Lue keskustelun säännöt.
täydellinen pohja tässä talossa, mutta näyttää ihan ladolta :(
Kommentit (41)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.
Kirjaudu sisään
[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 14:45"]
Mua aina naurattaa nämä keskustelut, joissa porukka lähtee muuttamaan valmistalopaketin sisältöä. Noilla huoneiden paikkojen vaihtamisilla ynnä muilla muutoksilla hinta pompsahtaisi varmaan 50 000 - 100 000 euroa ylöspäin - eivätkä ne edes onnistu Kastellin Economy-malleissa, jotka ovat edullisehkoja nimenomaan sen vuoksi, ettei niihin voi tehdä kovin suuria muutoksia. Jos valmismalli ei miellytä, kannattaa suoraan piirrätää itselleen sopiva talo, mutta kyllähän se aika paljon enemmän maksaa.
Itse simppelin ystävänä ja turhan krumeluurin vieroksujana pidän enemmän tällaisista yksinkertaisista taloista kuin sellaisista, joista löytyy kaiken maailman pitsikaiverruksia ja koristeellista pielilautaa ja rimaa. Jos talon ulkonäkö kammoksuttaa, niin eihän sitä ole pakko maalata kuvan värillä. Esim. valkoinen tai vaikka vaaleansininen väri saisi talon näyttämään jo aika erilaiselta. "Romanttiset rintsikatkin" ovat muuten aikansa pakettitaloja.
[/quote]
Ei kai kukaan ole väittänytkään ettei rintsikat olisi olleet aikansa vakiomalleja??
Esim ne muutokset mitä minä (viesti nro 15) ehdotin ei tule maksamaan 50-100k€. Ne voi toteuttaa jättämällä osia pois - varmaan käy myös valmistalossa. Silloin niistä saa minimaalisen hyvityksen (esim keittiökalusteet pois, vaatehuone ja vessat pois, runkovalmius niissä tiloissa) ja laittaa sitten vähän rahaa itse siihen että saa nuo tilat paremmin toimiviksi. Ja keittiökalusteita voi varmaan paketinkin "sisällä" muuttaa järkevimmiksi.