Mitä mieltä tälläisesta kasvatuskeinosta?
Eli hermot ja parisuhde on ollut kireällä jatkuvien yöheräämisten ja yösyöttöjen takia. Ollaan nyt kokeiltu sellaista, että vauva nukkuu talon eri päässä ja herään syöttämään ja hoitamaan vauvaa kerran yössä. Muutoin en reagoi huutamiseen. Vauva huutaa aikansa, mutta lopettaa sitten. Minä olen paljon paremmalla tuulella ja jaksan. Ei kivitystä kiitos, kuka muu tunnustaa tekevänsä näin :D?
Kommentit (37)
Vauvaa ei kuulu hoitaa, saati ruokkia yöllä! Vauvalle on opetettava heti synnytyksen jälkeen, että se ei tule yöllä saamaan hoitoa, vaikka se rääkyisi kuinka paljon tahansa. Eli annat sen lapsesi huutaa suoraa huutoa vaikka koko yö mutta älä missään nimessä mene hoitamaan sitä, ettet hemmottele vauvaa pilalle!
Meillä 3kk ikäinen nukkuu perhepedissä ja syö yleensä 3 kertaa yössä. Hyvin nukutaan koko poppoo kun ei kukaan edes kunnolla herää vauvan nälkään vaan vauva unissaan ähisee, saa ruokaa ja uni jatkuu.
Todellako pidät vauvaa nälässä yöllä? Tekisitkö niin päivällä?
Kyllä tuo vanhempien nukkumattomuus tulisi ratkaista jollain muulla tavalla esim. ottamalla vuorotellen päiväunia, mies nukkumaan toiseen huoneeseen tms.
En aijo lukea kirjnoitteluitanne enää ja mieskin sanoi, että ei kannata tällä palstalla pahoittaa mieltänsä. Vauva on iloinen lapsi ja hoidan sitä tosi hyvin ja olen hyvä äiti! Ettekai tekään hyvät av-mammat herää sataa kertaa yössä syömään ja selviätte hengissä :D
Eikö se ole vauvalle vaarallista ottaa kainaloon tissille ja nukahtaa itse siihen sitten? Vauvojahan on tukehtunut näin vanhempien sänkyyn! Eihän sellaisessa ole kyse lapsen parhaasta vaan vanhempien laiskuudesta kun ei jakseta nousta ylös. Ja jos toinen vanhempi kuorsaa kovaa, voi pienen lapsen unenlaatu heikentyä ja lapsi kärsii siitäkin.
Mun äiti tekee noin, kun lapsenlapset menee yökylään. Laittaa lapset nukkumaan viimeistään 21.00 ja menee eri kerrokseen katsomaan telkkaria. On sanonut, että ei aio yöllä seurustella kenenkään alaikäisen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 18:37"]
En aijo lukea kirjnoitteluitanne enää ja mieskin sanoi, että ei kannata tällä palstalla pahoittaa mieltänsä. Vauva on iloinen lapsi ja hoidan sitä tosi hyvin ja olen hyvä äiti! Ettekai tekään hyvät av-mammat herää sataa kertaa yössä syömään ja selviätte hengissä :D
[/quote]
Hohoijjaaaa... Niin, etä tulet tänne kertomaan miten et jaksa huolehtia vauvastasi yöllä, ja kuvittelet että sinua kehuttaisiin kun olet niin hyvän kasvatuskeinon keksinyt?
Sano miehellesi että kakkapäitä olette molemmat kun hankitte muksun josta ette jaksa välittää öisin.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 18:37"]
[/quote]
alle 6 kk ei saa unikouluttaa, vaan yösyömiset on tarpeellisia. näin sanoi meille lastenlääkäri. sen jälkeen voi lempeästi unikouluttaa irti tissiriippuvuudesta niin, että isä kanniskelee ja hoivaa ja antaa vettä muutaman yön.
jos lapsen huutoon ei vastata hän oppii, ette ole arvokas ja ettei hänen tarpeisiinsa vastata. lapsethan sopeutuu, se on ihmislajille hyvin tunnusomaista. se ei kuitenkaan tarkoita, että tällaisella sopeutumisella ei olisi negatiivista vaikutusta lapsen psyykeeseen.
Tekisin lastensuojeluilmoituksen jos tietäisin kuka olet. Törkeä lapsen heitteillejättö. Et huolehdi lapsen perustarpeista. Lapsella on nälkä ja kaipaa syliin. Olet julma ja itsekäs ihminen.
Kukaan ei kertonut ap:lle ennen lapsentekoa, että vauvat ei oo nukkeja vaan eläviä tuntevia ihmisiä?
Meillä esikoinen nukkui aina omassa huoneessa ja 6kk iässä tein sen, etten mennyt sinne joka huudosta (huusi tunnin välein ja päiväunilla 15min välein). Kuuntelin itkun laatua, ja kolmessa yössä vauva oppi nukkumaan paljon paremmin, kun en mennyt joka kitinästä "herättämään" lasta.
