Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Unohdin e-pillerin kahdesti.

Vierailija
27.03.2013 |

Moikka! 

Mitähän mun kannattaisi tässä tilanteessa tehdä kun eilen illalla huomasin, että olen unohtanut ottaa 2 ehkäisypilleriä ensimmäiseltä riviltä!! Olen nyt toisen rivin alussa. En tajua miten näin on päässyt käymään, miten en muka aiemmin huomannut etten kaikkia pillereitä ole syönyt. :/ Seksiä on harrastettu kerran sen viikon aikana, en tiedä sitten oliko ennen vai jälkeen unohduksien. :(

Olen vuoden syönyt yaz e-pillereitä. Loppuiko e-pillereiden teho nyt? Onko raskaus mahdollista? 

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 11:59"]

Moikka! 

Mitähän mun kannattaisi tässä tilanteessa tehdä kun eilen illalla huomasin, että olen unohtanut ottaa 2 ehkäisypilleriä ensimmäiseltä riviltä!! Olen nyt toisen rivin alussa. En tajua miten näin on päässyt käymään, miten en muka aiemmin huomannut etten kaikkia pillereitä ole syönyt. :/ Seksiä on harrastettu kerran sen viikon aikana, en tiedä sitten oliko ennen vai jälkeen unohduksien. :(

Olen vuoden syönyt yaz e-pillereitä. Loppuiko e-pillereiden teho nyt? Onko raskaus mahdollista? 

[/quote]

Raskaus on valitettavasti mahdollista. Tässä ohje suoraan pakkauksesta:

"

Olet unohtanut yhden tabletin päivinä 1–7 (ensimmäinen tablettirivi)

Ota unohtunut tabletti heti, kun muistat, vaikka joutuisitkin ottamaan kaksi tablettia samalla kertaa, ja ota seuraavat tabletit normaaliin aikaan. Käytä lisäehkäisyä (esim. kondomia) seuraavien 7 päivän ajan. Jos olet ollut yhdynnässä tabletin unohtamista edeltäneen viikon aikana, raskaus on mahdollinen. Kerro asiasta heti lääkärillesi."

Vierailija
2/5 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 12:02"]

[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 11:59"]

Moikka! 

[/quote]

Raskaus on valitettavasti mahdollista. Tässä ohje suoraan pakkauksesta:

"

Olet unohtanut yhden tabletin päivinä 1–7 (ensimmäinen tablettirivi)

Ota unohtunut tabletti heti, kun muistat, vaikka joutuisitkin ottamaan kaksi tablettia samalla kertaa, ja ota seuraavat tabletit normaaliin aikaan. Käytä lisäehkäisyä (esim. kondomia) seuraavien 7 päivän ajan. Jos olet ollut yhdynnässä tabletin unohtamista edeltäneen viikon aikana, raskaus on mahdollinen. Kerro asiasta heti lääkärillesi."

[/quote]

Ai niin sinä olit unohtanut 2 tablettia joten menee kohtaan:

"

Olet unohtanut ottaa läpipainopakkauksesta useamman kuin yhden tabletin

Ota yhteyttä lääkäriisi."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus on mahdollinen, mutta epätodennäköinen. Kuopion/Itä-Suomen yliopistossa asiaa tutkivat, ja ensimmäinen koeryhmän jäsen ovuloi "unohdettuaan" 14 pilleriä putkeen. Keskiarvo oli 60 pillerin tienoilla. Mutta ainahan se mahdollista on, vaikkakin tosiaan epätodennäköistä.

Vierailija
4/5 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen unohtanut myös ottaa kyseisiä pillereitä parinä päivänä, jatkoin normaalisti pillereiden syömistä, enkä tullut raskaaksi. Jossain vaiheessa, kun söin monta laattaa putkeen, tuli välivuotoa, harrastettiin silti seksiä ja vasta jälkeenpäin tajusin, että ehkäisyteho on tuolloin heikentynyt tosi paljon. Onneksi en kuitenkaan tullut raskaaksi. 

Vierailija
5/5 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia vastauksista! :)

Vielä kyselisin, että tarviiko tässä käyttää lisäehkäisynä kondomia kunnes olen saanut tämän nykyisen liuskan loppuun?

-Ap