leipäjonon asiakkaat
Katsokaapa noiden kahden nuoren miehen vaatteita ja kenkiä..
Tarviikohan nuo oikasti muka ilmaista ruokaa...?
Kommentit (15)
Noi on just tyypillisiä virolaisia huijareita. Ne tulee suomeen tekemään töitä, nostaa kaikki lapsilisät ja etuudet eikä maksa veroja mihinkään maahan. Autot käytetään kerran kuussa tallinnassa niin ettei tarvitse maksaa suomeen veroja niistäkään vaikka yhtä viikonloppua lukuunottamatta ajetaan suomessa päivittäin.
Vastenmielistä porukkaa, virolaiset ja venäläiset.
Mun kaverini eläkkeellä olevat hyvätuloiset vanhemmat kävivät yhteen aikaan Tampereella hakemassa EU-ruokakasseja, kun lehdestä lukivat että siellä ei ole niille menekkiä tarpeeksi. Siinä sitten röyhistelivät, miten kekseliäitä ja säästäväisiä ovat. :(
Kun jotain on ilmaisessa jaossa, väärinkäytöksiäkin syntyy varmasti. Olen nähnyt uutiskuvissa, miten Punaisen ristin hätäaputelttoja myydään torilla hyvään hintaan. Jos pieninkin mahdollisuus tehdä bisnestä avautuu, niin tekijöitä löytyy kyllä. Jostain syystä jotkut pitävät täysin moraalittomana edes epäillä, että leipäjonoja käytettäisiin väärin. Kyllä niitä käytetään myös väärin, vaikka toki enimmäkseen ihan oikeaan tarpeeseen.
Ajetaan Audilla tai Mersulla pihaan ja sitten vaan jonoon.. ihan oikeasti kuvitteletteko että pelkästään apua tarvitsevat sieltä niitä ilmaisia ruokia hakee. Ahneet syövät myös köyhien ruoat.
Nro 2 sanoi että lapsiperheet välttelevät viimeiseen asti sossua.. just joo, no tasan tarkkaan vaan sellaiset kenen tilitiedot eivät sovi sossun silmille, tilillä liikaa pappa betala siirtoja.
Kyllä vaatteista näkee onko joku köyhä, itse käyn töissä eikä minulla ole tänä talvena ollut rahaa ostaa uusia kenkiä, no onneksi 2 v vanhat kengät olivat ihan passelit tänäkin talvena. Mutta kyllä niistä jo näkee että vanhat ovat vaikka ihan hyvät vielä. Mutta jos olisin tuolla jonossa, kukaan ei kyllä epäilisi kuulusiko minun siellä olla.....
Kyllä mun tuttavapiirissä on näitä, jotka käy hakemassa kun ilmaiseksi saa. Sitten vedetään tupakkaa kaksin käsin ja viikonloput kierretään ravintoloissa.
Minä olin se joka sanoin, että lapsiperheet välttelevät sossua. Tarkoitin tällä sellaisia perheitä, jotka eivät halua alistua sossun määräysvaltaan ja jotka pärjäävät yleensä juuri niin hyvin, että sossun tuki on vähän kiikun kaakun. Lisäksi pelätään mahdollista ls-ilmoitusta. Ei ole kysymys pappa betalar-perheistä.
Leipäjonossa voi käydä myös henkilöitä, jotka ovat akuutissa ja hetkellisessä rahapulassa. Heillä saattaa olla karenssi ja vaimo äitiyslomalla. He ovat täysin normaaleja ihmisiä, jotka jäävät sossun tukien ulkopuolelle. He ovat nyky-yhteiskunnan väliinputoajia. Sitäpaitsi olen käsittänyt, että monet lapsiperheet välttelevät viimeiseen saakka sossua ja yrittävät pärjätä itse. Nämä toimeentulutuki -ja yhteiskunnan elättiperheet eivät käy leipäjonossa; he saavat kaiken jo sossusta! Pienipalkkaisille ja määräaikasissa pätkätöissä käyville leipäjonot ja diakonissat saattavat olla ainut oljenkorsi akuutissa hädässä! Helppo sen sossun elätin on huudella, kun sille maksetaan lääkkeet, vaatteet, silmälasit yms.
Mitä hittoa? Oletko ihan tosissasi? Siis luuletko että nykyään köyhät on jotain katukuvasta erottuvia rääsyläisiä? Missä ihmeen kuplassa oikein olet elämäsi elänyt?
myös vanhemmat voivat sponssata aikuisiakin lapsia, kirppareiltakin löytää hyviä vaatteita nykyään kuin uusia.
Ha, mun isotätini käy leipäjonosta hakemassa ruokansa; asuu Eirassa ja omistaa useita asuntoja muualla Helsingissä. Rahaa kuin roskaa.
Eli niinkauan kuin ruokaa jaetaan, niinkauan ottajia kyllä löytyy. Hädänalaisista en aina tiedä...
Ajetaan Audilla tai Mersulla pihaan ja sitten vaan jonoon.. ihan oikeasti kuvitteletteko että pelkästään apua tarvitsevat sieltä niitä ilmaisia ruokia hakee. Ahneet syövät myös köyhien ruoat.
Oon kanssa huomannu, että lepäjonoissa käy jotain roope ankka syndroomaa sairasvia eli rahaaa varmasti on, mutta sitä ei käytetä ja haetaan ruoka leipäjonosta.
Mahtavaa kun löytyy aina yksi katkera ihminen. Tänään kuulin helluntaisrknnan ruoka-avussa julkisen tiedoksiannon: joku yksi henkilö oli 2 kertaa soittanut terveystarkastajalle, että oli muka saanut vanhan kalan ruoka-avusta. Nyt koko toiminta voidaan lakkauttaa jos vielä tulee yksikin valitus oli terveystarkastaja sanonut
miten voi olla joku noin pöljä? varmaan katkera Jumalalle tai uskovaisille ja ihan tahallaan tehnyt tällaisen. 1) ei voinut heittää vanhan päivämäärän mukaista ruokaa roskiin? 2) ei voinut puhua asiasta ruoanjakajillr tai itse tarkistaa päivämäärää 3) tod näk koko homma on keksitty,, koska vanhentuneella päivämäärällä en ole saanut koskaan ruokaa ja ei kuulemma monen vuoden vakidyykkaritkaan. 600 ihmistä tuollakin saa viikoittain ruoka-apua, ja yksi ihminen yrittää pilata kaiken. Tänään olikin sitten puolet vähempi ruokaa kuin normaalisti, varmaan haluttu olla tarkkoja päivämäärissä.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten kateus ja pahantahtoisuus ei rajoja tunne.
p'ivän vanhan kalan saanut oli kuulemma saanut pahan mielen, eli piti kostaa tämä sitten kaikille muillekin että muillakin tulisi paha mieli ja kohta kukaan ei saa ruokaa, ei ainakaaan kalaa enää
kiitos tällekin marmattajalle, suomalaiset naiset on niin ihania marmattajia
Ap, joudun käymään ajoittain hakemassa tuolta ruokaa. Mulla on n.5v sitten äitini maksamat laadukas merkkitalvitakki ja -kengät, jotka usein päällä, kun käyn hakemassa ruokaa: Haluan olla julkisilla paikoilla siisti ja ovat lämpimät.
Täytyykö mun nyt heittää ne roskiin ja siirtyä tuohon 10v vanhaan Seppälästä hankittuun kuluneeseen ja saumat repsottavaan takkiin ja kuomiin, että voin käydä hakemassa ruoka-apua, nyt kun olen vähävarainen?