Meillä on 3 muutakin lasta ja tämä esikoinen se tasapainoisin ja älykkäin tapaus :)
Vanhempi ei voi kierähtää lapsensa päälle, ellei ole lääkkeitten, huumaavien aineitten tai alkoholin vaikutuksen alaisena. Suurin osa näistä tukehtumistapauksista tapahtuu em. syistä tai lapsi kokee kätkytkuoleman. On äärimmäisen harvinaista, että oikeaoppisessa perhepedissä lapsi tukehtuu.
Ap, pieni vauva EI jaksa koko yötä syömättä; maito sulaa nopeasti ja helposti. Tiesithän, että vauva "nukkuu koko yön" kun hän nukkuu viitisen tunita heräämättä.
Moni onkin jo todennut, että tuolla nk. kasvatusmenetelmälläsi opetat vauvalle vain ja ainoastaan sen, ettei hänen tarpeisiinsa vastata. Vauva saattaakin olla näennäisesti tyytyväinen. Miksi itkeä, vaikka vaippa olisi täynnä tavaraa ja nälkä kalvaa sisuskaluja, eihän minua auteta.
Suututtaa, että kaltaisesi tekevät ja saavat lapsia.
Mulle ainakin opetettiin jo synnärillä, missä asennossa vauva kainalossa nukutaan. Kun nukkuu kyljellään ja laittaa käden tietyllä tavalla vauvan selän taakse, on vauvan päälle kääntyminen mahdotonta ilman että samalla vetää oman olkapäänsä sijoiltaan - ja siihe kyllä herää varmasti.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 18:42"]
Eikö se ole vauvalle vaarallista ottaa kainaloon tissille ja nukahtaa itse siihen sitten? Vauvojahan on tukehtunut näin vanhempien sänkyyn! Eihän sellaisessa ole kyse lapsen parhaasta vaan vanhempien laiskuudesta kun ei jakseta nousta ylös. Ja jos toinen vanhempi kuorsaa kovaa, voi pienen lapsen unenlaatu heikentyä ja lapsi kärsii siitäkin.
[/quote]
Toivottavasti joku tekee lastensuojelu ilmoituksen.
3 kuinen tarvitsee vielä ruokaa yöllä ja sitä hoivaakin itkuunsa.Ottakaa vauva kovareunaiseen kantokoppaan nukkumaan viereenne/välinne jos et jaksa joka itkulla nousta ylös hoitamaan
Tää on niin selkeä ja huono provo ettei tähän voi oikein sanoa kuin että evvk. ;)
No huhhuh, toivottavasti et ole ap tosissasi. Mulla on kohta 6kk vauva, en todellakaan voisi laittaa edes eri huoneeseen nukkumaan. Nukkuu meidän välissä kun on helpointa niin, ei tarvi yöllä nousta sängystä lainkaan.
Meillä tosin vauva aina herätessään alkaa itkeä, oli nälkäinen tai ei. Kai se kesken unien herääminen vaan itkettää. Välillä ei edes kelpaa rinta tai tutti, jolloin vauva vain sitten itkee kunnes nukahtaa. Yleensä itkee max pari minuuttia, jos itkee kauemmin niin otan syliin ja tyynnätän. Pääsääntöisesti koetan kuitenkin pitää kiinni siitä, ettei yöllä ole mitään sen erityisempää kontaktia. Vierekkäin kuitenkin nukutaan niin ei tarvi yksin olla ja kainalossa saa itkeskellä ja nukahtaa.
Ei vauva itke turhaan. Jos ei ole nälkä, niin läheisyyttä kaipaa. Ei pienen vauvan kuulukaan nukkua öitä putkeen, se on harvinaista jos nukkuu... Vauvaa ei missään nimessä saa jättää itkemään yksin!!!! Tottakai välillä tulee parin minuutin itkuja kun ei aina ehdi heti hätiin, mutta pääsääntöisesti vauvan itkuun on vastattava niin pian kuin mahdollista.
Meillä on toiminut parhaiten perhepeti, ja8kk ikäisestä olen siirtänyt vauvan nukkuvana pinnikseen viereemme, ja sitten taas tissille kun vauva alkaa itkeä. Saan itse helposti unen päästä kiinni kun vauva on saanu tissin suuhun. Meni jonkun aikaa ennen kuin opin nukkumaan vauva kainalossa, mutta on se sen arvoista. Saamme kaikki kolme enemmän unta näin.
Ei perhepeti varmaan kaikilla toimi, eikä jokainen osaa nukkua vauvan kanssa. Kieltämättä hartiat tulee siinä kipeiksi välillä kun varoo vauvaa.
Mietippä, kun käyt kerran yössä vauvan luona talon toisessa päässä, saatko heti sen jälkeen unta? Ja eikö vauvan itku vaivaa sinua? Tietysti jos ei imetä, niin pulloruokinta on muutenkin vähän hankalempaa. Eikö olisi helpompaa ottaa vauva viereen niin kaikki nukkuisivat enemmän?