Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö ketään muuta lapsivieraat? Mistä syystä?

Vierailija
18.03.2019 |

Mua ei tokikaan kaikki, mutta siis tämmöset n. alle 3-vuotiaat! Joka kerta helpotus kun lähtevät pois, yhtä juoksemista, huutamista ja sotkua koko vierailu! Eilen meillä kävi 2-vuotias pyörremyrsky kylässä ja kylläpä sai taas kuurata talon läpikotaisin sen käynnin jälkeen....Ja eipä hänen vanhempiensa kanssa seurustelusta tule ikinä yhtään mitään kun tenava juoksentelee huoneesta toiseen vaikka olen hakenut omien lasteni vanhoja leluja viihdykkeeksi ja katsellut Netflixistä lasten suosikkiohjelmat valmiiksi. Verhoja on aivan pakko repiä suklaa-/maissinaksusormilla ja samoilla sormilla on joku pakko painella televisioruutua ja ikkunoita...niin ja valkoisia tuolinselkiä, tyynyjä, sohvia....Ja juuri päiväuniaikaanhan kyläilyt on suoritettava että ipana olisi vieläkin villimpi.

Helpotti vähän avautua, kiitos ja anteeksi. Heh.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsutko sinä heitä kylään vai tulevatko väkisin?

Vierailija
2/65 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutsutko sinä heitä kylään vai tulevatko väkisin?

En kutsu pikkulapsiperheitä, kyllä itse tuppautuvat.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mua ärsyttää se sotkeminen, vaippajutut ja muutenkin aivan sekava koko vierailu.

Vierailija
4/65 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsytti aina nuorempana kun sukujuhlissa oletettiin että minä pidän seuraa 10 vuotta nuoremmille serkuille vaikken voi edes sietää lapsia. Opettelin kieltäytymään ja mielensä ke pahottivat. Nykyään en ole enää edes paikalla. En voi sietää pieniä lapsia en ulkonäöllisesti enkä äänellisesti vaikka olisi miten hyväkäytöksinen.

Vierailija
5/65 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, vältän sellaiten ihmisten kutsumista joilla on pieniä lapsia, kun ne ei vaan osaa olla sotkematta eikä hajottamatta asioista ja kiusaavat eläimiä! Ja vanhemmat ei pidä kurissa niitä.

Vierailija
6/65 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienille vieraille täytyy järjestää omaa ohjelmaa, jota viihtyvät. Meillä on lapset jo isompia,, joten viihdyttäjiä kyllä riittäisi. Kuopus ottaisi hoitaakseen ihan ilomielin.

Vierailija
7/65 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää niissä se että kaikki pyörii ipanan ympärillä. Aikuisten seurustelusta ei tule mitään kun yksi varastaa koko shown.

Vierailija
8/65 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lapsesta. Tiedän sellaisia, mitkä osaa käyttäytyä hyvin tilanteessa kuin tilanteessa, ja sitten niitä jotka haluavat olla huomion keskipiste koko ajan. Ensimmäiset on mukavia pikku ipanoita, joiden kanssa voi vaikka leikkiä, toiset taas kauhukakaroita joita ei tule kutsuttua uudestaan.

Vierailija
9/65 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jätän mieluiten taaperoni kotiin jos kyläilen jossain missä haluan keskittyä jutteluun enkä lapsen perässä menemiseen.

Jos on sama ikäinen lapsi vierailuperheessä ja idea on lasten leikkitreffit niin silloin toki otan mukaan.

Oma lapseni on onneksi rauhallinen ja tottelee mutta ei siinä silti pysty täysin keskittymään ystävään jos on mukana.

Meillä on itsellä vaalea sohva ja stressaan itsekin lapsivieraista vaikka meilläkin lapsia on itsellä neljä.

Vierailija
10/65 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää. Lähinnä siksi että kuvitellaan mun olevan joku viihdyttäjä, omat lapset on jo teinejä niin "nythän sulla on kivaa vaan viettää hetki tälläisten kanssa". No ei ole. En tykkää pienistä lapsista.

Vierailija
11/65 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on niin kakspiippuinen juttu. Toisaalta lasta ei oikein saisi kotiinkaan/hoitoon jättää että oppisi olemaan/kyläilemään, mutta eipä siitä vierailustakaan sitten kukaan nauti kun yksi painaa menemään kuin tohelo parin tunnin ajan ja kaikki huomio on hänessä. Joo siis meilläkin kun tommonen vähän alta 2-v. kävi kylässä niin kirjahyllystä (joka on toisessa huoneessa) oli kirjat lattialla, televisioruutu oli täynnä ärsyttäviä rasvatahroja, verhot repsottivat ja koriste-esineet olivat vähän missä sattuu.....Henk.koht. en tykkää pienistä lapsivieraista, mutta kyllä isommat menevät oikein mainiosti.

