rytmitaju ja tanssitaito kadonnut
Tämä reilu 30 v ihmettelee minne villien nuoruusvuosien uskomattoman hyvä (ehkä omasta mielestä) tanssitaito on kadonnut ja kun tuntuu ettei enää ole edes rytmitajua. Ennen vietettiin joka v-loppu discoissa tanssien, nyt ei tietenkään ole vuosiin sellaista ollut mutta kun aloitin käymään taas jumpassa niin voi kauhistus, ei ole enää rytmitajua!!! Nolon näköistä hytkytystä vaan! VOI APUA!
Yökerhoon en kyllä kehtais enää tanssimaan mennä. Ja täytyy vähän miettiä pitäsikö jumppa vaihtaa pilatekseen.
Kommentit (7)
Hei, se on luonnon oma suojelemiskeino. Tanssiminen on nolointa, mitä yli 30-vuotias voi tehdä julkisesti vaatteet päällä :D
nimim. Entinen diskohile, nykyisin kaksi vasenta jalkaa
Siis mulle on käyny ihan samoin ku ap:lle! :D
Voitin kaiken maailman palkintojaki aina discoissa ku olin mukamas niin rytmikäs.
Nykyään mulla ei enää ees tahdo onnistua Wiin tanssipeleillä tanssiminen (Just Dance yms) ja viimiset halut Wii-tanssiin meni kun olin jorannu melkein kaks vuotta Wiillä ja mieheni tuli sanomaan että hänki haluaa kokeilla ja veti kerrasta ennätyspisteet.
Harvoin käydään baareissa, mutta pari viikkoa sitte oltiin stadin Cubassa ja mua hävetti ku en osannu yhtään tanssia.... kädet heilahteli puolelta toiselle ja jalat teki ees-takas sahaavaa liikettä. Noh, nautin musiikista.
Ja tarviiko edes discossa suuremmin omata rytmitajua. Käy lavatansseissa niin tiedät onko sinulla rytmitajua. Jos ahdistaa seurata rytmitajuntonta miestä niin se kertoo jo paljon.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 10:47"]
Ja tarviiko edes discossa suuremmin omata rytmitajua. Käy lavatansseissa niin tiedät onko sinulla rytmitajua. Jos ahdistaa seurata rytmitajuntonta miestä niin se kertoo jo paljon.
[/quote]
No kyllä mun mielestä discossa tarvii ihan yhtälailla rytmitajua.
Oon aikanaan tanssinu myös paljon paritansseja ja kolunnu lavoja, mutta nekään ei enää suju. Lähden esim. kokoajan viemään miestä ja jalat menee sekasin.
Ja miehen rytmitajuttomuudesta tässä ei ollut puhe lainkaan: hällä on 3bändiä, soittaa trumpettia, kitaraa, pianoa, rumpuja, bassoa.. ihan kaikkea. Ja kyllä, hän on todella hyvä soittamaan. Ja tanssii paritansseja todella hyvin ja osaa viedä.
Vaan kerroin mun rytmittömyydestä, tai sen huomattavasta alenemisesta. Ehkä se rytmi tulis takasin ku tanssis enempi :)
t:vastaus 4
Onpa mielenkiintoinen aloitus. Itse oon aina luullut että hyvä rytmitaju olisi pysyvä ominaisuus ihmisessä. Toki kyky liikuttaa kroppaa rytmin mukaan voi huonontua jos ei liiku paljon tai joku sairaus tai korkea ikä jäykistää, mutta itse taju rytmistä kai yleensä säilyy.
On äärimmäisen taitavaa saada jokainen ruumiinjäsen heilumaan eri tahtiin niin, ettei yksikään osu musiikin mukaan.
Kehon hallinta ja motoriikka heikkenee vanhetessa, ellei sitä harjoita.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 10:16"]
Tämä reilu 30 v ihmettelee minne villien nuoruusvuosien uskomattoman hyvä (ehkä omasta mielestä) ....
[/quote]
Veikkaan, että sä jo vastasitkin omaan kysymykseesi :-).