Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas kysymys: Kumpi "oikeassa"?

Vierailija
27.03.2013 |

Eli perustilanne, jossa mies ja nainen erimieltä. 

Tilanne: Perheellä on jokin käyttöväline, olkoon se sitten auto, skootteri, moottoripyörä, moottorikelkka tmv, ja sekä miehen että naisen vanhemmat/sisarukset kysyvät ko välinettä lainaan aina toisinaan. Antaisitko lainata? Olisiko väliä, onko kysyjä oma isäsi, puolisosi äiti, sisaruksesi tai sisaruksen puoliso? Olisiko väliä, kumpi ko käyttövälineen on perheessä maksanut, kun perheessä omaisuus yhteistä, vaikka joistakin asioista toinen toisinaan enempi maksaakin?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtaisesti olen sitä miellä että sukulaiset hankkikoon ihan omat moottorikelkkanssa, jos haluavat sellasilla ajaa.

Ja mitä teidän suhteeseen tulee, niin ostakaa tekin omat kelkat, niin voitte lainailla niitä sukulaisillenne kuten haluatte.

Vierailija
42/44 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 23:07"]

Miksi pitää yhteisomistaa tavaroita? Meillä on omat autot. Minä en lainaa miehen autoa eikä mies minun autoani. Siskoni saa lainaksi minun autoni, ei miehen autoa.

Miehen asenne kertoo siitä, että hänkin olisi tyytyväisempi, jos hänellä saisi olla jotain oikeasti omaa eikä aina tavaroita, joista muija loppupelissä päättää.

[/quote]

No me esimerkiksi ollaan perhe ja perhe on yksikkö, ei irrallinen kasa ihmisiä- Mitä ihmeellistä niissä autoissakin on. Meillä on kaksi autoa, toinen toisen nimissä, toinen toisen. Mutta siitä huolimatta ne on yhteisiä ja se ottaa sen auton mitä milloinkin sattu tarvitsemaan.

Me lainailemme tavaroita sillä periaatteella, et pystyykö lainaajaan luottamaan, että lainattavasta tavarasta pidetään hyvä huoli. Mies juuri lainasi peräkärryä siskonsa perheeltä, samalla heidän autoaan koska meidän kummassakaan autossa ei ole koukkua. Vei mun nimissä olevan auton heille siksi aikaa lainaan ja mä otin miehen nimissä olevan auton. Ei ongelmaa.

Älkää ihmiset olko niin kiintyneitä tavaraan. Ihmiset on paljon tärkeämpiä kuin mikään tavara.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author

Älkää ihmiset olko niin kiintyneitä tavaraan. Ihmiset on paljon tärkeämpiä kuin mikään tavara.

[/quote]

juuri näin!

-ap

Vierailija
44/44 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n otsikon kysymykseen ei pysty vastaamaan, kun ei tiedä, kumpi on kumpaa mieltä. Mutta vastaus viestikentän kysymykseen, antaisin lainata silloin tällöin - autoa, peräkärryä, moottoripyörää esimerkiksi. Yleensä kun tällaista tapahtuu, normaaleihin tapoihin toki kuuluu esim. palauttaa vene putsattuna, tankki täynnä ja ehkä samppanjapullo jääkaapissa. Niin että jos lankomies vaikka palauttaisi moottoripyörän yltä päältä ravassa ja tankki tyhjänä, saattaisi olla että lainaamiset jäisivät ainakin vähäksi aikaa. Hänelle voisin kyllä vaivatta sanoa, että pihalla on letku ja pesuvehkeet ja lähin ABC on Kalevalantiellä  ;0)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi