Jysk työpaikkana?
Kommentit (66)
Jyskissä ei ole mitään tekemistä sillä mitä sä osaat ja miten taitava sä olet. Eli jos haluat töihin sinne niin esitä vaan niin saatanan hauskaa ja tehokasta ihmistä. Nuole hallinnon ja aluepäälliköiden pepua, vastaa joka asiaan joojoo ja vaikka näät mitä epäkohtia niin pysy hiljaa. Tykkää ihan sikana kaikesta mitä facebookissa valehdellaan ja tee likediniin ylimakeita höpöhöpö vidoita. Siivoa myymälä sillon kun aluepäällikkö tulee kylään ja postaa pitkiä kuitteja kun niitä pari kertaa kuussa saat. Ole aina valmis menemään töihin kun sua sinne pyydetään, älä oleta että saat pitää vapaita loppuun.
Usko kaikkiin katteettomiin lupauksiin ja siihen että sit kun sä oot antanu näyttöjä tästä niin sä pääset eteenpäin.
Liehittele oikeita ihmisiä sopivissa paikoissa sekin voi auttaa asiassa.
Älä ikinä pyydä apua kun kaikki romahtaa niskaan vaan pura saatana se 25 lavan kuorma yksinäs loppuun kun kaikki muut saikuttaa.
Siinä teille menestysresepti miten pärjätä jyskissä.
Tästä Jysk Oy:n työolojen tarkemmasta tutkimisestahan voisi joku tutkiva journalisti ottaa kopin.
Vierailija kirjoitti:
Tästä Jysk Oy:n työolojen tarkemmasta tutkimisestahan voisi joku tutkiva journalisti ottaa kopin.
Tätä itsekin jo kauan toivonut. Lisäksi toinen aihe vois olla vaikka jollekkin opinnäytetyöhön, että kuinka merkittävää joku asiakkaiden tervetulotoivotus tai myyjän nimellä esittäytyminen on ostoskokemuksen kannalta. Itse en ainakaan koskaan valitsisi JYSKiä kilpailijan sijaan vain sen takia. Ja siis backup story, JYSKissä pakotetaan myyjät toivottamaan asiakkaille Tervetuloa Jyskiin kun astuvat sisälle ja jos menet palvelemaan sun täytyy esitellä itsesi nimeltä, hei olen xxx kuinka voin auttaa?. Ja tästä tietenkin taas huudot jos et toteuta konseptia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä itsekin jo kauan toivonut. Lisäksi toinen aihe vois olla vaikka jollekkin opinnäytetyöhön, että kuinka merkittävää joku asiakkaiden tervetulotoivotus tai myyjän nimellä esittäytyminen on ostoskokemuksen kannalta. Itse en ainakaan koskaan valitsisi JYSKiä kilpailijan sijaan vain sen takia. Ja siis backup story, JYSKissä pakotetaan myyjät toivottamaan asiakkaille Tervetuloa Jyskiin kun astuvat sisälle ja jos menet palvelemaan sun täytyy esitellä itsesi nimeltä, hei olen xxx kuinka voin auttaa?. Ja tästä tietenkin taas huudot jos et toteuta konseptia.
Ei meillä ainakaan kukaan pakota käyttämään nimeä asiakkaita palvellessa, eikä oo huutista tullu siitäkään, että tervehditään asiakkaita vaan sanomalla moikka!
Kyllä juu, konseptissa on paljon asioita mitä on ns.määrätty, mutta esimerkiksi omalla nimellä palveleminen on niin epäsuomalaista, että yhdessäkään myymälässä en ole kenenkään niin nähnyt tekevän :D ja edelleen on samat tyypit töissä, joten ei siitä potkujakaan näy tulevan.
Oon ollu reilu vuoden töissä Jyskissä ja ottamatta kantaa nyt muihin myymälöihin, tai muiden myymälöiden työoloihin, mä tykkään kyllä työstäni kovastikkin. Saan pitää vapaani, ja vapaatoiveita kuunnellaan, kukaan ei pakota mua töihin toisiin myymälöihin, kukaan ei pakota tekemään some-postauksia, eikä kukaan huuda vaikken tarjoakkaan asiakkaalle sitä buusterityynyä, jos hän on tullut jotai servettejä ostamaan.
Eli toisin sanoen, minua ei ainakaan oo pakotettu tekemään yhtään mitään näistä, mitä täällä nyt porukka huutelee 🤔
Menkää kokeilemaan, jos mietityttää työpaikkana. Aina sieltä voi pois lähteä jos ei miellytä :)
Se mua ihmetyttää että kun jysksuomen sivuilla postaillaan mph-kursseistä jne niin ne kaikki on ihan tosi nuoria, ja myymälöissä näkee nuoria töissä. Eikö sinne palkata enää aikuisia töihin? Just kävin yhdessä myymälässä ostoksilla ja kuulin kun myyjät jutteli keskenään jostain juhlista missä kuka ketäkin on painanu ja siitä että ei oo myyty buusteria, mikä tarkoittaa vissiin niitä tuputus tyynyjä siinä kassalla. Ja toinen sano että siitähän sitä sit saadaan kuulla, ja toinen tuumas että niin ja palautteista. Samaiset nuorehkot myyjät eivät osanneet myydä untuvapeittoja ja puhuivat niin soopaa kuin olla vaan voi. Onneks oli naapurissa Joutsenen tuotteita.
Käy sanomassa tää sama aluepäällikölles ja oman alueesi RM:lle niin katsotaan mikä heidän reaktio asiaan on ja palaa ihmeessä kertomaan tännekkin että kuinka tyynesti he asiaan suhtautuivat. :D
Epätasa arvoista ja epäasiallista käytöstä työntekijöihin.
Kommentit tällä palstalla entisten työntekijöiden kertomana kuvaavat hyvin sitä, minkälaista järkyttävää kohtelua olen saanut kokea asiakkaana johtoportaan suunnalta. Harvoin on tarve avautua, mutta nyt ei voi muuta. Ostin puoli vuotta yritysasiakkaana tuotteita, joille annettiin suusanallisesti palautusoikeus mutta virallisesti yritysasiakkailla ei ollutkaan palautusoikeutta. Eipä tullut mieleen tarkistaa asiaa kirjallisista ehdoista luullessani voivani luottaa ihmisen sanaan. Jyskin johtoportaasta oikein soitettiin, mikä tarve minulla on oikein palauttaa tuotteita. Kommunikointitaidoton öykkäri miespomo ilmoitti minulle, että sinä et mitään vuoden palautusoikeutta ainakaan saa. Olen myös todistanut, miten myyjät kohtelevat muita asiakkaita epäkohteliaasti, vierittävät omia virheitä kollegoiden syyksi ja osoittavat välinpitämättömyyttä myyntityössään mutta nyt ymmärrän täällä lukemani perusteella, mistä johtui. Epäinhimilliset olot johtavat epäinhimillisiin tekoihin. Lisäksi pitää todeta, että Jyskin tuotteista osa näyttää pintapuolisesti laadukkailta mutta hajoavat käsiin lyhyessä ajassa. En suosittele liikettä kenellekään!
Vierailija kirjoitti:
Se mua ihmetyttää että kun jysksuomen sivuilla postaillaan mph-kursseistä jne niin ne kaikki on ihan tosi nuoria, ja myymälöissä näkee nuoria töissä. Eikö sinne palkata enää aikuisia töihin? Just kävin yhdessä myymälässä ostoksilla ja kuulin kun myyjät jutteli keskenään jostain juhlista missä kuka ketäkin on painanu ja siitä että ei oo myyty buusteria, mikä tarkoittaa vissiin niitä tuputus tyynyjä siinä kassalla. Ja toinen sano että siitähän sitä sit saadaan kuulla, ja toinen tuumas että niin ja palautteista. Samaiset nuorehkot myyjät eivät osanneet myydä untuvapeittoja ja puhuivat niin soopaa kuin olla vaan voi. Onneks oli naapurissa Joutsenen tuotteita.
Juu, siis toihan on kans ihan perusmeininkiä että niissä Awardseissa kaikki panee toisiaan ristiin, ihan tyyliin maajohtajaa myöten ja vedetään jossain juhlatilan vessassa piriä ja kokkelia sen minkä kerkee. Jossain myymäläpäällikköpäivillä järkkäsivät jotain orgioita missä aluepäällikötkin hilluu alasti kännissä. Jotkut juhlat oliskohan ollut Lahdessa, jouduttiin keskeyttämään aikasemmin kun järkkärit ei saaneet pidettyä porukkaa kurissa kun olivat niin humalassa/aineissa ja tais olla ambulanssikin paikalla kun jotain sattu.
Upataas tätä ketjua nyt kun lueskelin tuosta herkkukannustimesta uutisista.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ec2a89ce-2aaa-42af-a3f4-e7f7a7c7181f
Ilmeisesti suhteellisen uusi juttu, koska silloin ei ollut kun itse puljussa olin. Ihan oikeestikko luulevat et tuo on ensinnäkään hirveän eettinen saatika tehokas tapa vähentää saikkuja?
Vierailija kirjoitti:
Upataas tätä ketjua nyt kun lueskelin tuosta herkkukannustimesta uutisista.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ec2a89ce-2aaa-42af-a3f4-e7f7a7c7181f
Ilmeisesti suhteellisen uusi juttu, koska silloin ei ollut kun itse puljussa olin. Ihan oikeestikko luulevat et tuo on ensinnäkään hirveän eettinen saatika tehokas tapa vähentää saikkuja?
Eipä ollut tällaista käytäntöä silloinkaan, kun minä olin kyseisessä puljussa töissä. Tätä ruokapalkkaa siellä kyllä käytettiin esimerkiksi aamuihin ja iltoihin ajoittuneiden myymäläpalaverien yhteydessä peittämään sitä, ettei näistä palavereista maksettu palkkaa, vaikka kyse olikin työajasta. Tuleehan se tottakai puljulle halvemmaksi ostaa pari pizzaa kuin maksaa palkat ynna muut kulut muutamasta tunnista yli 10 hengen työporukalle. Olkaa etenkin nuoret tietoisia oikeuksistanne ja vaatikaa aina teille kuuluva palkka!
Tuossa lehtijutussa asiaan liittyvien kysymysten sivuuttaminen ja sen sijaan vastaaminen jollain yleisellä tekopositiivisella hömpällä kuulostaa ihan puljun toimintatavalta. Jos heillä haluttaisiin oikeasti puuttua runsaiden sairauspoissaolojen juurisyihin, olisi ihan ensimmäisenä lopetettava työntekijöiden rääkkääminen ja palkattava etenkin isompiin myymälöihin enemmän henkilökuntaa. Sen syynä, että puljun saamissa asiakaspalautteissa usein mainitaan myyjien kiire, vaikeus saada palvelua ja tarve odottaa ja jonottaa pitkiäkin aikoja myymälöissä asioidessa, eivät todellakaan ole laiskat ja osaamattomat työntekijät. Sen sijaan nämä mainitut ongelmat aiheuttaa liian kireäksi vedetty miehitys myymälöissä, mikä pakottaa aivan älyttömään ja epätarkoituksenmukaiseen multipaskaamiseen. Todellisuudessa työntekijöiden lisääminen myymälöihin tarjoaa mahdollisuuden palvella asiakkaat paremmin ja myydä heille enemmän ja kalliimpia tuotteita. Lisäksi sairauspoissaolot vähenisivät, kun työntekijät eivät joutuisi raatamaan aivan epäinhimillisissä työoloissa. Kasvanut miehitys lisäisi myös epäilemättä turvallisuutta myymälöissä ja vähentäisi esimerkiksi mahdollisuutta näpistelyyn. Mutta eiväthän nämä konttori-ihmiset siellä norsunluutornissaan näitä asioita tajua, koska he ovat juuttuneet joihinkin 1940luvun auttamatta vanhentuneisiin tayloristisiin tehostamisoppeihinsa.
En edelleenkään suosittele tätä työpaikkana. Tekisipä mieleni kirjoittaa puljusta jonkinlainen paljastuskirja tms.
Tämä kirjoitus on niin totta!!!! Olin kyseisessä yrityksessä viisi vuotta. Se oli ensimmäinen työpaikkani niin pidin kaikkea mitä siellä tapahtuu normaalina. Kun vaihdoin pois, silloin vasta tajusin millaista kohtelua jouduin kokemaan. Siis voisin melkein sanoa, että se työpaikka traumatisoi minua. Se oli aivan helvettiä. Kaikin puolin.
Mikähän juttu kun niillä oli haku päällä, hain, sitten tuli sähköpostia "Onneksi olkoon, olet edennyt haun seuraavaan vaiheeseen." Sitten piti katsoa jotain videoita, joissa esitettiin kysymyksiä. Jokaiseen videoon piti laittaa video vastaus ja niin tein. Lopulta tulee sähköpostia "Meidän on valitettavasti ilmoitettava sinulle, ettet ole tullut valituksi seuraavaan hakuvaiheeseen."
Parin viikon päästä paikka aukeaa uudestaan hakuun.
JYSKiin pääseminen töihin on kuin roolipeli. Siinä on eritasoja. Rekrytointikin on 4-5 vaiheiden ja vieläkään ei varmuutta pääseekö töihin. Jos pääsee töihin, taso 1 suoritettu.
Seuraavaksi taso 2 - Koeaika. Jos saat vakuutettua apparit, mpt, aluepäällikköt taidoillasi niin vastuuta alkaa tulla tasolla 3. Mikäli osaat nuolla kuin koira luuta pääset ohitusreittiä tasolle 4.
Tasolla 4 alkaa apulaismyymäläpäällikkö vaihe. Tänne jos olet päässyt niin voit alkaa olemaan kettumainen työkavereille. Voit olla diktaattorimainen työtehtäviä jaellessa. Jos et noudata edellä mainittuja, tiput takaisin tasolle 3. Jos noudatat, pääset jatkamaan peliä.
Tasolle 5 pitää käytännössä tehdä kaikki, myös mp työt. Mp toimii "mentorina" eli ei tee mitään - kuorii rusinat pullasta ja kaveeraa aluepäälliköiden ym, hallinnon kanssa. Jos kuorma ei oo purettu ajallaan, sua syytetään. Jos myynti laahaa, sua syytetään. Jos buusterit ei mee kaupaks, sua syytetään.
Tasolla 6 alkaa MPH kurssi, jos vielä olet työssä ja menettänyt moraalisi/järkesi Jyskille. Nyt olet heidän omaisuutta. MPH kurssin loppukoe on kuin Shark Tankin tuote-esittely - Esittele business case JoRylle. Tää +50v kerho päättää, onko susta myymäläpäälliköks vai ei. Jos pääset läpi niin onnea ja menestystä.
Taso 7 - Myymäläpäällikkö myymälälle. Nyt sitten alat myymään ja kiillottaa myymäläsi tunnuslukuja, jotta JYSK Awardseissa voit ehkä saada maininnan. Jos tunnusluvut menee huonosti, nii voi olla että myymälä vaihtuu nopeastikin. Mikään tae ei ole, että saat johtaa juuri sitä myymälää mihin sut laitetaan. Jos luvut vihreällä, saat. Jos ei niin sut siirretään muualle.
Taso 8 - On kulunut vuosia ja myymälän myynnit on mennyt hyvin. Nyt voi portti aueta kuningaskuntaan, pois asikkaiden parista. Päästä kertomaan miten hommat tehdään oikein. Joko aph tmv. Kun pääset kuningaskuntaan, pääset työsuhdeautojen luvattuihin etuihin, lounasetuihin, etätyömahdollisuuteen ja voit hengittää..
Tanskalainen ex-hanhi kirjoitti:
JYSKissä opetetaan tyrkyttämään kaikkea maan ja taivaan väliltä. Jos haluat mennä katsomaan niin eiköhän siellä joku myyjä ole kantapäissä kiinni kyselemässä "mitä olet katsomassa?" - Se on valitettavaa, mutta johto vaatii tätä. Myy, myy, myy - Millään muulla ei väliä. Myy enemmän, myy kalliimpaa, myy buusteria, myy lisää - Kunhan vaan myyt.
Sitten se palautteen pyytäminen. Sitäkin pyydetään, kuten arvatakkin saattaa - johto vaatii. Ja tällä hetkellä jokaisen myymälän vuoron aikana pitäisi saada 33% palautetta asiakkailta siihen tablettiin.
No mites se kassalla tyrkyttäminen jostain tyynystä, kuukauden tarjouksesta tms? Jep, johto vaatii. Siellä ei tehdä mitään oma-aloitteisesti. Kaikki sulle sanellaan, mitä teet, missä teet, milloin teet. Jos epäonnistut, syyttävä sormi osoittaa heti.
Tyyny! Se on jo ihan vitsi. Joka kerta kassalla, meillä on nyt tarjouksessa.. tyyny. :) ei tietty myyjän vika, tekee mitä esimies käskee.
Sama juttu joensuun jyrskissä.Esimiehet täysin ainakin aikaisemmin ihan peräkontista..Tuskin mikään muuttunut siellä edelleen.Vammanen paikka..
Tuo oli kyllä niin selventävä ja tyhjentävä ettei ole lisättävää
Ei kokemusta työntekijänä, mutta asiakkaana on silmään pistänyt oman paikkakunnan myymälän työntekijöiden vaihtuvuus. Tuntuu, että kahta kertaa ei samaa myyjää näe. Tämän ymmärtäisi vielä isommalla paikkakunnalla, mutta tällä paikkakunnalla näkee monesti marketeissa, bussikuskina, lähikaupassa jne. samoja työntekijöitä vuodesta toiseen.