Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö ketään muuta lapsivieraat? Mistä syystä?

Vierailija
18.03.2019 |

Mua ei tokikaan kaikki, mutta siis tämmöset n. alle 3-vuotiaat! Joka kerta helpotus kun lähtevät pois, yhtä juoksemista, huutamista ja sotkua koko vierailu! Eilen meillä kävi 2-vuotias pyörremyrsky kylässä ja kylläpä sai taas kuurata talon läpikotaisin sen käynnin jälkeen....Ja eipä hänen vanhempiensa kanssa seurustelusta tule ikinä yhtään mitään kun tenava juoksentelee huoneesta toiseen vaikka olen hakenut omien lasteni vanhoja leluja viihdykkeeksi ja katsellut Netflixistä lasten suosikkiohjelmat valmiiksi. Verhoja on aivan pakko repiä suklaa-/maissinaksusormilla ja samoilla sormilla on joku pakko painella televisioruutua ja ikkunoita...niin ja valkoisia tuolinselkiä, tyynyjä, sohvia....Ja juuri päiväuniaikaanhan kyläilyt on suoritettava että ipana olisi vieläkin villimpi.

Helpotti vähän avautua, kiitos ja anteeksi. Heh.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa, hirveä meteli ja sotku. Miksi lapsia ei saa kieltää vaan pitää antaa tehdä mitä haluaa? Eihän tässä ole mitään järkeä.

No koska niiden vanhemmat on meidän ystäviä ja loukkaantuvat sydänjuuriaan myöten jos kiellät heidän lapsiaan tai jopa kiellät lasten vierailut kotonasi kokonaan! Todella ärsyttävää. Olen joskus ehdottanut että josko mentäisiin vaikka johonkin kahvilaan ilman lapsia, mutta ei, kun ne on roudattava mukana! Siis ärsyttävää, ilmeisesti mun ystävät luulevat että koska hänen mielestään hänen lapsensa on/ovat maailman suloisimmat, niin automaattisesti on/ovat sitä kaikille muillekin. Hei, voin kertoa salaisuuden: EIVÄT OLE!

Varmasti moni äiti (tai isä) olisi onnellinen parin tunnin hengähdystauosta, mutta kun lapsenvahteja (luotettavia) ei puissa kasva. Varsinkin hoitovapaalla rahatkin ovat sen verran tiukalla, että maksettua vahtia ei kahvilareissuille pysty hankkia.

Mun lapsia saa kyllä vieraatkin kieltää, jos on aihetta.  Mä vaan en ymmärrä tuota asennetta, että lapset eivät saisi olla olemassa, jo lapsen näkeminen saa toisilla karvat pystyyn. Hyvä ettei lasta kielletä hengittämästä, kun siitäkin kuuluu ääni.... Yleensä nämä lapsivihamielisimmät henkilöt ovat naisia, joiden lapset ovat jo aikuisia tai veloja, joiden elämä pyörii jonkun läähättävän piskin ympärillä.

Mun mielestä on niin että JOS tuot pienet lapset kyläilemään sellaiseen paikkaan jossa on paljon särkyvää/valkoista/kallista tavaraa, niin on vanhempien tehtävänä pitää lastaan silmällä että ei tee vahinkoa, ei se ole isäntäväen hommaa ja on hirvittävän vaikeaa mennä toisen lasta komentamaan! Eli jos vanhemmat pitäisivät jälkikasvunsa aisoissa kun tulevat kylään, ei ärsyttäisi vierailu läheskään niin paljon.

Niinpä. Ja vähän katsotaan että missä niitä vaippoja oikein vaihdellaan...toivottavaa olisi ettei nyt ainakaan isäntäväen sängyn päällä tai juuri sillä kaikkein valkoisimmalla matolla. Ja kivaa olisi jos lapset olisi syötetty ennen kuin kylään tullaan. Ärsyttävää kun vieraat menevät ensitöikseen räpeltämään mun keittiöön niitä soseitaan ja hääräämään mikron kimpussa.

👍👍👍

Vierailija
42/65 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää jos ystäväsi tulee kylään lapsensa kanssa ettekä ole nähneet pitkään aikaan..sitten keskitytään sen muksun juttuihin ja se keskeyttää koko ajan. Itse sanoisin että "aikuiset puhuu nyt" mutta kaveri ei sano mitään. Sitten se kakara rohmuaa tarjottavat ensin eikä kaveri sano mitään..sotkusormin lääpitään keittiön valkoista kangastuolia ennen kuin keksitään taas kissaparka joka saa kyytiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kutsu lapsiperheitä meille. Kämppä on sen verran lapsiepäystävällinen (oma on jo maailmalla), että on helpompaa tavata lapsiperheiden kotona, sikäli kun sellaisia enää tuttavapiiristä löytyy. Ovat olleet ihan samaa mieltä, ei tarvitse roudata viihdykkeitä eikä varoa tahmatassuja.