Vierailija
12/65 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tarjoili suklaanaksuja? Ensi kerralla porkkanoita ja lanttupaloja, eivät sottaa sormia, jos kukaan ei "ehdi" pestä pikku kätösiä syönnin jälkeen. Ja kaikki syöminen tapahtuu pöydässä.

Muutoin olen oikein intohimoissani, jos tulee lapsiperhe, jossa ei aktiivisesti kasvateta siihen, miten vierailulla ollaan. Kun näen oireet, otan tenavan "käsittelyyn", kerron meidän talon säännöt ja valvon, että niitä noudatetaan.

Ei vieraalla mukelolla ole erivapautta tehdä tihutöitä, mitä omatkaan lapset eivät saa tehdä. Samalla oppivat vanhempansakin. - Jos tästä syystä eivät tulisi toiste, en jää perään itkemään.

Vierailija
13/65 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen aina tätä valitusta, että lapset juoksentelevat maissinaksujensa tms kanssa ympäri taloa sotkemassa. Miksi näin?  

Meillä kotona on aina ja vain syöty ruokapöydässä, tätä noudatetaan esim. mummun harmiksi myös kyläillessä. Kun on syöty, pestään kädet. Sitten voi taas leikkiä. Ehkä mä olen vähän ankee mutsi, kun mun lapset eivät saa missään roikkua ikkunaverhoissa, kiivetä kirjahyllyssä jne Jos lapset esim kaataa maidon pöydässä, niin toki minä tai lapsen isä sen siivoan.

Vierailija
14/65 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää. Lähinnä siksi että kuvitellaan mun olevan joku viihdyttäjä, omat lapset on jo teinejä niin "nythän sulla on kivaa vaan viettää hetki tälläisten kanssa". No ei ole. En tykkää pienistä lapsista.

Just näin mullakin. Se oli silloin ok kun omat lapset olivat pieniä ja kotikin oli sen mukaan sisustettu, mutta nyt kun omat lapset ovat jo täysi-ikäisiä ja lähteneet kotoa, ei kotimme ole enää pikkulapsille sopiva. Olemme mieheni kanssa sisustaneet sen aikuiseen makuun nyt kun ei enää tarvitse ottaa lapsia huomioon. Enkä tosiaankaan viihdytä mitään pikkuvieraita, mutta kuten jo kerroin, haen kyllä viihdykettä...mutta yleensä juokseminen ja muu kouhottaminen kiinnostaa enemmän.

Ap

Vierailija
15/65 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen aina tätä valitusta, että lapset juoksentelevat maissinaksujensa tms kanssa ympäri taloa sotkemassa. Miksi näin?  

Meillä kotona on aina ja vain syöty ruokapöydässä, tätä noudatetaan esim. mummun harmiksi myös kyläillessä. Kun on syöty, pestään kädet. Sitten voi taas leikkiä. Ehkä mä olen vähän ankee mutsi, kun mun lapset eivät saa missään roikkua ikkunaverhoissa, kiivetä kirjahyllyssä jne Jos lapset esim kaataa maidon pöydässä, niin toki minä tai lapsen isä sen siivoan.

Sä voisitkin tulla meille kylään lasten kanssa, koska pidät lapset kurissa, mutta valitettavasti sunlaiset äidit tuntuvat olevan harvassa ja lapset saavat tehdä tihutöitään pitkin vierailua ja isäntäväen koti on kaaoksessa!

Ap

Vierailija
16/65 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapsivieraille leikkikehä. Sieltä ei lasta saa ottaa pois, ellei pidä sylissä.

Vierailija
17/65 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kärrännyt taaperot pöydästä suoraan käsipesulle, jos vähänkään näyttää siltä että vanhemmat eivät tähän kykene. Meillä ei todellakaan lähmitä tavaroita likaisilla käsillä ja jos joku vanhempi suuttuisi tästä käsienpesusta niin eipä tarvitse tulla uudestaan kylään.

Vierailija
18/65 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just näin mullakin. Se oli silloin ok kun omat lapset olivat pieniä ja kotikin oli sen mukaan sisustettu, mutta nyt kun omat lapset ovat jo täysi-ikäisiä ja lähteneet kotoa, ei kotimme ole enää pikkulapsille sopiva. Olemme mieheni kanssa sisustaneet sen aikuiseen makuun nyt kun ei enää tarvitse ottaa lapsia huomioon. Enkä tosiaankaan viihdytä mitään pikkuvieraita, mutta kuten jo kerroin, haen kyllä viihdykettä...mutta yleensä juokseminen ja muu kouhottaminen kiinnostaa enemmän.

Ap

Sisustatteko uudelleen, jos tulee lapsenlapsia.

Vierailija
19/65 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on lapsia, kaikki aika menee niiden kanssa seurusteluun. Eli aikuiset eivät puhu keskenään.

Pikkulapsilla on usein tartuntatauteja. Voi mennä tavaroita rikki tai sotkeentua.

Vierailija
20/65 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sisustatteko uudelleen, jos tulee lapsenlapsia.

EI tod.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme