2v9kk ikäinen osaa olla kyllä niin ärsyttävä.
Tekee kaiken minkä kiellän ja mistä tietää mun ärsyyntyvän. Virnuilee vaan kun komennan. Puhuu rumia kokoajan. Meillä on myös 1½v ja isompi matkii pienempää, leikkii vauvaa. Sanokaa että tää on joku vaihe joka menee ohi!!??
Kommentit (4)
Menee ohi.
Mistä oppinut kiroilemaan?
Ärsyttäminen on keino hakea huomiota, nyt pitää panostaa siihen, että lapset saavat huomiota, mutta ehkä vähän positiivisemmalla tavalla. Ehditkö leikkiä lasten kanssa tarpeeksi?
Tuon ikäisille pitää vielä olla koko ajan itse keksimässä virikkeitä, eivät osaa vielä rakentaa leikkejä kovin hyvin itse.
Jos et mitenkään ehdi leikkeihin mukaan, niin anna lasten osallistua millä tahansa tavalla kotiaskareihin. Juniorit voi kattaa lusikat pöytään, koeratsastaa imurin, että se on varmasti kunnossa, lajitella sukkia ja täyttää pyykkikonetta.
Elä hermostu vaan tee tuosta vaiheesta hyvää hulluutta. Vaatii vähän miettimistä että miten sitä toteuttaa käytännössä, mutta auttoi meillä.
Hih, meillä on kanssa saman ikäinen. Ilkityöt ja kuuntelemattomuus loppuu heti kun leikin legoilla tai luen kirjaa hänelle :D Vuodet auttaa tuohon ja oma kaveripiiri. Sitten ei enää kaivata meitä, nyyh.
Luultavasti on oppinut puhumaan rumia isommilta sisaruksiltaan, jotka taas oppivat "hienoja" sanoja teeveestä jne. Tiedän kyllä kaikki nuo kikat (lisää positiivista huomiota, kotitöihin mukaan ottaminen jne) ja muihin lapsiin ne on tehonneetkin, mutta tämän lapsen kans ei auta mikään!! Pitäisi olla kokoajan huomion keskipisteenä ja se ei vain ole mahdollista.
ap
Uhmaikä? :)