Vierailija
44/65 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää jos ystäväsi tulee kylään lapsensa kanssa ettekä ole nähneet pitkään aikaan..sitten keskitytään sen muksun juttuihin ja se keskeyttää koko ajan. Itse sanoisin että "aikuiset puhuu nyt" mutta kaveri ei sano mitään. Sitten se kakara rohmuaa tarjottavat ensin eikä kaveri sano mitään..sotkusormin lääpitään keittiön valkoista kangastuolia ennen kuin keksitään taas kissaparka joka saa kyytiä.

Ihan kuin mun kirjottama, mutta kissan tilalla meillä koira.

Vierailija
45/65 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kutsu lapsiperheitä meille. Kämppä on sen verran lapsiepäystävällinen (oma on jo maailmalla), että on helpompaa tavata lapsiperheiden kotona, sikäli kun sellaisia enää tuttavapiiristä löytyy. Ovat olleet ihan samaa mieltä, ei tarvitse roudata viihdykkeitä eikä varoa tahmatassuja.

Kun mä meen kylään lapsiperheiden luokse, niin poikkeuksetta joka paikassa muksut vetää omaa showtaan koko ajan, eli eipä tule niinkään päin kyläilyistä oikein mitään....

Vierailija
46/65 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotku, haju, meteli.

Ja vanhemmat eivät yhtään komenna lapsiaan, ja antavat lasten sotkea estoitta, lääppiä kaikkia tavaroita ja ruokia, ja hajottaa paikkoja ja piirrellä seiniin.

Ruokapöydän ääressäkin annetaan puolitoistavuotiaan lapsen ensin kuolata kätensä, ja sitten sillä kuolakädellä lääppiä kaikkea tarjolla olevaa. Oikein kaivella ja puristella niitä tarjolla olevia ruokia sillä kuolakädellä, ja kehutaan kuinka lapsi ottaa itse!! Hyi s**tana... Miksi ne vanhemmat eivät voi ottaa lautaselle sille lapselle ruokia jotka lapsi saisi sillä kuolakädellä sotkea, sotkematta kaikkea tarjolla olevaa?

Ja lasten annetaan estoitta yskiä ja aivastella. Onpa kiva kun tarjolla on esim. kakku, ja lapsi tulee pöydän ääreen ja räkäyskii tai aivastaa kakun ääressä niin että koko tarjottava on sitten kuolassa ja räässä. Sanotaan vain "ei se haittaa, meidän Veikko on nyt ollut vähän flunssainen!"

Minun kotiini ei enää yksikään lapsi ole tervetullut. Ja tuo on yksi syy siihen miksi aikuiset viihtyvät luonani, kun täällä ei ole sotkevia ja räkiviä lapsia.

Vierailija
47/65 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun mä meen kylään lapsiperheiden luokse, niin poikkeuksetta joka paikassa muksut vetää omaa showtaan koko ajan, eli eipä tule niinkään päin kyläilyistä oikein mitään....

Tuo on kyllä tosi raskasta. Meillä ei onneksi ole ollut kuin yksi tuollainen tuttavaperhe (johon yhteydenpito harveni), liekö tapa sitten yleistynyt viime vuosina. "Aikuiset puhuvat nyt" oli ihan ok ja aikanaan vallitseva käytäntö. Saisi olla vieläkin.

Vierailija
48/65 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää myös, eniten ehkä se, että vanhemmat tuntuu olettavan tämän vierailun olevan heille jotain omaa aikaa ja että kun tullaan kylään, niin se on jotenkin sen isäntäväen tehtävä viihdyttää ja leikittää lapsia. Tämä on mun mielestä ihan käsittämätöntä. Mä esimerkiksi en oikein viihdy lasten seurassa enkä ole hyvä keksimään mitään tekemistä heidän kanssa eikä sellainen lapsille juttelu ja touhuaminen tule multa luonnostaan vaan koen sen äärimmäisen vaivaannuttavana. Mieluummin juttelisin näiden vanhempien kanssa kunnolla.

Vierailija
49/65 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en myöskään pidä lapsivieraista, ainakaan taaperoista. Kouluikäiset jo jotenkin menee. Kaverilla on taapero jonka se antaa tehdä mitä vaan. Sen vierailut sitten sujuu niin, että kaveri istuu sohvalla ja mä nostelen tavaroita taaperoista ulottumattomiin, katson ettei se mee ja polta itteään kuumaan puuhellan tai riko mun oman vanhemman tytön tavaroita tai satuta meidän koiria. Äiti ei oikein vissiin ymmärrä että koirakin voi purra jos sitä retuuttaa tai jos siihen hellaan kaatuu niin ihonsiirtoon lähdetään. Oon ihan poikki näiden vierailujen jälkeen! Vaikka sanon äidille että kato sen perään niin joku piuha ei vaan yhdistä :D

Vierailija
50/65 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sotku, haju, meteli.

Ja vanhemmat eivät yhtään komenna lapsiaan, ja antavat lasten sotkea estoitta, lääppiä kaikkia tavaroita ja ruokia, ja hajottaa paikkoja ja piirrellä seiniin.

Ruokapöydän ääressäkin annetaan puolitoistavuotiaan lapsen ensin kuolata kätensä, ja sitten sillä kuolakädellä lääppiä kaikkea tarjolla olevaa. Oikein kaivella ja puristella niitä tarjolla olevia ruokia sillä kuolakädellä, ja kehutaan kuinka lapsi ottaa itse!! Hyi s**tana... Miksi ne vanhemmat eivät voi ottaa lautaselle sille lapselle ruokia jotka lapsi saisi sillä kuolakädellä sotkea, sotkematta kaikkea tarjolla olevaa?

Ja lasten annetaan estoitta yskiä ja aivastella. Onpa kiva kun tarjolla on esim. kakku, ja lapsi tulee pöydän ääreen ja räkäyskii tai aivastaa kakun ääressä niin että koko tarjottava on sitten kuolassa ja räässä. Sanotaan vain "ei se haittaa, meidän Veikko on nyt ollut vähän flunssainen!"

Minun kotiini ei enää yksikään lapsi ole tervetullut. Ja tuo on yksi syy siihen miksi aikuiset viihtyvät luonani, kun täällä ei ole sotkevia ja räkiviä lapsia.

Meillekin tuodaan räkänenäisiä lapsia kyläilemään. Eiköhän vanhemmat voisi jättää nuhaiset lapset kotiin tai tulla joskus muulloin kylään?

Vierailija
51/65 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä tosi raskasta. Meillä ei onneksi ole ollut kuin yksi tuollainen tuttavaperhe (johon yhteydenpito harveni), liekö tapa sitten yleistynyt viime vuosina. "Aikuiset puhuvat nyt" oli ihan ok ja aikanaan vallitseva käytäntö. Saisi olla vieläkin.

Käytöstavat lapsilla paljon huonommat kuin ennen. Kyllä mä muistan että 70-80-luvuilla kun olin lapsi ja vieraita tuli kylään, niin ei siinä lapset saaneet olla pääosassa silloin. Täytyi osata käyttäytyä, niin kylässä kuin kotona.

Vierailija
52/65 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en myöskään pidä lapsivieraista, ainakaan taaperoista. Kouluikäiset jo jotenkin menee. Kaverilla on taapero jonka se antaa tehdä mitä vaan. Sen vierailut sitten sujuu niin, että kaveri istuu sohvalla ja mä nostelen tavaroita taaperoista ulottumattomiin, katson ettei se mee ja polta itteään kuumaan puuhellan tai riko mun oman vanhemman tytön tavaroita tai satuta meidän koiria. Äiti ei oikein vissiin ymmärrä että koirakin voi purra jos sitä retuuttaa tai jos siihen hellaan kaatuu niin ihonsiirtoon lähdetään. Oon ihan poikki näiden vierailujen jälkeen! Vaikka sanon äidille että kato sen perään niin joku piuha ei vaan yhdistä :D

Niin tuttua! Oon ajatellut että tuleeko se äiti "lepäämään" kylään ja luottaa siihen että kyllä isäntäväki hoitaa lapsen?!

Vierailija
53/65 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oispa kiva saada jonkun pikkulapsen vanhemman kommentti tähän kyläilyasiaan. Siis semmoisen vanhemman jonka lapset eivät käyttäydy. Miltä se tuntuu vanhemman näkökulmasta.

Vierailija
54/65 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Itselläni on 3v tyttö joka osaa käyttäytyä ja leikkiä nätisti, mutta nämä kaverit... kaikki lelut kipataan olohuoneen lattialle, huudetaan ja paiskitaan, mitään ei totella ja revitään tavaroita käsistä.

Vierailija
55/65 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oispa kiva saada jonkun pikkulapsen vanhemman kommentti tähän kyläilyasiaan. Siis semmoisen vanhemman jonka lapset eivät käyttäydy. Miltä se tuntuu vanhemman näkökulmasta.

