Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet jos seurustelukumppanilla on suuri kokoelma

Vierailija
18.03.2019 |

esim koriste-esineitä, kirjoja, levyjä eikä aio luopua niistä?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niistä pistäisi luopua?

Vierailija
2/26 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen tavarat saa konmarittaa,  tietenkin.  Jos mies haluaa karsia minun kenkiä tai muumimukeja, niin se on vakavan keskustelun paikka (jonka mies häviää)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotta yhteenmuutto onnistuisi.

Vierailija
4/26 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä aio luopua niistä? Tä, Hä,  mitäh, ookko tyhmä? miks pitäs luopua?

Vierailija
5/26 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä on ihan tajuton määrä cd-levyjä ja lp-levyjä. Kieltämättä mä en tykkää niistä, ja tekisi mieli heittää pois, mutta tyydyn kohtalooni. Hän varmaan ajattelee mun joistakin tavaroista samalla tavalla.

Toisaalta arvostan niitä hmisiä, jotka vielä arvostavat musiikintekijöitä ostamalla levyjä, eikä vain kuuntele netistä.

Vierailija
6/26 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotta yhteenmuutto onnistuisi.

En ymmärrä vieläkään miksi niistä pitäisi luopua? Eihän ne ole mikään este yhteenmuutolle.

Vierailija
7/26 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on. Enkä luovu.

Vierailija
8/26 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaako mies isomman osan asumisesta, jos hänen tavaransa vievät enemmän tilaan ja pitääkö hän huoneilman raikkaana siivoamalla helposti pölyttyvää omaisuuttaan? Uhraako hän omaa aikaansa tähän?

Vierailija
9/26 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka edes haluaa muuttaa yhteen sellaisen ihmisen kanssa, joka haluaa ensi töikseen hävittää sen, mikä itselle on tärkeää?

Vierailija
10/26 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika iso kokoelma pitää olla, että se estää yhteenmuuton. Olen tosin nähnyt tällaisenkin tapauksen, kaverini muutti yhteen miehen kanssa, jolla oli valehtelematta varmaan tuhansia kirjoja. Heidän pienessä kaksiossaan ei sitten juuri mahtunutkaan liikkumaan, kun kirjahyllyt veivät kaiken tilan ja kirjapinoja oli sen lisäksi joka ainoalla tasolla. Itsellänikin on hyllyssä runsaasti kirjoja mutta täytyy kyllä sanoa, että noin en voisi asua. Tai pitäisi olla vähintään iso talo ja erillinen kirjastohuone.

Vierailija
11/26 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksaako mies isomman osan asumisesta, jos hänen tavaransa vievät enemmän tilaan ja pitääkö hän huoneilman raikkaana siivoamalla helposti pölyttyvää omaisuuttaan? Uhraako hän omaa aikaansa tähän?

Selvästikään et halua sitä miestä sellaisena kuin hän on, vaan tarkoituksesi on muokata hänestä sellaisen kuin itse haluat, siitä piittaamatta mitä hän on asiasta mieltä.

Vierailija
12/26 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen tavarat saa konmarittaa,  tietenkin.  Jos mies haluaa karsia minun kenkiä tai muumimukeja, niin se on vakavan keskustelun paikka (jonka mies häviää)

Luoja! Joku yrittää provota naisvihaa!!!!

Vierailija
13/26 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi luopua? Varsinkin kirjoista? Kyllä itse luopuisi luopumisesta jännittävää seurustekukumppanista kuin kirjakokoelmasta. Sitä paitsi mun kirjakokoelmasta on niin säälittävä, että mahtuu vaikka reppuun ja piiloon vielä. Piilottaisin kuitenkin mieluummin tuollaisen kontrollifriikin kuin oman persoonan.

Vierailija
14/26 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika kummallista ryhtyä edes seurustelemaan keräilijän kanssa, jollei siedä keräilemistä. Olen jäsenenä eräässä musiikkiryhmässä, jossa tämän tästä joku vaikeroi (joskus tietenkin vitsaillakseen vain), että vaimo valittaa sekä musiikista että laitteista, ja jotkut on jopa passitettu autotalliin tai kellariin harrastuksensa kanssa. Kyseessä on lähinnä keski-ikäisten ja sitä vanhempien miesten harrastus, joten naisia on harvassa, eikä heidän hankaluuksistaan intoleranttien puolisoiden kanssa kovin usein kuulla, jos siis koskaan.

Keräileminen ja harrastukseen uppoutuminen on elämäntapa. Ymmärrän kyllä, että moni "maallikko" ei tätä tajua, vaan luulee voivansa vähentää kumppaninsa harrastusta tai lopettaa sen kokonaan, kun yhteisasuminen koittaa. Sitä minä taas en ymmärrä ollenkaan, että keräilijä itse ottaa nuivan puolison vaivoikseen. Miten ihmeellisillä ominaisuuksilla nuivan asenteen ja vaatimukset harrastuksen ja elämäntavan rajoittamisesta voi kompensoida?

Vierailija
15/26 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä suostuisit itse luopumaan vastapainoksi? Parista ystävästä?

Vierailija
16/26 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on. Monelle musiikki voi olla elinikäinen kuuntelu- ja keräilyharrastus, joka on voitu aloittaa vaikkapa 15-vuotiaana kauan ennen kuin siitä nykyisestä seurustelukumppanista on ollut tietoa. Onhan se huomattavasti terveempi harrastus että on käyttänyt rahaa LP-, CD- , DVD- ja Bluray-levyihin sekä painettuihin kirjoihin kuin kaljaan ja tupakkaan.

Vierailija
17/26 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa, jos housuissa on iso.

Vierailija
18/26 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikean laatikot on keksitty. Sisältö on digimuodossa saatavilla koska vain.

Vierailija
19/26 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähden siitä, että jos puoliso haluaa pakata minun omaisuuteni varastoon, sinne pakataan myös hänen omaisuutensa.

Vierailija
20/26 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähden siitä, että jos puoliso haluaa pakata minun omaisuuteni varastoon, sinne pakataan myös hänen omaisuutensa.

Tässä tapauksessa pakkasin itse vapaaehtoisesti, kun varsinaisia levyjä ei tule kopioinnin jälkeen käytettyä koskaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi