Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

YÖ yhtye rahastaa Ollin kuolemalla

TiaMaria
18.03.2019 |

Nykyinen YÖ yhtye aikoo sitten pitää Ollin muistoksi konserttikiertueen, keikkoja Porissa ja Tampereella ja mukana vierailevia artisteja.
Tämähän kuulostaa ihan Jussi Hakulisen suunnitelmalta, paitsi että näihin konsertteihin myydään lippuja ja Hakulinen olisi halunnut pitää ilmaiskonsertteja. Tämänkö takia Hakulinen jätettiin ulos koko hommasta, kuitenkin Ollin vanhin bändikaveri ja ystävä ja suosituimpien YÖn kappaleiden tekijä.
Onko edes oikein käyttää YÖ nimeä, kun ei yhtyeessä ole ketään alkuperäisiä jäseniä. Tai edes toisena tulleita korvaajia. Mielestäni härskiä rahastusta näitten bändiläisten touhut.

Kommentit (275)

Vierailija
201/275 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi inhottava temppu. Jos alkuperäinen Yö on ollutta ja mennyttä niin mitä hemmettiä kaikki nuo "läheiset artistit" muistokonsertissa tekevät?

Ja tosiaan, rahastusta, toisin kuin ikuisella idealisti Hakulisella <3

Hmm.. Jos kunnioitetaan vainajaa muistokonserteilla, ehkä on haluttu mukaan vainajan ystäviä eikä vihamiehiä. Itse olen ollut siinä käsityksessä että Jussi ja Olli eivät olleet erityisen hyvissä väleissä, en tiedä olenko väärässä. Tämän pohjalta olisi outoa että henkilö jonka kanssa on ollut sukset ristissä tulisi paikkaamaan häntä muistokonsertissa tai vainajan bändi lähtisi keikkailemaan hänen kanssaan, koska 1982.

Vierailija
202/275 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon kyllä, että Olli olisi mennyt Jussin hautajaisiin ja olisi myöskin toivonut Jussin osallistuvan omiinsa. Kukahan tuon päätöksen takana on ettei Jussia kutsuttu hautajaisiin tai muistokonsertteihin. Haiskahtaa koko homma pahasti.

--Olli Lindholmin ja Jussi Hakulisen suhde oli vuosien aikana kimuranttinen. He riitaantuivat ja sopivat useita kertoja.

Olli Lindholm kertoi Yhden Yön tarina -muistelmissaan, kuinka Hakulinen ei ollut koskaan mukana bändin toilailuissa. Lindholm kertoo jälkikäteen ymmärtäneensä hyvin Hakulista, jolle muiden harrastama rockelämä oli täydellisen vierasta ja vastenmielistä.

Toilaili ihan omalla tyylillään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/275 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi inhottava temppu. Jos alkuperäinen Yö on ollutta ja mennyttä niin mitä hemmettiä kaikki nuo "läheiset artistit" muistokonsertissa tekevät?

Ja tosiaan, rahastusta, toisin kuin ikuisella idealisti Hakulisella <3

Hmm.. Jos kunnioitetaan vainajaa muistokonserteilla, ehkä on haluttu mukaan vainajan ystäviä eikä vihamiehiä. Itse olen ollut siinä käsityksessä että Jussi ja Olli eivät olleet erityisen hyvissä väleissä, en tiedä olenko väärässä. Tämän pohjalta olisi outoa että henkilö jonka kanssa on ollut sukset ristissä tulisi paikkaamaan häntä muistokonsertissa tai vainajan bändi lähtisi keikkailemaan hänen kanssaan, koska 1982.

Julkisesti kerrotaan, että eivät olleet väleissä MUTTA tähänkin ketjuun on jo ilmoittautunut useampikin, joka on sitä mieltä että olivat läheisissä väleissä edelleen. En tiedä mikä on totuus.

Ja samoin täällä on monta kertaa kirjoitettu, että Hakulinen teki paljon kappaleita Yölle (jonka kaikki tietävät). Haluaisin tietää, että mikä on viimeisin Hakulisen Yölle tekemä kappale. Kun tämä musiikillinen yhteistyö ilmeisesti jatkui edelleen.

Vierailija
204/275 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis mielenkiintoista nähdä ja kuulla yksi konsertti, johon olisi kerätty alkuperäisiä ja matkan varrella tiputettuja bändin jäseniä ja solistina itseoikeutetusti Jussi Hakulinen. Laulaisi vain omia biisejään. Biisejä varmaan riittäisi yhden konsertin verran.

Vierailija
205/275 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olis mielenkiintoista nähdä ja kuulla yksi konsertti, johon olisi kerätty alkuperäisiä ja matkan varrella tiputettuja bändin jäseniä ja solistina itseoikeutetusti Jussi Hakulinen. Laulaisi vain omia biisejään. Biisejä varmaan riittäisi yhden konsertin verran.

Näin olisi! Ja ne myöhemmän tuotannon kappaleet voisi sitten laulaa joku ihan muu.

Mutta valitettavasti tällaista ei tule koskaan tapahtumaan. Johan siinä olisi lukematon määrä riitoja, lehtikirjoitteluja, rahasotkuja ja lopulta parit käräjät, eikä konsertti pääsisi edes alkamaan.

Vierailija
206/275 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oivallinen idea. Ei vain taida toteutua.

Vierailija
207/275 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin olisi! Ja ne myöhemmän tuotannon kappaleet voisi sitten laulaa joku ihan muu.

Mutta valitettavasti tällaista ei tule koskaan tapahtumaan. Johan siinä olisi lukematon määrä riitoja, lehtikirjoitteluja, rahasotkuja ja lopulta parit käräjät, eikä konsertti pääsisi edes alkamaan.

Mikä estäisi, jos löytyy kokoonpano? Eikö Hakulinen saa laulaa omia kipaleitaan minkä tahansa bändin kanssa? Eikä tarvis käyttää Yön nimeä vaikka jäsenet olisi ex- bändiläisiä.

Vierailija
208/275 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olikin niin paskaa musiikkia, ettei se ilman tragediaa olisi myynytkään...

Tää on kyllä niin valitettavan totta. Surullista katsottavaa bändin viime vuosien touhu.

Ja Ollin muistokonsertista poissa kaksi eniten hänelle biisejä tehnyttä muusikkoa, hohhoijaa.

Miten niin surullista katsottavaa? Bändihän on ollut erittäin suosittu. Levyt myyneet hyvin ja kiertueet vetäneet joka kerta tuvan täyteen. Se, että sinä et pidä siitä, ei tee siitä surullista. Minäkään en pidä siitä, mutta se ei kuitenkaan vähennä bändin suursuosiota käytännössä millään tavalla.

Vierailija
209/275 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi miten suloista kun Jussi tyttärensä kanssa keikkailee ja esiintyy <3

Ihana isä.

Ja ihana tytär on vähintään yhtä lahjakas kuin isänsä.

Niin on <3, ihana Duo Hakuliset siis :)

Oikeasti, voisi Jussin moittijatkin miettiä kuinka moni isä-tytärkokoonpano noin yhdessä toimisi.

mun mielestä tämän ketjun moitteet ei liity mitenkään Hakulisen isä-tytär-suhteeseen, vaan tuohon sen käytökseen muuten.

Ei tietenkään ko suhteeseen mutta mainittu että vihainen aina ja kaikille, tyytymätön kaikkeen ikään kuin persoonassa ei olisi mitään hyvää.

Vierailija
210/275 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että täällä on porukka täysin irti todellisuudesta. Ymmärrän, että Hakulinen sekoilee sairautensa tähden, mutta puoli palstaa pomppaa perässä eikä ymmärrä yhtään lukemaansa.

Hakulinen alkoi heti Ollin kuoleman jälkeen keneltäkään mitään kyselemättä puuhata muistokonserttia, johon olisi saanut osallistua vain alkuperäiskokoonpano. Hanke kaatui luonnollisesti siihen, että Hakulinen ei ole ollut Yön jäsen sitten 80-luvun, eikä hänellä ole mitään valtuuksia tällaisesta päättää. Nykyistä bändiä syytellään täällä rahastuksesta, koska katkera Hakulinen sellaista meni lehteen itkemään, eikä yhtään käsitetä, ettei mitään Tampere-taloa saa ilmaiseksi konserttiareenaksi (ai niin, Hakulinen olisi tietysti järjestänyt _ilmaiskonsertin_ siellä 😂), eikä konsertin kulut edes rajoitu pelkkään salin vuokraan.

Hakulisen idea keskittyä vain alkuaikojen Yöhön olisi ollut lähinnä konsertti Jussi Hakulisen muistolle. Miten te ette ymmärrä, että Lindholm itse vei Yön nykyiseen suuntaan, valitsi itse musiikilliset linjat, palkkasi bändiinsä jäsenet jne... Nyt nämä Ollille läheiset ihmiset, jotka oli valittu jopa Ollin arkkua kantamaan, eivät muka ole Yö ensinkään palstan mielestä, eivätkä saisi bändikaveriaan muistaa haluamallaan tavalla. Tässä muistetaan Ollin elämäntyötä, ei Jussi Hakulisen kulta-aikaa. Kaiken lisäksi Hakulinen ITSE ilmoitti, ettei tee nykyisen bändin kanssa yhtään mitään, mutta jo parin viikon päästä itkee lehdessä, kuinka hän ei pääse mukaan. (Uskon, että olisi päässyt, jos ei olisi itse kieltäytynyt.)

Täällä on päätelty jo sekin, ettei nykyinen bändi päästänyt Hakulista hautajaisiin. Ei hemmetti, ei voi muuta sanoa.

Vierailija
211/275 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai sitä kukaan estä, mutta pakottaakaan ei ketään tuollaiseen voi.

Vierailija
212/275 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä v*tun yö?

Vierailija
213/275 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi miten suloista kun Jussi tyttärensä kanssa keikkailee ja esiintyy <3

Ihana isä.

Ja ihana tytär on vähintään yhtä lahjakas kuin isänsä.

Niin on <3, ihana Duo Hakuliset siis :)

Oikeasti, voisi Jussin moittijatkin miettiä kuinka moni isä-tytärkokoonpano noin yhdessä toimisi.

mun mielestä tämän ketjun moitteet ei liity mitenkään Hakulisen isä-tytär-suhteeseen, vaan tuohon sen käytökseen muuten.

Ei tietenkään ko suhteeseen mutta mainittu että vihainen aina ja kaikille, tyytymätön kaikkeen ikään kuin persoonassa ei olisi mitään hyvää.

Liittyisikö käytös niihin hänen "ongelmiinsa", joista on kai tuomiokin tullut. Aika tyypillistä olisi.

Vierailija
214/275 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoisia kommentteja täällä.

Kuuntelin tänään bändiläisten haastattelut sekä radiosta että TV:stä. Niissä kertoivat, että Jussin idea konserteista oli hieno, ja olisivat tykänneet, että ne olisi järjestetty. Hommahan tyssäsi muiden alkuperäisjäsenten kieltäytymiseen, ei niitä kukaan kieltänyt järjestämästä.

Ymmärtäisin rahastusväitteet, jos muistokiertue olisi levinnyt joka kaupunkiin. Nyt on kolme konserttia ja niissä useita artisteja esiintymässä. Kai heillekin täytyy palkka maksaa. Olisi outoa, jos noinkin pitkän linjan muusikolle ei mitään järjestettäisi. Tykkää Yön musiikista tai ei, niin lähes 40 vuoteen on mahtunut paljon ja hittibiisejä on tullut muiltakin tekijöiltä kuin Hakuliselta.

Olisivatko omaiset kieltäneet Jusdin tulon, muillahan siihen tuskin on sananvaltaa...

Vierailija
215/275 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta voisi väittää, että Olli itse rahasti Yö-yhtyeen raunioilla vuosikaudet. Keikoilla veivattiin voittopuolisesti vanhempaa tuotantoa ja studiossa käytiin parin vuoden välein äänittämässä levyllinen keskinkertaista humppaa kenties lähinnä siksi, että oli pakko. Ja ainakaan poispotkituiden Lewisin & Terävän mukaan muilla muusikoilla ei juuri sananvaltaa mihinkään ollut, vaan kyseessä oli paremminkin Olli Lindholm show taustabändeineen.

"Vaan mulle kertokaa kun parrasvalot sammuu - silloin ajallaan myös esirippu laskeutuu" lauloi Olli Loisto-albumin päätösraidalla vuonna 2009. Tuossa vaiheessa olisi mun mielestäni ollut se oikea hetki tosiaan sammuttaa valot ja poistua näyttämöltä.

Vierailija
216/275 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo menossa kuuntelee. Ei haittaa. Kuuntelen radiosta sen minkä kuuntelen.

Onhan se rahastusta.

Kummaa, ettei se yks päässy mukaan.

Vierailija
217/275 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta voisi väittää, että Olli itse rahasti Yö-yhtyeen raunioilla vuosikaudet. Keikoilla veivattiin voittopuolisesti vanhempaa tuotantoa ja studiossa käytiin parin vuoden välein äänittämässä levyllinen keskinkertaista humppaa kenties lähinnä siksi, että oli pakko. Ja ainakaan poispotkituiden Lewisin & Terävän mukaan muilla muusikoilla ei juuri sananvaltaa mihinkään ollut, vaan kyseessä oli paremminkin Olli Lindholm show taustabändeineen.

"Vaan mulle kertokaa kun parrasvalot sammuu - silloin ajallaan myös esirippu laskeutuu" lauloi Olli Loisto-albumin päätösraidalla vuonna 2009. Tuossa vaiheessa olisi mun mielestäni ollut se oikea hetki tosiaan sammuttaa valot ja poistua näyttämöltä.

No juu, toki näin voisi väittää, mutta voit itsekin miettiä väitteen paikkansapitävyyttä, kun otat huomioon sen, että bändi oli huiman suosittu jopa vuosikymmeniä ”alkuperäiskokoonpanon” (=Hakulisen) jälkeenkin. Ei kuulosta minusta raunioilla rahastamiselta. Raunioilla rahastaminen voisi toimia ehkä hyvin lyhyen aikaa, mutta eipä tule mieleen yhtään esimerkkiä, jossa rauniot olisivat menestyneet monta vuosikymmentä.

Vierailija
218/275 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoisia kommentteja täällä.

Kuuntelin tänään bändiläisten haastattelut sekä radiosta että TV:stä. Niissä kertoivat, että Jussin idea konserteista oli hieno, ja olisivat tykänneet, että ne olisi järjestetty. Hommahan tyssäsi muiden alkuperäisjäsenten kieltäytymiseen, ei niitä kukaan kieltänyt järjestämästä.

Ymmärtäisin rahastusväitteet, jos muistokiertue olisi levinnyt joka kaupunkiin. Nyt on kolme konserttia ja niissä useita artisteja esiintymässä. Kai heillekin täytyy palkka maksaa. Olisi outoa, jos noinkin pitkän linjan muusikolle ei mitään järjestettäisi. Tykkää Yön musiikista tai ei, niin lähes 40 vuoteen on mahtunut paljon ja hittibiisejä on tullut muiltakin tekijöiltä kuin Hakuliselta.

Olisivatko omaiset kieltäneet Jusdin tulon, muillahan siihen tuskin on sananvaltaa...

Kukapa tietää totuuden, spekuloin itse että omaiset eivät ole kieltäneet, eivät vain tulleet ajatelleeksi että täytyisi Hakuliselle ilmoittaa. Nykybändin jäsenet tuskin ovat asiasta informoineet/kysyneet omaisilta eli tavallaan jättivät kutsumatta.

Yleensä kirkkoon saa tulla muutkin kuin muistotilaisuuteen kutsutut, melko paksua olisi jos olisi jopa kirkkoon tulo kielletty eli inhimillinen erehdys, luulen ma.

Vierailija
219/275 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No juu, toki näin voisi väittää, mutta voit itsekin miettiä väitteen paikkansapitävyyttä, kun otat huomioon sen, että bändi oli huiman suosittu jopa vuosikymmeniä ”alkuperäiskokoonpanon” (=Hakulisen) jälkeenkin. Ei kuulosta minusta raunioilla rahastamiselta. Raunioilla rahastaminen voisi toimia ehkä hyvin lyhyen aikaa, mutta eipä tule mieleen yhtään esimerkkiä, jossa rauniot olisivat menestyneet monta vuosikymmentä.

En sanonut "vuosikymmenet" vaan "vuosikaudet". :) Ajattelin siis tuossa 2010-luvun Yötä, se ei minua enää ole kiinnostanut. Kuten sanoin, mun mielestä Loiston (2009) myötä homman olisi voinut laittaa pakettiin.

Vierailija
220/275 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sanonut "vuosikymmenet" vaan "vuosikaudet". :) Ajattelin siis tuossa 2010-luvun Yötä, se ei minua enää ole kiinnostanut. Kuten sanoin, mun mielestä Loiston (2009) myötä homman olisi voinut laittaa pakettiin.

Et niin, mutta minä sanoin. :) Ja jos sinä et pidä vuoden 2009 jälkeen tehdystä Yön musiikista, se on aivan eri asia, kuin väittää bändin sen jälkeistä aikaa (tai bändiä yleensä, niin kuin alkuperäisestä viestistäsi saattoi ymmärtää) ”raunioiksi”. Minä en ole koskaan pitänyt Yöstä, mutta se ei estä minua havaitsemasta bändin suurta suosiota - myös vuoden 2009 jälkeen. ;)