Tässä olis: mulla on 2-vuotias ja vauva. Kyllä tätä ketjua lukiessani ihmettelen että miten huonotapaisia ystäviä teillä on! Kun me mennään johonkin kylään, niin kaikki ovat terveitä, kädet pestään ennen ja jälkeen ruokailun, vanhempi taluttaa tahmatassun vessaan niin ettei matkalla pääse lääppimään mitään. Ruuan kanssa ei lähdetä pöydästä. Isäntäväen tavaroihin ei kosketa, ellei niitä ole erikseen tuotu lasten viihdykkeeksi. Kysyn missä vaipan voi vaihtaa. Katson _koko ajan_ lasteni perään. Eivät huuda ja riehu, mikä voi olla myös temperamenttikysymys, tai sitten sitä että taapero on aina saanut huomiota normaalilla puheella. Voihan olla että tulevat vielä sellaiseen maratonhöpinäikään tai jos muuten alkavat käyttäytyä niin ettei aikuisten keskustelusta tule mitään, niin sitten jäävät kotiin iskän kanssa ja minä hoidan vierailut ilman lapsia. Tähän mennessä kaikilla on ollut mukavaa ja on kutsuttu uudelleen samoihin paikkoihin. Mutta tunnistan kyllä ilmiön josta täällä valitetaan, koska oma sisko on juuri tuollainen sika: rojahtaa sohvalle pläräämään kännykkää sillä välin kun hänen kakaralauma sotkee kämppää ja usein jotain hajoaakin. En kutsu enää kylään ja hoitoonkin otan heiltä vaan yhden lapsen kerrallaan, sen verran työläitä ovat.

Vierailija
56/65 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 57 pahoittelee. Ei ollutkaan mitä pyysit, koska me käyttäydytään. No, odotamme possujen vastauksia.

Vierailija
57/65 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä olis: mulla on 2-vuotias ja vauva. Kyllä tätä ketjua lukiessani ihmettelen että miten huonotapaisia ystäviä teillä on! Kun me mennään johonkin kylään, niin kaikki ovat terveitä, kädet pestään ennen ja jälkeen ruokailun, vanhempi taluttaa tahmatassun vessaan niin ettei matkalla pääse lääppimään mitään. Ruuan kanssa ei lähdetä pöydästä. Isäntäväen tavaroihin ei kosketa, ellei niitä ole erikseen tuotu lasten viihdykkeeksi. Kysyn missä vaipan voi vaihtaa. Katson _koko ajan_ lasteni perään. Eivät huuda ja riehu, mikä voi olla myös temperamenttikysymys, tai sitten sitä että taapero on aina saanut huomiota normaalilla puheella. Voihan olla että tulevat vielä sellaiseen maratonhöpinäikään tai jos muuten alkavat käyttäytyä niin ettei aikuisten keskustelusta tule mitään, niin sitten jäävät kotiin iskän kanssa ja minä hoidan vierailut ilman lapsia. Tähän mennessä kaikilla on ollut mukavaa ja on kutsuttu uudelleen samoihin paikkoihin. Mutta tunnistan kyllä ilmiön josta täällä valitetaan, koska oma sisko on juuri tuollainen sika: rojahtaa sohvalle pläräämään kännykkää sillä välin kun hänen kakaralauma sotkee kämppää ja usein jotain hajoaakin. En kutsu enää kylään ja hoitoonkin otan heiltä vaan yhden lapsen kerrallaan, sen verran työläitä ovat.

Kiitos tästä, näinhän sen tosiaan PITÄISI mennä, mutta kyllä aika harvinaista on.

Vierailija
58/65 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittava ja samalla surullinen ketju. Pieniltä lapsilta odotetaan samanlaista käytössä kylässä kuin aikuisilta.

Vierailija
59/65 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittava ja samalla surullinen ketju. Pieniltä lapsilta odotetaan samanlaista käytössä kylässä kuin aikuisilta.

Ei tietenkään samanlaista, mutta josko toisen omaisuutta kuitenkin kunnioitettaisiin?

Vierailija
60/65 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla juuri sellainen vanhempi jonka lapsi saa rikkoa ja sotkea niin paljon kun lystää missä lystää, onhan hän vasta pieni lapsi. Totta kai lapselta odotetaan käytöstapoja... Jos lapsi osaa itse liikkua ja tavaroita rikkoa ymmärtää se myös puhetta ja jos ei niin vanhempi pitää kiinni koko vierailun ajan ettei lähmi mitään. Ja ei ne lapset vaan ne aikuiset jotka ei osaa itse käytöksellään opettaa lastaan käyttäytymään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme