Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö ketään muuta lapsivieraat? Mistä syystä?

Vierailija
18.03.2019 |

Mua ei tokikaan kaikki, mutta siis tämmöset n. alle 3-vuotiaat! Joka kerta helpotus kun lähtevät pois, yhtä juoksemista, huutamista ja sotkua koko vierailu! Eilen meillä kävi 2-vuotias pyörremyrsky kylässä ja kylläpä sai taas kuurata talon läpikotaisin sen käynnin jälkeen....Ja eipä hänen vanhempiensa kanssa seurustelusta tule ikinä yhtään mitään kun tenava juoksentelee huoneesta toiseen vaikka olen hakenut omien lasteni vanhoja leluja viihdykkeeksi ja katsellut Netflixistä lasten suosikkiohjelmat valmiiksi. Verhoja on aivan pakko repiä suklaa-/maissinaksusormilla ja samoilla sormilla on joku pakko painella televisioruutua ja ikkunoita...niin ja valkoisia tuolinselkiä, tyynyjä, sohvia....Ja juuri päiväuniaikaanhan kyläilyt on suoritettava että ipana olisi vieläkin villimpi.

Helpotti vähän avautua, kiitos ja anteeksi. Heh.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa voi olla siinä, että odottaa lapsilta käyttäytymistä? Lapset eivät voi tietää miten tulee käyttäytyä missäkin sosiaalisessa tilanteessa, joten sitä älyä tarvitaan vanhemmilta. Tässä ketjussa ei mielestäni syyllistetä lapsia millään tavoin, vaan typeriä vanhempia, joilta voi odottaa että kasvattavat lapsistaan yhteiskuntakelpoisia ja sosiaalisen käyttäytymisen täyttävät normit.

Luonnossa tämä on itsestään selvää laumaan kasvattamista, ja näkyy esm. leijonaemon oikaisevasta läppäisystä, jos pentu toimii "väärin". Ihmisillä on tähän probleemaan annettu kieli ja ohjaileva näyttö lapsen käyttäydyttyä huonosti, ei tietenkään läpsiminen (tämä huom. asiaa ja pointtia  ymmärtämättömille närkästyjille).

Vierailija
62/65 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n kuvauksessa ongelmana ei ole lapset, vaan ne saamattomat vanhemmat. Kaikki lapset eivät ole tuollaisia pyörremyrskyjä, ja osa vanhemmista osaa jopa komentaa lapsiaan. 

Me emme ota enää kylään yhtä tuttavaperhettä, koska heidän lasten touhu on ihan tolkutolta ja vanhemmilta saa pahoja katseita, kun menee komentamaan heidän lastaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, alle 3-vuotiaalta ei vaadita mitään, vaan nimenomaan niiltä vanhemmilta. Monta kertaa sama perhe käynyt meillä, ja parin vuoden aikana sitä juuri kävelemään opeteltua taaperoa ei vahdita ollenkaan. Sen annetaan kävellä ympäri (onneksi pientä) asuntoani, kantaa kädessään puoliksi syötyä naksua, ja toisella kädellä (jossa on muussautunutta naksua) koskee kaikkeen. IHAN KAIKKEEN. Meinaa rikkoa kaiken. Ymmärrän taaperoa, aivot ovat niin pienet, että opettelee vasta elämän alkeita. MUTTA ne vanhemmat: istuivat kahvipöydässä ja isä naureskelee MINULLE, kun joudun juoksemaan taaperon perässä, ettei kaada televisiota tai paukuta lattiaan kaatunutta paperiroskista. Äiti onneksi vielä jonkin verran kattoo lasten perään, mutta isä ottaa aina kylässä sen asenteen, että herra on nyt lomalla nämä pari tuntia. 

Tästä syystä nykyään en valitettavasti kutsu heitä meille, mutta he kutsuvat itsensä.

Vierailija
64/65 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, alle 3-vuotiaalta ei vaadita mitään, vaan nimenomaan niiltä vanhemmilta. Monta kertaa sama perhe käynyt meillä, ja parin vuoden aikana sitä juuri kävelemään opeteltua taaperoa ei vahdita ollenkaan. Sen annetaan kävellä ympäri (onneksi pientä) asuntoani, kantaa kädessään puoliksi syötyä naksua, ja toisella kädellä (jossa on muussautunutta naksua) koskee kaikkeen. IHAN KAIKKEEN. Meinaa rikkoa kaiken. Ymmärrän taaperoa, aivot ovat niin pienet, että opettelee vasta elämän alkeita. MUTTA ne vanhemmat: istuivat kahvipöydässä ja isä naureskelee MINULLE, kun joudun juoksemaan taaperon perässä, ettei kaada televisiota tai paukuta lattiaan kaatunutta paperiroskista. Äiti onneksi vielä jonkin verran kattoo lasten perään, mutta isä ottaa aina kylässä sen asenteen, että herra on nyt lomalla nämä pari tuntia. 

Tästä syystä nykyään en valitettavasti kutsu heitä meille, mutta he kutsuvat itsensä.

Jotenkin niin tuttua ja tuo viimeinen lausekin on valitettavan totta erään mun tuttavaperheen kohdalla....En kutsu juuri samanlaisen käytöksen vuoksi heitä kylään, mutta hepäs kutsuvatkin itse itsensä. Tekosyitä kieltäytyäkään en ihan aina pysty keksimään.

Vierailija
65/65 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tarjoili suklaanaksuja? Ensi kerralla porkkanoita ja lanttupaloja, eivät sottaa sormia, jos kukaan ei "ehdi" pestä pikku kätösiä syönnin jälkeen. Ja kaikki syöminen tapahtuu pöydässä.

Muutoin olen oikein intohimoissani, jos tulee lapsiperhe, jossa ei aktiivisesti kasvateta siihen, miten vierailulla ollaan. Kun näen oireet, otan tenavan "käsittelyyn", kerron meidän talon säännöt ja valvon, että niitä noudatetaan.

Ei vieraalla mukelolla ole erivapautta tehdä tihutöitä, mitä omatkaan lapset eivät saa tehdä. Samalla oppivat vanhempansakin. - Jos tästä syystä eivät tulisi toiste, en jää perään itkemään.

Tiäkkö kun niillä on kassit täynnä maissinaksuja ym. herkkupatukoita kun tulevat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi