Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen paikka Oulu on asua?

Vierailija
18.03.2019 |

Olen muuttamassa sinne. Kokemuksia?

Kommentit (143)

Vierailija
1/143 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ihan hieno, mutta talvella ja muutenkin voi olla kylmä.

Vierailija
2/143 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivoimpia asuinalueita ovat ehdottomasti Toppila, Itä-Tuira, Merikoskenkatu ja Rajakylä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/143 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

paska

Vierailija
4/143 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valitsisin mieluummin eutanasian kuin muuton Ouluun.

Vierailija
5/143 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://hikipedia.info/wiki/Oulu_(Suomi)

Erityisesti liikennesäännöt kannattaa opetella jo etukäteen niin selviydyt (hengissä).

Vierailija
6/143 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävä murre, liian pohjoisessa ja talvi todella pitkä, kylmä ja pimeä. Paljon työttömiä ja se heijastuu myös kaupunkikuvaan ihmisineen.Nykyään tähän vielä kauppakeskus Valkeassa notkuvat ja saalistavat kultamunat, juu ei kiitos Oululle mistään hinnasta.

Vierailija
7/143 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on meillä Oulun Kärpät

Vierailija
8/143 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallinen

Vierailija
9/143 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Vuolle-opisto laadukas? Onko sillä puoluepoliittista taustaa?

Vierailija
10/143 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuollut.

Vierailija
11/143 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin täällä on viihtynyt. Tuskin mikään yllätys on, että talvi on pidempi kuin etelässä tai merenrantakaupungissa tuulee ja on toisinaan hyytävän kylmä, vaikkei mittari mahdottomia näytäkään.

Oulussa on kuitenkin paljon luontoa suhteellisen lähellä keskustaa, ihan kivat harrastusmahdollisuudet, lapsiperheiden palvelut ovat olleet mielestäni oikein kelvot. On hyviä ja huonoja asuinalueita, jokaiselle varmasti paikka löytyy. Junat kulkee ja lentämällä pääsee etelään, kun haluaa.

Vierailija
12/143 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet käynyt Los Angelesissa, niin vähän saman suuntainen paikka on myös Oulu: julkinen liikenne heikolla tolalla ja kaikki liikkuu käytännössä autolla, mikä aiheuttaa isoja ruuhkia. Keskiluokka asuu lähiöissä. Keskusta slummiutunut, paljon narkkeja ja rikollisuutta siellä. 

Vierailija
13/143 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulu on ihan kiva paikka asua. Kuvittelee olevansa hieman suurempi kaupunki kuin mitä on, mutta kyllä täältä kaikki tarpeellinen löytyy. Keskustassa saa etsiä liikennemerkkejä, saattavat olla vaikka jonkun talon seinässä. Julkinen liikenne voisi olla parempikin. Paljon pyöräteitä. Oulu on myös aika laajalle levittynyt, oudosti esim. yliopisto on monen kilometrin päässä keskustasta. Olen asunut isommissa ja pienemmissä kaupungeissa ja Oulu on minulle juuri sopivan kokoinen.

Vierailija
14/143 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä tulee Ouluun lisää nyt katukuvaankin, kun Stora Enso ilmoitti että 400 saa lähteä, 200 jäädä. Yritystukia firma saanut 16 miljoonaa vuodessa, mutta osinkoihin ovat menneet.

Vierailija
15/143 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä kiva, talvella kamala. Siis ehkä sen 8kk.

Toppilaan ei kannata muuttaa.

Vierailija
16/143 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lukea Kirsti Simonsuuren "Pohjoinen yökirja". Kuvaa Oulua tavalla joka saa kenet tahansa harkitsemaan kahdesti sinne muuttoa.

Nykyisinhän Oulusta tulee pelkkiä huonoja uutisia, lasten hyväksikäyttöä, mittavia työpaikkojen vähennyksiä jne.

Vierailija
17/143 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä taustasta ja puhun vain omasta kokemuksestani. Olen käynyt muutamalla (liikunta) kurssilla ja riippuu kurssista ja vetäjästä millaisia ovat. Olen ollut todella hyvillä kursseilla, ihan ok normaaleilla ja yhdellä todella huonolla. Ovat kuitenkin edullisia kursseja, ja siellähän saa käydä kokeilemassa ennen kuin päättää jatkaako.

Vierailija
18/143 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet käynyt Los Angelesissa, niin vähän saman suuntainen paikka on myös Oulu: julkinen liikenne heikolla tolalla ja kaikki liikkuu käytännössä autolla, mikä aiheuttaa isoja ruuhkia. Keskiluokka asuu lähiöissä. Keskusta slummiutunut, paljon narkkeja ja rikollisuutta siellä. 

Julkisesta liikenteestä olen samaa mieltä, mutta jos käsityksesi ruuhkasta on viisi autoa jonossa ja valot päästävät vain kolme kerralla, sitten Oulussa on ruuhkaa, muuten ei täällä ole ruuhkaa nimeksikään.

Vierailija
19/143 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä taustasta ja puhun vain omasta kokemuksestani. Olen käynyt muutamalla (liikunta) kurssilla ja riippuu kurssista ja vetäjästä millaisia ovat. Olen ollut todella hyvillä kursseilla, ihan ok normaaleilla ja yhdellä todella huonolla. Ovat kuitenkin edullisia kursseja, ja siellähän saa käydä kokeilemassa ennen kuin päättää jatkaako.

Taitaa olla opiston omaa väkeä kehumassa itseään.

Vierailija
20/143 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumisesta ei ole tehty yhtä kallista kuin muissa saman kokoluokan kaupungeissa. En usko, että rikollisuutta on enemmän kuin muuallakaan. Ilmasto on tosiaan viileähkö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän