Ärsyttääkö ketään muuta lapsivieraat? Mistä syystä?
Mua ei tokikaan kaikki, mutta siis tämmöset n. alle 3-vuotiaat! Joka kerta helpotus kun lähtevät pois, yhtä juoksemista, huutamista ja sotkua koko vierailu! Eilen meillä kävi 2-vuotias pyörremyrsky kylässä ja kylläpä sai taas kuurata talon läpikotaisin sen käynnin jälkeen....Ja eipä hänen vanhempiensa kanssa seurustelusta tule ikinä yhtään mitään kun tenava juoksentelee huoneesta toiseen vaikka olen hakenut omien lasteni vanhoja leluja viihdykkeeksi ja katsellut Netflixistä lasten suosikkiohjelmat valmiiksi. Verhoja on aivan pakko repiä suklaa-/maissinaksusormilla ja samoilla sormilla on joku pakko painella televisioruutua ja ikkunoita...niin ja valkoisia tuolinselkiä, tyynyjä, sohvia....Ja juuri päiväuniaikaanhan kyläilyt on suoritettava että ipana olisi vieläkin villimpi.
Helpotti vähän avautua, kiitos ja anteeksi. Heh.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää. Lähinnä siksi että kuvitellaan mun olevan joku viihdyttäjä, omat lapset on jo teinejä niin "nythän sulla on kivaa vaan viettää hetki tälläisten kanssa". No ei ole. En tykkää pienistä lapsista.
Hilpeintä on kun miehen kavereita saattaa tulla moikkaamaan sitä autotalliin kun puuhastelee siellä, lapset kavereilla mukana. Miten kätevää onkaan heittää ne lapset kysymättä ja varoittamatta mulle sisälle vahdittavaksi niin saa rauhassa olla. Olettavat että mä vahdin ruuanlaittoni tai muuten vaan oloni sivussa tai pahimmillaan olettavat että mun teinit pitää pikkusille seuraa. Hemmetti.
Suurin osa mun kavereista onneksi tietää etten pidä lapsista eikä siten rasita mua omillaan. :D Ei ne lapset mua siinä haittaa kunhan en joudu niistä vastuulliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää. Lähinnä siksi että kuvitellaan mun olevan joku viihdyttäjä, omat lapset on jo teinejä niin "nythän sulla on kivaa vaan viettää hetki tälläisten kanssa". No ei ole. En tykkää pienistä lapsista.
Hilpeintä on kun miehen kavereita saattaa tulla moikkaamaan sitä autotalliin kun puuhastelee siellä, lapset kavereilla mukana. Miten kätevää onkaan heittää ne lapset kysymättä ja varoittamatta mulle sisälle vahdittavaksi niin saa rauhassa olla. Olettavat että mä vahdin ruuanlaittoni tai muuten vaan oloni sivussa tai pahimmillaan olettavat että mun teinit pitää pikkusille seuraa. Hemmetti.
Suurin osa mun kavereista onneksi tietää etten pidä lapsista eikä siten rasita mua omillaan. :D Ei ne lapset mua siinä haittaa kunhan en joudu niistä vastuulliseksi.
Voi jaiks, juurikin näin....Meillä vähän sama homma. Kyrsii.
Mulla on 60-kiloinen koira, joka ei jostain syysta pida lapsista (murisee joka kerta), eli en turvallisuussyista pysty kutsumaan lapsia kotiini ellei koira ole jossain hoidossa.
Voi harmi ;)
T: Vela
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä vien lapset samantien autotalliin ja ilmoitan, että minä ja teinit lähdemme nyt kauppaan. Talo on lukossa ja ruokaa ei tänään tehdä, koska käyn mäkkärillä omien lasten kanssa. Siinä vaiheessa alkaa vieraiden lasten märinä, että he myös ja minä vastaan aina yhtä iloisesti, että voitte poislähtiessänne mennä sitä kautta.
Inhoan lähes kaikkien tuttujen lapsia, omakin löytyy ja sitä täytyy jaksaa. Pahimpia mukuloita on ne, jotka jäävät aikuisten viereen kiehnäämään korvat höröllä eikä lähde muiden lasten tavoin leikkimään. Poikia inhoan erityisen paljon. Kavereiden pojat on ihan onnettomia velliperseitä.
En inhoa. Inhoaminen on todella kuormittavaa henkisesti. En jaksaisi sitä, että aina pitäisi suhtautua johonkin asiaan negatiivisesti. Muutenkin on tässä elämässä on hommaa ihan kylliksi.
Meillä lapsiperhe pääsee vain keittiöön. Ovet on suljettu ja osassa käännetty kahvat siten, että lapsi ei osaa niitä avata. Vanhemmille teen selväksi, että nyt ollaan tässä, muihin huoneisiin ei mennä. Osa protestoi, koska olohuoneessa olisi niin kivat hyppimissohvat ja lastenhuoneissa kivoja leluja, mutta osaan sanoa, että muihin huoneisiin ei mennä. Jos vanhempi tai lapsi yrittää, niin palautan takaisin keittiöön. Vieraat lapset on tarpeeksi rikkoneet meidän lasten tavaroita "ihan vain kokeilin" -mielessä. Enää ei!
Mä varmaan tapaisin tuollaisia pienen lapsen vanhempia jossain ihan muualla kun omassa kodissani, koska en jaksaisi sitä sotkua mikä siitä joka kerta syntyy. Ymmärrän että ärsyttää, meillä kävi kylässä miehen sisko ja hänen nelivuotias poikansa joulua ennen ja voi hitto sitä metelin määrää.
Mua ärsyttää kaikki vieraat.
Antakaa mun olla.
Sosiaalialalla töissä, mutta ei vaan jaksaa somettaa tai nähdä ketään omilla vapailla, jos ei itse sitten halua.
Töissä jatkuvaa aktiivisena oloa.
Haluan nauttia omasta rauhasta himassa.
Kiitos.
Olet oikeassa, hirveä meteli ja sotku. Miksi lapsia ei saa kieltää vaan pitää antaa tehdä mitä haluaa? Eihän tässä ole mitään järkeä.
Ymmärrän ihmisten inhon. Meillä 3 ja 1-vuotiaat, eli ovat juuri siinä kamalimmassa iässä. Kylään lähden heidän kanssa vain muihin lapsiperheisiin, kun tietää, että sisustus on lapsiystävällinen. Niiden kavereiden luo, joilla ei lapsia,menen yksin. Tai vastaavasti jos nämä ystävät haluavat nähdä lapsiakin, kutsun meille. Kotona osaavat leikkiä myös omineen ja saa rauhassa kahvitellä ja jutella. Ja lapset saavat leikkiä, ilman, että pitää vahtia.
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeassa, hirveä meteli ja sotku. Miksi lapsia ei saa kieltää vaan pitää antaa tehdä mitä haluaa? Eihän tässä ole mitään järkeä.
No koska niiden vanhemmat on meidän ystäviä ja loukkaantuvat sydänjuuriaan myöten jos kiellät heidän lapsiaan tai jopa kiellät lasten vierailut kotonasi kokonaan! Todella ärsyttävää. Olen joskus ehdottanut että josko mentäisiin vaikka johonkin kahvilaan ilman lapsia, mutta ei, kun ne on roudattava mukana! Siis ärsyttävää, ilmeisesti mun ystävät luulevat että koska hänen mielestään hänen lapsensa on/ovat maailman suloisimmat, niin automaattisesti on/ovat sitä kaikille muillekin. Hei, voin kertoa salaisuuden: EIVÄT OLE!
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän ihmisten inhon. Meillä 3 ja 1-vuotiaat, eli ovat juuri siinä kamalimmassa iässä. Kylään lähden heidän kanssa vain muihin lapsiperheisiin, kun tietää, että sisustus on lapsiystävällinen. Niiden kavereiden luo, joilla ei lapsia,menen yksin. Tai vastaavasti jos nämä ystävät haluavat nähdä lapsiakin, kutsun meille. Kotona osaavat leikkiä myös omineen ja saa rauhassa kahvitellä ja jutella. Ja lapset saavat leikkiä, ilman, että pitää vahtia.
Olet fiksu äiti. <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No koska niiden vanhemmat on meidän ystäviä ja loukkaantuvat sydänjuuriaan myöten jos kiellät heidän lapsiaan tai jopa kiellät lasten vierailut kotonasi kokonaan! Todella ärsyttävää. Olen joskus ehdottanut että josko mentäisiin vaikka johonkin kahvilaan ilman lapsia, mutta ei, kun ne on roudattava mukana! Siis ärsyttävää, ilmeisesti mun ystävät luulevat että koska hänen mielestään hänen lapsensa on/ovat maailman suloisimmat, niin automaattisesti on/ovat sitä kaikille muillekin. Hei, voin kertoa salaisuuden: EIVÄT OLE!
Varmasti moni äiti (tai isä) olisi onnellinen parin tunnin hengähdystauosta, mutta kun lapsenvahteja (luotettavia) ei puissa kasva. Varsinkin hoitovapaalla rahatkin ovat sen verran tiukalla, että maksettua vahtia ei kahvilareissuille pysty hankkia.
Mun lapsia saa kyllä vieraatkin kieltää, jos on aihetta. Mä vaan en ymmärrä tuota asennetta, että lapset eivät saisi olla olemassa, jo lapsen näkeminen saa toisilla karvat pystyyn. Hyvä ettei lasta kielletä hengittämästä, kun siitäkin kuuluu ääni.... Yleensä nämä lapsivihamielisimmät henkilöt ovat naisia, joiden lapset ovat jo aikuisia tai veloja, joiden elämä pyörii jonkun läähättävän piskin ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsia saa kieltää, jos on aihetta. Ei meillä kotonakaan hypitä sohvalla (vaikka tämä jonkun mukaan olisi kovinkin suositeltavaa), roikuta verhoissa tai juoksennella ympäri taloa murustelemassa voileipää ja kaatamassa pillimehua akvaarioon, miksi siis jonkun muun kotona olisi eri säännöt. Eivät mun lapset toki aina tottele, joskus joutuu muistuttamaan. Ääntä heistä toki lähtee, mutta niin lähtee aikuisistakin. Miksi se lasten ääni ärsyttää enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti moni äiti (tai isä) olisi onnellinen parin tunnin hengähdystauosta, mutta kun lapsenvahteja (luotettavia) ei puissa kasva. Varsinkin hoitovapaalla rahatkin ovat sen verran tiukalla, että maksettua vahtia ei kahvilareissuille pysty hankkia.
Mun lapsia saa kyllä vieraatkin kieltää, jos on aihetta. Mä vaan en ymmärrä tuota asennetta, että lapset eivät saisi olla olemassa, jo lapsen näkeminen saa toisilla karvat pystyyn. Hyvä ettei lasta kielletä hengittämästä, kun siitäkin kuuluu ääni.... Yleensä nämä lapsivihamielisimmät henkilöt ovat naisia, joiden lapset ovat jo aikuisia tai veloja, joiden elämä pyörii jonkun läähättävän piskin ympärillä.
Mun mielestä on niin että JOS tuot pienet lapset kyläilemään sellaiseen paikkaan jossa on paljon särkyvää/valkoista/kallista tavaraa, niin on vanhempien tehtävänä pitää lastaan silmällä että ei tee vahinkoa, ei se ole isäntäväen hommaa ja on hirvittävän vaikeaa mennä toisen lasta komentamaan! Eli jos vanhemmat pitäisivät jälkikasvunsa aisoissa kun tulevat kylään, ei ärsyttäisi vierailu läheskään niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsia saa kieltää, jos on aihetta. Ei meillä kotonakaan hypitä sohvalla (vaikka tämä jonkun mukaan olisi kovinkin suositeltavaa), roikuta verhoissa tai juoksennella ympäri taloa murustelemassa voileipää ja kaatamassa pillimehua akvaarioon, miksi siis jonkun muun kotona olisi eri säännöt. Eivät mun lapset toki aina tottele, joskus joutuu muistuttamaan. Ääntä heistä toki lähtee, mutta niin lähtee aikuisistakin. Miksi se lasten ääni ärsyttää enemmän?
Siksi kun se on semmosta älämölöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on niin että JOS tuot pienet lapset kyläilemään sellaiseen paikkaan jossa on paljon särkyvää/valkoista/kallista tavaraa, niin on vanhempien tehtävänä pitää lastaan silmällä että ei tee vahinkoa, ei se ole isäntäväen hommaa ja on hirvittävän vaikeaa mennä toisen lasta komentamaan! Eli jos vanhemmat pitäisivät jälkikasvunsa aisoissa kun tulevat kylään, ei ärsyttäisi vierailu läheskään niin paljon.
Niinpä. Ja vähän katsotaan että missä niitä vaippoja oikein vaihdellaan...toivottavaa olisi ettei nyt ainakaan isäntäväen sängyn päällä tai juuri sillä kaikkein valkoisimmalla matolla. Ja kivaa olisi jos lapset olisi syötetty ennen kuin kylään tullaan. Ärsyttävää kun vieraat menevät ensitöikseen räpeltämään mun keittiöön niitä soseitaan ja hääräämään mikron kimpussa.
Olen myös ilmoittanut, että pöydän ääressä on ainostaan lupa syödä, ei kuljeskella ympäriinsä. Tästä yleensä aiheutuu jumalaton rääkyminen ja kiehnääminen. Ei kiitos - eivät ole lapset tervetulleita meille. En koe menettäväni mitään, ystäviä tapaa kahviloissa, niistä on helppo lähteä, jos alkaa ottaa päähän mukaan otetut kersat.