Elokuiset Huhtikuussa
Kommentit (65)
Heh, tuosta esimiehelle kertomisesta. Itselläni työkaveri oli "lipsauttanut" pomolle asiasta, ennenkuin kerkesin itse kertomaan, eipähän tarvinnut siitä itse stressata. Pomo ja tää työkaveri oli miettineet, et ketkä sijaisista laitetaan lääkkeenjakolupa koulutukseen, ja tää työkaveri oli sit sanonu että "ei Annaa ainakaan kannata, kun sehän jää kohta muutenkin pois" :D
Mulla on melko aikasessa vaiheessa vatsa kasvanut, ja painoakin tullut yllättävän paljon sen myötä. En ole itse ottanut asiasta stressiä, oon aatellut et painoa saa nyt tulla. Karistan ne kilot sitten vauvan synnyttyä :) Oon aina ollut alipainon ja normaalipainoisen rajoilla, joten ei haittaa vaikka muutama kilo jäiskin! :)
Huomenna olisi kolmas neuvola, ilmeisesti nyt täytellään Kelan lappusia sitten. Ihanaa kun tämä vauvan tulo tulee kokoajan enemmän konkreettisemmaksi :)
syntymäpäivästä selvitty hengissä,kiitos onnitteluista :)
mie oon semmosen käsityksen saanu et uintia ei muuten oo kielletty,mut loppuraskaudesta JÄRVESSÄ uiminen ei ole suositeltavaa jos kohdunsuu on jo avautunut.Voi tulla tulehdus?Mut jos paikat kiinni niin ei kai sitä lystiä mikään estä,ja uimahallissa on ainakin turvallista polskutella.En tiedä onko mitään perää mut tämmösen käsityksen oon saanut :) ihan järkevältä tuo kyllä kuulostaa mun mielestä.
Äitiyspakkausta odottelen,kelan sivuilta kävin tarkastamassa joko ovat mun hakemukset käsitelleet ja ihme,olivat päätökset tehneet.Parin viikon sisällä tulee se paketti ja pääsen hypisteleen niitä ihania vauva tavaroita :) mä luultavasti oon ihan yhtä hätähousu kun joka kerta aiemminkin ja pesen saman tien ne vaatteet ja laitan vauvan lipastoon valmiiksi odottamaan käyttäjäänsä :) ehkä hieman aikaista mut olkoon.
ihana ilma tuolla,kesäinen suorastaan kun on niin lämmin.
Huomenna vaihtuu taas viikot,24+0 poks.
Eilen tuli käytyä rakenneultrassa, ja toinen poikahan sieltä tulee. On jo yhtä temperamenttinen kaveri kuin isveikkansa aikoinaan, paaaitsi että tämä herra on tajunnut että pää alspäin on hyvä olla :D Myönnä että parin sekunnin ajan oli ultrassa pettynyt olo kun ei tulekkaan tyttöä mutta niin sekin haikeus katosi ja olen innoissani toisesta pojasta :D Kun nyt olisi jo elokuu ja sais nyytin syliin niin ois ihanaa :D
Heippa vaan kaikille!! :)
Eilen täyttelin niitä kelan juttuja netissä ja vein raskaustodistuksen kelaan. Pitäis kuulemma jo kolmen viikon päästä saada äitiyspakkaus!! En malta odottaa, että saan sen!! :DSuuremmista ostoksista meiltä ei puutu enää kun turvakaukalo autoon, muuten on jo kaikki suuremmat hommattu. Vaatteitakin on niin paljon, että en tiiä kerkiikö vauva käyttääkään kaikkia kun ne menee niin vähän aikaa :D
Miten muuten te ootte suunnitellu isyysvapaiden pitämiset? Me aateltiin, että mies jäis heti lapsen syntymän jälkeen kotiin ja pitäis heti sen 18 pvää mitä saa pitää. Voishan sitä tietysti pitää osissakin, mutta musta tuntuu, että kun on ensimmäinen lapsi kyseessä, ni haluun ihan ehdottomasti, että mies on kotona heti alussa (ja mieluiten mahd pitkään) :D
Oltiin perhevalmennuksessa ja siellä käytiin synnytys läpi ja kerrottiin mm. kaikista kivunlievityksistä. Voi että miten mua rupes entistä enemmän jännittämään synnytys! Yks mikä jännittää on se, että tiedänkö mä milloin sit pitää sinne sairaalaan lähteä, etten lähde liian aikasin (ettei synnytys oo edes käynnistymässä) tai kovin viime tipassa.. Mutta kai sen sitten vaan tietää :D
Ihanaa 5times kun oot tehny hyvän vaunulöydön :) Kyl kannattaa kierrellä kirppiksillä ja huuto.netistä ja tori.fistä kattella, saattaa tehdä tosi hyvii löytöi! Me ollaan ostettu paljon käytettynä (vaunut ja pinnasänky tutuilta, hoitopöytä huuto.netistä ja vaatteita kirppikseltä), turvakaukalo ja pikkutavaroita (tuttipullot, jne) ostetaan uutena.
Voi kun sulais jo noi lumet! Takapihalle ei oikeen paista aurinko niin siellä on vielä kauheet kinokset. Tekis mieli jo mennä istuttelemaan kukkasia :D
Heippa! Täällä ilmoittelee itsestään 24-vuotias toista lasta odottava äiti-ihminen. LA on 9.8. ja rv tällä hetkellä siis 23+6. Esikoistytär täyttää kohta kolme. Yöllä kun en saanut selkäkivuilta unta niin eksyin tänne sivuille seikkailemaan ja ajattelin liittyä joukkoon ajatuksia ja tuntemuksia vaihtamaan.:) Myöhemmin lisää!
Heips! Haluaisin kuulla teidän muiden voinnista, millainen olo teillä on tällä hetkellä? Moni olettaa, että nainen on elämänsä kunnossa ja hyvävointinen tässä vaiheessa raskautta, mutta itselläni se on kyllä kaikkea muuta. Minulla on paljon kipuja SI-nivelissä, pakaroissa ja alaselässä sekä lantiossa/nivusissa liitoskipuja, olen jäänyt jo sairauslomalle.
Lisäksi tuntuu, että ajatellaan, että pitäisi olla onnellinen näin ihanasta tapahtumasta, mutta minua lähinnä ahdistaa.. Minulla on muutakin stressiä ja saan päivittäin ahdistuskohtauksia, itken joka päivä. Olen toki onnellinen vauvan saamisesta ja odotan innolla perheenlisäystä ja vauvan hoitamista, mutta minulla on kaikenlaisia pelkoja kaikkeen mahdolliseen liittyen. Kuuluuko teidän mielestä tällainen raskauteen? Mietin, että onko se "normaalia" ja johtuuko hormoneista vai olenko oikeasti masentunut.
Yksin en jaksaisi olla, ja olen hakenutkin apua. Olen pystynyt puhumaan neuvolan th:n kanssa, lisäksi olen käynyt synnytyspelon (aiemman synnytyksen aiheuttaman trauman) takia pelkopolilla kätilön ja synnytyslääkärin luona sekä suggestoterapeutilla hypnoterapiassa, ja nyt vielä aloin uudestaan käymään aiemmin tutuksi tulleen psykiatrisen sairaanhoitajan luona. Kuulostipa pitkältä listalta, eli apua on kyllä saatavissa, mutta mietityttää vain että mikä vialla, en aina edes tiedä mikä ahdistaa ja pelottaa.. Mielialalääkkeitä on tarjottu, mutta epäilyttää niiden vaikutukset sikiöön ja vastasyntyneeseen. Tosin suurin pelkoni on kyllä synnytyksen jälkeinen masennus, joten olisikohan lääkehoito järkevää aloittaa jo nyt rauhoittamaan tilanne, ettei sitten ahdistus ja väsymys paisu liian isoksi. En tiedä, olen ihan sekaisin ajatusteni kanssa.
Miten teillä muilla? Kertokaa siis ihan minkälainen vointi teillä on jos on hyväkin olo, en ole täällä välttämättä vertaistukea hakemassa vaan olisi kiva kuulla miten toiset samassa vaiheessa olevat äidit jaksavat.:)
Vielä tuosta painonnoususta, kun olitte aiemmin jutelleet. Minua pelottaa painon tuleminen aika paljon, viime raskaudessa tuli melkein 25kg ja verensokerit kohosivat loppuraskaudessa. Nyt on hirveitä mielitekoja makean suhteen ja ahdistaa, ettei saisi syödä, mutta kuitenkin syön (muuten tulee paha mieli:) ). Sain kyllä viimeksi helposti kilot tiputettua ja olen ihan normaalipainoinen. Tähän mennessä painoa on tullut noin 6kg, miten paljon teillä? Tänään minulla siis rv tasan 24.
Moikka!
LINYA, tervetuloa joukkoon! Hienoa että olet saanut ja hakenut apua. Se ei välttämättä ole aina niin helppoa. Mun mielestä ainakin osan ahdistuksesta ja muusta voi laittaa hormonienkin piikkiin, mutta vaikea sanoa missä menee raja :/ Asioista puhuminen yleensä aina auttaa :) Kannattaa varmasti ammattilaiselta kysellä myös tuosta lääkityksestä, voihan olla että jotain nappuloita voi ottaa ilman että siitä olisi sikiölle/vastasyntyneelle haittaa. Oma jaksaminen ja vointi olisi kuitenkin tosi tärkeää myös vauvan kannalta. Se ei mun mielestä ole kenenkään etu jos äidillä on paha olla :(
Mullakin välillä ollut ahdistusta, ei mitään suurempaa, lähinnä asumis järjestelyjen suhteen, mutta aina välillä helpottaa ja totean että kyllä tää tästä. Mua lähipäivänä on masentanut myös se ettei aurinkoa ole näkynyt. Siis viikkoon ei näkynyt, mulla oli 7 vapaa päivää (kun teen edelleen 7 yötä aina töitä ja siihen 7 vapaata) ja yhtenäkään ei näkynyt auringosta edes vilausta. Kuulostaa ehkä pikkuasialta, mut uskon että nää hormonit myös vaikuttaa et tunteet on enemmän pinnassa. Onneksi kohta alkais kesäloma, niin ei tartteis enää töistä stressata.
Fyysisiä vaivoja mulla ei oo oikeastaan tällä hetkellä, välillä supistelee joten täytyy ottaa rauhallisesti. Mutta noi supparitkaan ei oo kivuliaita.
Painosta; mulla tullut molemmissa edellisissä n. 20kg ja painon nousu on alkanut n. viikolta 18. Siinä loppuaikana on siis onnistunu keräämään n. 1kg viikossa. Tällä hetkellä näyttäis maltillisemmalta, tällä hetkellä oon aika lailla lähtöpainossa, kun paino putosi tuossa alkuraskauden puolella jokusen kilon, pahoinvoinnin ja reilun viikon flunssan takia.
MUTTA mulla viikkoja vasta 20+2 joten aika näyttää. Kauheaa stressiä en meinaa painon suhteen ottaa, on noista kiloista ennenkin eroon päästy. Ja tällä hetkellä ainakin mun mies suhtatutuu oikein positiivisesti. Taitaa tykätä vauva-masusta :)
Ti-ti-uuuu + masu 20+2
Tervetuloa mukaan juttelemaan Linya! :)
Musta tuntui tossa kuukaus-kaks kuukautta sitten, että oon ihan elämäni kunnossa ja voin tosi hyvin. Alkuraskaudessa kun olin tosi väsynyt ja oli kaikenlaisia kipuja. Väsymys helpotti, kun raskausdiabetes diagnosoitiin ja muutin ruokavaliota ja rupesin liikkumaan enemmän. Tokihan alkuraskaudesta muutenkin väsyttää, mutta luulen, että mun kohdalla ne korkeet verensokerit vaikutti aika lailla.
Nyt oon viimisen kuukauden ollu saikulla (ens viikolla meen töihin), johtuen ennenaikaisista supistuksista (tai mitä lie vatsakipuja olikaan). Nyt on taas alkanu verensokerit heittelemään tässä viime aikoina vaikka dieetissä oon pysyny. Tuntuu, että vaikka söisin miten hyvin ohjeitten mukaan, niin verensokerit on mitä on :( Ja kieltämättä se ahdistaa tosi paljon.. Tuntuu tosi raskaalta, kun päivittäin on liian korkeita arvoja vaikka miten yrittää kaikkensa tehdä tän asian eteen :( Ja tietysti oon taas ihan järjettömän väsynyt, varmaan johtuu niistä korkeista sokereista..
Linya, hyvä että saat apua ja olet päässy juttelemaan asioista. Ymmärrän ton sun pelon synnytyksen jälkeisestä masennuksesta ja kuten sanoit, niin saattais olla järkevää alottaa lääkitys jo tässä vaiheessa, että jaksat paremmin. Ja ymmärrän, että mietityttää lääkkeiden vaikutukset sikiöön, mutta onneks on sellasia lääkkeitä, joita voi raskaus- ja imetysaikana käyttää. Tärkeintä mun mielestä on, että äiti voi hyvin.
Mulla olo vaihtelee tosi paljon päivän mukaan. Joinakin päivinä jaksaa tehä melkeen mitä vaan ja virtaa riittää hyvinkin, sit joinaki päivinä on niin laiskana että tuntuu et vois vain maata koko päivän sängyssä..
Täällä olis kans tuo Kelan lappusten täyttö edessä... Miten sitten isyysvapaa, onko siihen erillinen hakulomake, vai pitääkö isyyslomakin näkyä jo tuossa omassa äitiysrahahakemuksessa?
Huomenna heti aamulla ultraan! Jännittää jo kovasti. Jos en olis menossa yöks töihin niin en varmaan saisi edes nukuttua, mutta kun yö menee töissä niin ei sitä ongelmaa ole. Huomenna toivottavasti lisää ultran jälkeen!
Isyysrahaa haetaan käsittääkseni vasta sitten kun lapsi on syntynyt (korjatkaa jos oon väärässä), eli ei tartte vielä tässä vaiheessa hakea :) Ootteko muuten ottanu vauvalle vakuutuksen, ja jos ootte niin mistä vakuutusyhtiöstä? Ollaan miehen kanssa koko ajan puhuttu, että täytyy ottaa se, ja tänään vasta tajusin, että eihän meillä oo enää kun noin viikko aikaa hommata se, kun se pitää ottaa kolme kuukautta ennen laskettua aikaa! :D
Mä en voi ymmärtää, mistä tätä unta riittää! Kun mulla on vapaata niin nukun semmosia 13-14 tunnin yöunia! Nukun vissiin varastoon nyt, niin jaksan sitte vauvan kanssa valvoa :D Vapaat menee ihan hukkaan kun herään puolen päivän jälkeen ja en saa oikeen mitään aikaseks.
Hei odottajat!
En oo varmaan kuukauteen käynyt näillä sivuilla päivittämässä tietoja. Mulla nyt 25+3 ja ihan ok olotilakin. Välillä toki väsyttää hieman enemmän ja kipeitä, epämiellyttäviä olotiloja vatsalla, lähinnä silloin kun imuroi, auttaa esikoista pukemisessa/riisumisessa tai tekee jt raskasta. Vatsa kovettuu ja olo epämiellyttävä. Samaa oli esikoisenkin aikana. Onneks lepo auttaa ja oireet helpottuu. Eilen oli lääkäri, joka tutki ja sanoi et kaikki ok. Kehoitti ottamaan iisisti, jos kipeitä kovettumia/supistuksia tulee.
Tuola aikaisemmin oli kirjotuksia ettei seksi kiinnosta enää kaikkia. Mua kyllä kiinnostaa ja onneks mun miestäkin. Toki oon vähän liian iltauninen, jottei jaksa joka ilta odottaa miestä raksalta kotiin sänkypuuhiin. Mies tykkää kasvavasta masusta ja rinnatkin kuulemma niin ihanat! :D Kehuu ulkonäköäni.
Meillä oli muuten tos pääsiäisen aikoihin rakenneultra. Ja poika olis luultavasti tulossa. uskon itse sitten vasta kun syntyy. Salaa kenties olen toivonut tyttöä, mutta pääasias että on terve. Musta tuli täti pääsiäisenä. Siskoni sai tytön pääsiäisenä, ja heille oli sanottu et poika kenties tulossa. Et ehkä siks uskon vasta kun meidän vauva syntyy et kumpi on.
Koskas noi Kelan paperit pitää viimestään täyttää? onks niis joku aikaraja? Meinaako moni ottaa pakkauksen vai rahana?
Aurinkoista kevättä kaikille ja uusille odottajille tervetuloa mukaan.
Mimi: Juu niin onkin että isyysraha haetaan vasta lapsen synnyttyä. Varmistin asian Kelalta kun siellä muutenkin piti käydä eilen :)
Me otettiin pohjantähdestä vakuutus vauvalle, just viikonloppuna täyttelin tuon terveyskyselyn ym. Otetaan sieltä, koska kaikki muutkin, auto,moottoripyörä,koti- ja omatkin, vakuutukset on sieltä.
Alkaa onneksi olla tuo Kelan paperiralli ohi, eihän siinä muuten mitään ongelmia ois ollut, mutta kun tulot muuttuneet paljonkin tuosta -11 vuoden verotuksesta niin niiden kanssa.. No sekin asia nyt palkanmaksussa hoidossa. :)
Itse päätettiin ottaa äitiyspakkaus näin ensimmäiselle, ihan kivoja näytti olevan ainakin osa vaatteista, ja toki ne käyttötavaratkin ovat erittäin hyödyllisiä mitä siinä tulee :) Varmaan sitten jos tulee useampia lapsia jatkossa, niin otan sitten rahana, nutta näin ensimmäiselle tuo pakkaus mielestäni parempi vaihtoehto.
Ultra takana :) ja tyttöhän sieltä näyttäisi olevan tulossa! Kaikki näytti kuvissa olevan hyvin. Suotta niin kovasti jännitin. Nyt kovasti tekisi mieli ostaa jotain tyttöjuttuja pikkuiselle :) jotain pientä vaan.. lisää ehtii sitten kun on syntynyt ja varmasti tyttö.
Me otettiin äitiyspakkaus kahdelle ensimmäiselle. Nyt en meinaa tälle enää ottaa, tärkeimmät tarvikkeet on kuitenkin vielä tallessa ja loput voi sitten sillä rahalla ostaa.
Mekin ollaan pienelle vakuutusta mietitty, toisella pojista oli jo ennen syntymää toisella ei. Koskaanhan sitä ei kuitenkaan tiedä mitä vastaan tulee :/
Ti-ti-uuuu & typy 20+6
Minäpä täältä laittelen kuulumisia pitkästä aikaa. Viikkoja nyt kasassa 21+5, ja juuri saatiin tietää että saadaan poika! Ja oli aika varma tapaus, mutta eihän sitä 100% varma voi kuitenkaan koskaan olla. Ja terve kaveri siellä muutenkin näkyi, kasvanut hyvin ja vilkas kuin mikä! :)
Olo on ollut nyt viime aikoina ihan hyvä, hyvin jaksanut töissäkin olla. Mutta vaihtelee kuitenkin paljon, välillä on tosissaan niin väsynyt ettei sormea jaksa nostaa ja toisena päivänä sitten vois vaikka juosta maratoonin! ;D
Äitiyspakkauksen minäkin ajattelin ottaa, saapahan siitä sitten kaikki tarpeelliset tavarat, kun eihän sitä välttämättä kaikkia tajua/muista ostaa. Mitäänhän me ei olla vauvalle vielä ostettu, mutta tässä on muutto edessä niin järkevämpi ostaa sen jälkeen sitten. Ja aika paljon saadaankin kyllä kampetta sukulaisilta.
Eipä tänne sitten kummempia.. Ihanaa odotuksen jatkoa kaikille!:))
Mullakin olot on aika pitkälti samat kun hilmukalla.Virtaa riittää yhtenä päivänä,jaksaa käydä lenkillä vaikka kaksikin kertaa ja sit toisena on niin surkee ja väsyny olo ettei kotoa viitsi poistua.Eli ilmeisesti ihan normaalia kun kerran jollakin muullakin on samanlaisia olotiloja :)
Täällä muutama huonosti nukuttu yö takana.Eli lapset on olleet nyt kipeenä.Nuorin 2v jo kuudetta päivää kovassa kuumeessa.Viime yönä otin viereen nukkumaan ettei tarvii koko ajan nousta ja kävellä eri huoneeseen rauhottelemaan ja tuttia antamaan.Kiva.Sais jo tauti mennä pois pikku hiljaa.Yskä on kova ja räkä lentää.Itselle ei ole vielä tullut tauti,jospa oiskin samaa mitä jo sairastin tuossa muutama viikko sitten?
Sit vauva on yöaikaan semmonen riiviö ettei anna nukkua.Kauheeta mylläystä läpi yön.Toivottavasti sit ei enteile mitään et ois samanlainen yökukkuja kuhan syntyy! :0 miten semmosta jaksas...en tiiä...
Pikkukolmonen 25+2
Heippa!
Mullakin aika pitkä aika edellisestä kirjoittelusta. Maha pullahtanu ihan kunnon palloksi. Vielä ei ole arvilla kaunistunut, toivotaan että niiltä vältyttäis. Vauva liikkuu paljon ja muksii ja möyrii menemään. Ihanan tuntuinen napero. Tosin nyt alkaa sellanen henkinen väsymys taas painaa. Siivosin kotona kaikki kaapit, miehen vaatekaappia myöten. Nyt sitten ihan poikki.
En ees jaksanu innostua äitiyspakkauksesta kun viime viikolla kotiin haettiin. Ehkä tää just alkanu flunssakin vetää mielen matalaksi ja tekis mieli vaan maata ja syödä..
Lasketun ajan mukaan menossa 25+2. Tosin edelleen uskon, että ollaan pidemmällä eli uskon enemmän ultran 26+1 arviota. Mutta eipä noita päiviäi tule enää niin kytättyä. Vauva liikkuu päivittäin ja sydänäänet kuuluu hyvin ja tasaisesti ja se tärkeintä. Tänään aamulla mies painoi korvan mahalle navan alle ja totesi ettei kotidoppleria enää tarvita kun vauvan sydämen kuulee läpi :)
Mekin saatiin tietää vauvan sukupuoli, mutta yritetään pitää salaisuutena. En viitsi siis tännekään sitä kirjoittaa jos joku tuttu minut täältä bongaa :P
Vakuutuksista, me ollaan OP-Pohjolan asiakkaita ja keskitetty pankki ja vakuutuspalvelut sinne. soitin Ifiin tarjousta varten, mutta paketti oli paljon kalliimpi kuin nykyiset vakuutukset. Tilasin siis vakuutuksen syntyvälle lapselle myös Pohjolaan. Laitoin viime viikolla menemään kopiot äitiyskortista ja odottelen nyt kuumeisesti ettei vakuutuksen saamiselle olisi mitään esteitä. Ei pitäisi, mutta ei näiden vakuutusyhtiöiden kanssa ottaa mitään itsestäänselvyytenä. Mies on lääkäri ja alkuun oli kovasti sitä mieltä, että julkinen terveydenhuolto ja Kelan korvaukset niin hyvät ettei vauvavakuutusta tarvita mutta ystäväperheen sydänsairaan vauvan edesottamuksia sivusta seuranneena kaikki ylimääräinen turva ja "mielenrauha" on tervetullutta.
Mäkin olen unohtanut koko sivuston olemassaolon pariksi viikoksi. Kaikenlaisia muutoksia elämässä tapahtunut. Aloitin maanantaina uuden työn, jonka ansiosta kerkiää vielä korottamaan äitiyspäivärahaa. Sen lisäksi voin halutessani tehdä töitä äitiyslomalla kotoa jos haluan.
Saatetaan muuttaa tän kuun lopussa, löydettiin ihana omakotitalo, jossa on meille tarpeeksi tilaa. Ei meidän rivarinpätkä nytkään neliöiltä pieni ole, mutta neliöt ei oo sillee kauheen fiksusti jaettu. Keittiö on esimerkiksi aivan liian pieni jo nyt eikä ruokapöydälle ole toista paikkaa. Vielä muutama yksityiskohta on vähän ilmassa, asunnossa on yksi hakija meitä pienemmällä asonumerolla ja meidän pitäisi maksaa 3 kk:n ajalta kahta vastiketta, tosin asokodista toiseen muuttaessa ja meidän tilanteen takia (sysäyksen muuttamisidealle antoi naapuri, joka teki meistä jo toisen valituksen - ilmeisesti lapsiperhe seinänaapurina talossa, jossa äänet kyllä kantautuu asunnosta toiseen, on hänelle liikaa). Yhden kuukauden ovat tähän mennessä tulleet vastaan, mutta asuntomyyjä lupasi puolestamme lämmitellä markkinointijohtajaa vielä vähän sikäli kun asunto nyt sitten vapautuu meille.
Äiti ja vauva voi hyvin. Vähän on melkeen pää pyörällä kaikista muutoksista mitä tässä nyt on viime päivinä tapahtunut, mutta toisaalta muutos on mielestäni aina innostavaa jollain tavalla. Vauva potkii paljon päivittäin, mutta ei vielä potki siskoa tai veljiä. Miehen ja minun kättä potkii, mutta lasten käsiä ei. Hassua. :) Potkisi nyt kun on vielä mahdollisuus potkia siskoa ja veljiä..
Ahh ainiin se Kelan raskaustodistus. On mullakin ollut se jo kaksi viikkoa tässä tietokonepöydällä, enkä ole tehnyt sen kanssa mitään. Kun mies on vielä opiskelija, saadaan myös asumistukea, ja siihenkin pitää nyt uuden työpaikan ansiosta tehdä muutos ja sitten jos muutetaan siihen toiseen kotiin, tulee heti perään uusi muutos. Sitten taas tulee uusi muutos kun jään heinäkuussa äitiyslomalle, seuraavassa kuussa vauva syntyy eli perhekoko muuttuu ja pitää taas hakea muutosta. Harvoin ihan tällasia muutoksia tapahtuu näin monta peräkkäin, mutta nyt on. Kohta ne tuntee meidät Kelassa jo nimeltä.. :)
5times (24+0)
Meillä ei miehellä oo kun 6 päivää lomaa ja meinas säästää sen isyysloman jatkoks. Suurempia reissuja ei siis oo ainakaan koko perheen voimin tiedossa. Mulla on ihan täydet lomat ja tällä viikolla pitäis selvitä koska saan pitää sen. Siis onnistuuko että jään lomalle ja siitä suoraan äippälomalle. Lasten kanssa olis kuitenkin tarkoitus touhuta monenlaista. Varmaankin joku huvipuistoreissu tulee tehtyä ja mie tahdon tänä kesänä korkeasaareen :) Omaa mökkiä meillä ei ole :/ mut meidän molempien isovanhemmilla on mökit jonne ollaan tervetulleita, sinne siis aikaa viettämään. Kumpa vaan olis aurinkoista ja lämmintä!
Mä ostin myös käytetyt emmaljungat, on just semmoset kun tahdoin. Tykkään kuosista tosi paljon, ja nää on kaikilla lisä ominaisuuksilla. Maksoin kyllä vähän enemmän kun 5times, mut oon tosi tyytyväinen. Mieskin tykkää kuosista :D
Meiltä puuttuu vielä isommista ostoksista pinnasänky. Muuten alkaa vissiin olemaan jo kasassa, sitten kaikkea pientä, kuten tuttipullo, tutti jne. vaatteita on jonkin verran mut niitä tulee varmasti vielä hankittuakin.
Mä en ainakaan oo kuullut ettei sais uida? Muistaakseni aiemminkin oon uinu aika pitkään, toki oman voinnin jne. mukaan. mut korjatkaa jos oon väärässä.
Viikko vielä ultraan jotta näkis taas pikkuisen! Jos vaan näyttää niin halutaan kyllä tietää kumpi olis tulossa :)