Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi asumistuki on lisännyt nuorten yksin asumista

Vierailija
17.03.2019 |

Tuossa menee kyllä rahaa mielestäni kankkulan kaivoon.

Nuorten ei pidä itsenäistyä veronmaksajien rahoilla.

Voisi olla joku hyvä kannustin, jotta nuoret asuisi vanhemmilla opintojensa ajan, eli silloin, kun ei ole varaa kokonaan maksaa omaa asumistaan.

Otsikon luin turun Sanomien nettilehden mainoksesta.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette?

Minusta opiskelevien nuorten pitäisi asua vanhemmillaan, mikäli eivät opiskele kaukana tai mikäli ei ole riittävästi tuloja.

Vierailija
2/15 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Opetus on ilmaista, opiskelu sivukuluineen ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itse asuin sellaisessa perhehelvetissä että ei kiitos....

Vierailija
4/15 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käy liian kalliiksi yhteiskunnalle näitä vuokria maksaa muiden tukien lisäksi. Suoraa rahansiirtoa valtiolta sijoittajille. Ei hyvä. Kyllä asuminen on voitava kustantaa aivan omilla ansioilla. Vastustan.

Vierailija
5/15 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, no se on helppo huudella sellaisilla taustoilla kun on itse voinut asua vanhempien kanssa normaalisti... Toisilla meillä on ollut niin hirveä ilmapiiri kotona että siellä ei olisi voinut mitään kunnolla opiskella. Yksin asuminen on se mikä minut pelasti, kun pääsi pois sieltä. Anteeksi että olen käyttänyt mielenterveyteni pelastamiseen verorahoja nuorena. Ap

Vierailija
6/15 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vanhemmat asuvat eri paikkakunnalla missä oppilaitos sijaitsee, missä silloin pitäisi asua?

Vierailija
7/15 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, no se on helppo huudella sellaisilla taustoilla kun on itse voinut asua vanhempien kanssa normaalisti... Toisilla meillä on ollut niin hirveä ilmapiiri kotona että siellä ei olisi voinut mitään kunnolla opiskella. Yksin asuminen on se mikä minut pelasti, kun pääsi pois sieltä. Anteeksi että olen käyttänyt mielenterveyteni pelastamiseen verorahoja nuorena. Ap

Olisi veronmaksajille tullut kalliiksi jos olisin joutunut elämään alkoholisti-isäni kanssa.

Vierailija
8/15 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä käy liian kalliiksi yhteiskunnalle näitä vuokria maksaa muiden tukien lisäksi. Suoraa rahansiirtoa valtiolta sijoittajille. Ei hyvä. Kyllä asuminen on voitava kustantaa aivan omilla ansioilla. Vastustan.

Suunnittelen ostavani lapsen käyttöön sunnon. Hän saa sitten käyttää asumistuen elämiseen

Vierailija
9/15 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olette?

Minusta opiskelevien nuorten pitäisi asua vanhemmillaan, mikäli eivät opiskele kaukana tai mikäli ei ole riittävästi tuloja.

Eri mieltä. En olisi koskaan alkanut psyykkisesti toipua kodin sairaista ilmapiiristä, jos olisin vielä pidempään joutunut asumaan siellä. Olisin aivan varmasti tehnyt itsemurhan, koska näitä ajatuksia minulla oli jo aiemmin paljon.

Vierailija
10/15 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat yksilöitä, siksi vapaus, riippumattomuus on tärkeää. Olisiko ap:n mielestä hyvä että naisetkin olisivat yhä riippuvaisia miehestään, isästään tai veljistään? Jos olisi, niin mitä jos muuttaisit islam-maahan.

Vierailija
11/15 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vanhempien nurkissa tarvitse asua, etenkään kun moni opiskelee eri paikkakunnalla. Asumistukimuutos on kuitenkin aiheuttanut solu- ja kimppakämppien suosion laskun, mikä on sääli!

Itse olen opiskeluaikana asunut kimppakämpässä kotimaassa ja ulkomailla, se oli paitsi edullista, myös hauskaa. Kämppiksistä sai loppuelämäksi ystäviä.

Vierailija
12/15 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunta toimii niin, että 18v täyttänyt voi muuttaa vuokralle ja sossu maksaa elannon. Opiskelija saa vähemmän rahaa kuin se nuori, joka tajuaa olla opiskelematta.

Vierailija
13/15 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vanhempien nurkissa tarvitse asua, etenkään kun moni opiskelee eri paikkakunnalla. Asumistukimuutos on kuitenkin aiheuttanut solu- ja kimppakämppien suosion laskun, mikä on sääli!

Itse olen opiskeluaikana asunut kimppakämpässä kotimaassa ja ulkomailla, se oli paitsi edullista, myös hauskaa. Kämppiksistä sai loppuelämäksi ystäviä.

Yök.. itse en enää ikinä halua asua solussa... oma rauha on paras... en edes siedä ihmisiä ellei ole aivan pakko eli töissä/koulussa, sen jälkeisellä ajalla ei ole mikään pakko sietää...

Vierailija
14/15 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omilla ansioilla. Eli missä nämä kaikki työttömät asuisi? :D Mua huvittaa nämä asumistuen lakkautuksen puolesta puhujat kun eivät tajua, että suomeen tulee aika monta tuhatta asunnotonta sen jälkeen :D Mieti jos työttömyystruva on 518e/kk ja vuokra niinku mulla 425e/kk ja jos ei saa asumistukea, niin millä elät, tai sit jättää vuokran maksamatta :D

Vierailija
15/15 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yök.. itse en enää ikinä halua asua solussa... oma rauha on paras... en edes siedä ihmisiä ellei ole aivan pakko eli töissä/koulussa, sen jälkeisellä ajalla ei ole mikään pakko sietää...

Sä saat asua ihan omassa rauhassa yksin kun pystyt itse sen kustantamaan. Kun muut kustantavat sen, välttämättömin riittää, eli vaikkapa kimppakämppä. Sinnekin saa valita itse asunnon hankkimalla sellaisen porukan, jonka kanssa tulee toimeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi