle että hän käytöksellään loukkaa sinua ja että sinulla tulee sellainen tunne että et osaa mitään ja se ei ole totta. Sillä sinä todella osaat. Hyvät ihmissuhteet perustuvat tasavertaisuuteen ja toisen kunnioittamiseen, sinun kirjoituksesta saa sellaisen kuvan että vaimo ei nyt oikein pidä sinua tasavertaisena kumppanina ja jotta ette päätyisi eroon, on sinun puolustettava itseäsi ja valintojasi.

Vierailija
12/29 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu kuvio: nainen ei pysty yhteiskunnassa pätemään millään, joten valitsee pätemisensä kohteeksi äitiyden. Tähän kuuluu se että tehdään selväksi miten kelvoton vanhempi isä on tähän täydelliseen äitiin verrattuna. Yleensä alkaa jo vauvaiässä: mies ei osaa tehdä mitään oikein, valitsee vääriä vaatteita, jne. Lopulta mies väistyy vapaaehtoisesti koska kukaan ei loputtomiin jaksa lyttäämistä niin tunteita herättävässä asiassa kuin oma vanhemmuus. Jossain kohtaa ne täydellisetkin äitylit sitten väsyy lasten kanssa ja sitten kiukutellaan isälle kun hän ei osallistu. Isällä ei taas ole intressejä osallistua kun ei enää oikein tiedä miten toimia, vaimo osaa nämä hommat paremmin, ei ole koskaan saanut opetella asioita. Sitten miestä alkaa kiinnostaa harrastukset, reissutyöt, auton ropaaminen,jne. Ja yksinvaltias äiti voi musertua rakentamansa taakan alle. Tai marttyroitua.

Vierailija
13/29 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti vaimolla on parempi väri pyörälle, hänhän osti uuden ja oikean värisen. Samoin ruokaa vain hän osaa laittaa "oikein", koska on ollut lapsen kanssa kotona koko ajan minun ollessa töissä. Ei siis ole äidillä juuri muuta elämää. Toki on väsynyt päivän jälkeen kahdestaan tyttären kanssa niin minä leikin sitten illat että vaimolla on vähän edes omaa aikaa.

Vierailija
14/29 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taisin olla samanlainen esikoisen syntymän jälkeen miehelleni. En tiedä mistä johtui, liekö hormonit ja väsymys... Muistaakseni tuo minun "ainoa oikea tapa" meni aika pahaksi, kunnes mieheni lopetti auttamisen ja ystäväni käski katsomaan peiliin. Kannattaa ottaa vain asia puheeksi.

Vierailija
15/29 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et kai palauttanut potkupyörää, jonka ostit? Aina, kun viet lasta ulos pyöräilemään kanssasi, ottakaa ostamasi pyörä. Lukekaa ostamiasi kirjoja. Ne eivät mitenkään voi olla vääränlaisia, jos ovat kirjakaupasta lastenosastolta. Mitä teet, jos vaimo arvostelee ruokaasi?! Älä heitä pois, vaan anna lapselle. Pointti: pidä puolesi

Vierailija
16/29 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin samanlainen. Mies sanoi jossain kohti oikeasti surullisena että hänestä tuntuu, että hän tekee kaiken väärin. Siinä kohti tajusin lopettaa. Aloin myös itse elämään, ja tuli muutakin ajateltavaa kuin se, onko sose luomua...

Kannattaa pitää vielä omiakin menoja. Molempien tulisi nähdä kavereita ilman lasta, hatrastaa jne.

Sano suoraan. Miehenikin sanoi ettei kohta enää jaksa. Edelleen ollaan yhdessä, koska hankin elämäni takaisin töiden ja ystävien kautta.

Vierailija
17/29 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastaajille tähän asti. Hyviä näkökulmia. Asiaa ei oikein voi ottaa puheeksi tämän enempää, koska siinä on vaarana riita, eikä meistä kumpikaan halua sitä. Ja tämä vähän kuulostaa kliseeltä, mutta tähän asti riidat on päättyneet siihen, että minä olen ollut "syyllinen" ja pyydän anteeksi, jonka jälkeen vanha meno jatkuu. Kovasti haluaisin olla hyvä isä ja jäädä jossain vaiheessa kotiinkin lapsen kanssa mutta vaimo ei ole vielä valmis menemään töihin ja taloutemme ei kestä kahden ihmisen kotona olemista.

Vierailija
18/29 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minkä värisen pyörän ostit, ja mikä oli oikea väri?

Vierailija
19/29 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörä on jo palautettu mutta kirjoja toki luetaan yhdessä. Ne tuntuvat olevan lapsestakin lempikirjoja.

AP (välillä unohtui laittaa tämä nimimerkki mutta varmaan käy selväksi mitä ovat minun kommentteja)

Vierailija
20/29 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinisen ostin, punainen tuli. Mutta eihän tämä nyt ole mitenkään olennaista asian kannalta vai mitä

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi