Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö ketään muuta tämä nykyinen buumi, että kaikkien meidän tulisi matkustella paljon, olla uteliaita ja "avartaa maailmankuvaamme"?

Vierailija
18.03.2019 |

Ja jos et ole kiinnostunut matkustelusta, sinua pidetään surkimuksena, wt:nä, junttina? Eikö nykymaailmassa sen pitäisi olla vain hyvä juttu, kun kerran ilmastonmuutoksestakin niin paljon kohkataan?

Kommentit (750)

Vierailija
721/750 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. En ole lentänyt enkä matkustellut ulkomailla (paitsi Tallinnassa) sitten 1999 jälkeen. Olen 50 plus. Globaali matkailu on syypää siihen, että Suomessa joissakin kaupungeissa on ludeongelmia, ja jopa torakoita tullut riesaksemme. Kaukomatkailu kehitysmaissa on aika itsekästä.

Vierailija
722/750 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enimmäkseen juntit matkustelevat. 

Kyllä se taitaa olla juurikin toisin päin. 

CIA:n World Factbookista saa tunnissa enemmän ja parempaa tietoa jostain maasta kuin 2-viikon matkalta, vain teknologiassa jälkeenjäänyt juntti ei osaa käyttä nettiä ja haaskaa aikaansa turhaan matkusteluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/750 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sinun tai muidenkaan, jotka eivät halua matkustaa lähteä minnekkään?

Vierailija
724/750 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minel lähäre mihinkään. Kotona on niih hyvä olla. Matkastelu ei avarra, muutaku lompuukia. Jos johonkil lähären, nii otar repun selekähän, ja meen mettähän. Siäläku o muutaman yön, nii varmasti o rennompi, ku ressaantunu maalimam matkaaja.

Ei matkoilla tarvitse stressaantua! Päin vastoin!

Vierailija
725/750 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hieman ärsyttää. Vaikka oisin rikas niin mielumin olisin saastuttamatta luontoa. Telttailu ja luonnossa retkeily on kivempaa.

Vierailija
726/750 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse kaikkien matkustaa; istu rauhassa sohvalla, mutta minusta on kiva roikkua täällä pää  alaspäin  jalkapohjat jalkapohjiasi vasten. Pian palaavat pääskyset ja on kesä.

Vierailija
727/750 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä? Mikä buumi? Elän omassa kuplassani, Ruotsissa olen käynyt.

Vierailija
728/750 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustaminen voi myös herättää. 

Kävin Uudessaa Seelannissa vuosia sitten. Päästyäni perille, tajusin kuinka pieni tämä pallukka on. Kolmenkymmenen tunnin lento ja pitemmälle ei enää pääse, etelänapakin on Suomea lähempänä.

Huomaa, kuinka rajallinen tuo ilmakehä on. Silti paskaa työnnetään taivaalle miljoonia tonneja.

Tilanne on sama kun et koskaan veisi roskia ulos etkä vetäisi vessaa, jossain vaiheessa rupeaa näkymään ja tuoksumaan. Saasteet ei katoa, ne vain kasaantuu sinne oven ulkopuolelle. 

Vierailija
729/750 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä buumi tämä enää on? Taitaa olla ihan päin vastoin

Vierailija
730/750 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokaisen oma asia. itse olen aikoinani kaukomailla vaellellut, sittemmin jämähtänyt Suomeen ja tällä hetkellä ei kiinnosta lähteä edes Viroon. maailmantilanne sellainen ettei huvita mennä muualle... ja on toki niinkin ettei oo ees rahaa mennä ni houkuttelee vielä vähemmän :D ja on perhe, lapset, vaimo yms. 

Vierailija
731/750 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin Uudessaa Seelannissa vuosia sitten. Päästyäni perille, tajusin kuinka pieni tämä pallukka on. Kolmenkymmenen tunnin lento ja pitemmälle ei enää pääse, etelänapakin on Suomea lähempänä.

Huomaa, kuinka rajallinen tuo ilmakehä on. Silti paskaa työnnetään taivaalle miljoonia tonneja.

Tilanne on sama kun et koskaan veisi roskia ulos etkä vetäisi vessaa, jossain vaiheessa rupeaa näkymään ja tuoksumaan. Saasteet ei katoa, ne vain kasaantuu sinne oven ulkopuolelle. 

En ole matkustellut ja silti olen tajunnut nämä asiat - ja siksi en myöskään matkusta. 

Vierailija
732/750 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi nuorten keskuudessa kaukomatkailu on jo wt. 

En koskaan ole ajatellut matkustamisesta mitä muut siitä ajattelee. Tuuletan aivoja kun en kulje samoja reittejä. Jos kulkee Prismaan perjantaina samaa reittiä tai käy suorittaa jotain matkaa niin pyrin muuttamaan teoilla. En ole muutenkaan tehnyt niinkuin suurin osa. Enkä jauha ilmastonmuutoksesta. En hyväcanceloi sillä ja ajattelen muutenkin syvällisemmin kuin mitä silmä näkee. 

Vierailija
733/750 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Ajatusta voi avartaa lukemalla, opiskelulla tai keskustelulla. Pelkkä paikasta toiseen meno ei välttämättä avarra muuta kuin kukkaroa. Vpi olla yhtä umpimieli kun mennessä. 

Vierailija
734/750 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persaukiset täällä parantaa maailmaa 🤣🤣🤣. Silti mätätte palmuöljystä tehtyä evästä suuhunne ja jätätte kotimaiset tuotteet hyllyyn kun on niin kallista 🤭

Vierailija
735/750 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua vituttaa kaikki, jotka lentelevät päättömästi ympäri maailmaa. Lennän kyllä itsekin toisinaan, mutta onko nyt ihan pakko monta kertaa vuodessa tai edes joka vuosi lähteä lennolla jonnekin? On muitakin tapoja matkustaa.

Vierailija
736/750 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiinko sinulle tulee ihmisiä painostamaan, että pitäisi matkustaa? Mistä taholta tämä vaatimus tulee? Taidat olla niitä, joiden mielestä mistä tahansa asiasta puhuminen on juuri sinuun kohdistuvaa syyllistämistä.

Vierailija
737/750 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, matkustelen aina kun siihen on mahdollisuus ja rahat riittää. Vaikka itseasiassa en jaksais yhtään sitä lentoasemilla jonottamista, pönötystä, odotusta ja tungoksessa tavaroiden rahtaamista, eteenkin paluumatkat on yhtä tuskaa kun lomadta menee miltei päivä vaan paikadta toiseen siirtymisiin ja koneessa istuminen tuntikausia kun ei pääse edes liikkumaan. Em syystä olen vähentänyt lentomatkailua vähän.

Vierailija
738/750 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailu avartaa kapeakatseisten ihmisten maailmankuvaa. Eikä se oikeastaan avarra lainkaan heidän maailmankuvaansa, vaan saa heidät keskittymään vain uuteen pisteeseen.

Vierailija
739/750 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja halusit tunkea lisää saasteita ilmakehään lentämällä sinne asti😳

Vierailija
740/750 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kuplassa on enemmän saastutustietoisia kuin tyyppejä, jotka paitsi reissailisivat estoitta, niin jotenkin vielä odottaisivat muidenkin tekevän niin. Ajatuskin on mulle jotenkin absurdi. Sellaisten kanssa mulla säilyy ihmissuhteet, joilla on kanssani riittävän samanlaiset arvot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi