Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elokuiset Huhtikuussa

26.03.2013 |

Uusi ketju elokuisille :)

Kommentit (65)

21/65 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin niitä on vaikee tunnistaa, ite en osannu edes ajatella että vois olla supistuksia kun niitä ekaa kertaa tuli, ajattelin että varmaan joku vatsatauti tulossa :D Mutta mistäpä sitä voikaan tietää, kun ei aiemmin oo ollu. Mutta sit tosiaan neuvolassa sanoivat, että supistuksia ne ois, kun niitä kuvailin. Kun jotenkin aattelin, että ei kai niitä supistuksia vielä tässä vaiheessa voi edes olla. 

Vierailija
22/65 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta huomasin Mimi ton sun pitkän viestin.. Kysymys voi kyllä olla jostain ihan muusta kun supistuksista. Noi ei todellakaan kuulosta miltään tavallisilta kohdun venymiskivuilta. Mikään kipu, joka lamaannuttaa noin totaalisesti ei voi olla ok.

Mä en halua mitenkään pelästyttää, mutta mä vaatisin lisätutkimuksia. Se kipu voi liittyä raskauteen tai olla liittymättä. Muitakin vaihtoehtoja on kuin supistukset. Itse asiassa noi ei edes välttämättä kuulosta supistuksilta. Muitakin mahdollisia kompikaatioita on raskaudessa kuin ennenaikainen synnytys (josta merkkinä kohdunkaulan muutokset).

Syynä voi olla jotain raskauteen liittymätöntä kuten sappikivet. Tässä linkki. Voit verrata omia kipuja näihin ja hakeutua testeihin jos tuntuu siltä, että kysymys vois olla tästä:http://www.tohtori.fi/?page=5331684&id=7317442

Joka tapauksessa rohkaisisin etsimään vastausta tolle kivulle. Ei oo missään nimessä normaalia joutua huutamaan kivusta tossa vaiheessa raskautta tai muutenkaan. Toivon mukaan kysymys ei oo mistään vakavasta raskauskomplikaatiosta. Mutta joku sulla on ja toivon, että saat siihen avun asap.

(Pistää vihaks tää Suomen systeemi missä asikasta pompotellaan luukulta toiselle tutkimatta asiaa sen kummemmin. Kaikki on aina ekaks sitä mieltä, että no täältä nyt et ainakaan saa mitään apua, mene jonnekkin muualle.. GRRR).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna meillä on se kauan odotettu rakenneultra. Lapset odottaa innoissaan ja kyllä mekin. Me ollaan jo nimetty tyttö ja kutsuttu häntä ainakin yhden kuukauden verran siltä nimeltä. Jos se onkin poika niin saa kyllä pojaksi hassun nimen.. No ei.. Saapi tulla mitä on tullakseen. Sitten vaihdetaan nimi jos se on tarpeen.

Emotionaalisesti huomaan, että raskaus vaikuttaa enemmän kuin varhaisemmassa vaiheessa. On aika paljon herkempi olo, mutta kyllä tästä selvitään. Pitää vaan olla vähän skarpimpi ja muistaa, että kaikki tunteet ei ole totta. (Esim. pelko siitä, että vauva onkin kuollut, vaikka on vasta tuntenut sen potkut tai että mies on täys kuspää eikä välitä pätkääkään ja mitä niitä fiiliksiä nyt saattaa tulla). Pitää elää sen varassa mitä tietää itsestään ja minkä tietää todeksi, eikä sen mitä päässä liikkuu. Nyt ei ole aika määritellä itseään hyväksi tai huonoksi ihmiseksi, äidiksi, vaimoksi yms. pelkkien tuntemusten perusteella. Saati aika päättää, että avioliitto on täysin epäonnistunut. Näistä saa kyllä ihan hyvät hormoni-raivarit (nimim. kokemusta on). Nyt on aika hyväksyä itsensä ja ympärillä olevat ja iloita uudesta elämästä. Elämä helpottuu. Tunteet tulee ja menee, mutta se mikä on totta, on totta.

Love ja peace kaikille ja voimia alkavaan viikkoon ja vauvankasvatteluun!

24/65 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä alan kans uskomaan, että ne kivut on jotain muuta kun supistuksia. No, viimeistään loppuvaiheessahan mä sitten tiedän, kun tulee oikeita supistuksia, että onko ne samanlaisia vai ei :D

Me kans alussa kutsuttiin vauvaa jostain syystä tytön nimellä (en tiiä miks), mutta rakenneultran jälkeen pitikin vaihtaa nimi, kun selvisi että sieltä onkin poitsu tulossa :) Molemmat on kyllä kokoajan ollu yhtä tervetulleita, en tiiä minkähän takia siitä alussa tuli tyttö :D

Mulla on 5times myös samanlaisia fiiliksiä, toisinaan on "hieman" herkkä olo :D Alkuraskaudesta mulle tuli tosi usein sellanen tunne, että vauva on kuollu, nykyäänkin niitä tulee, mutta onneks vähän harvemmin. Mutta se on ihan kamala tunne kyllä, kun sitä ei pysty siinä tilanteessa edes järjellä yrittää selittää itelleen, että vauva on hengissä ja kaikki hyvin, jos on vaikka just tuntenu liikkeitäkin tms. Siinä tilanteessa ei kyllä järkipuhe auta :D Myös noi "mies ei välitä" -fiilikset kuulostaa hyvin tutuilta :D Vaikka parisuhteessa on kaikki hyvin ja mies kyllä välittää, niin välillä tulee tollasia ajatuksia.. Oikeesti, tosi hyvä, että otit puheeks, koska on lohdullista tietää, että en oo ainoo jolla on toisinaan tällasia kummallisia ajatuksia! :) Vaikka sitä aina sanotaan, että raskausaikana mielialat vaihtelee ja on herkillä, niin en kyllä osannu kuvitellakaan, että kuinka paljon ne hormonit loppujen lopuks vaikuttaakaan mielialoihin!!!! :D

Tsemppiä 5times rakenneultraan!! Tuuhan kertomaan kuulumisia sitten, oliko vauva sellaisessa asennossa, että saitte tietää kumpi siellä on :) 

Vierailija
25/65 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin.. :-) Koitin vielä aamulla ennen lähtöä ultraan kutsua vauvaa pojaksi (him), mutta se tuntui niin epätodelliselta... Sanoinkin miehelle, että jos tämä vauva on poika niin koskaan ei ole elämässäni intuitioni ollut näin väärässä.

Femuria mittaillessa koitin kattella jalkojen väliin. En nähnyt siellä mitään pojan osia, mutta kätilö ei sanonut silloin vielä mitään. Sydän hakkasi ihan hulluna (siis mulla). Oli kyllä tosi jännät paikat.. Jännitin, että kaikki on kunnossa.. Odotin, että se sanoo kaikesta että hyvältä näyttää, ennen kun uskalsin kunnolla hengittää.. (Miksei ne aina ekana katso sitä sydäntä ja varmista että se sykkii - nytkin piti päänympärykset mitata ennen kun näin sen ihanan pienen sykkivän sydämen).

Istukka oli etuseinässä ja luulisin, että siitä saattaa johtua se, ettei liikkeitä tunnu niin usein. Ehkä se vaimentaa tietyssä suunnassa tulevat potkut. Vähän pienempikin vauva oli kuin viikot näyttäisi, jopa viikon ja päivän jäljessä (oli vaan muutaman päivän kasvusta jäljessä viime ultrassa).

Kaikki näytti hyvältä ja juuri sellaiselta mitä odotettiinkin. Ja kiltti kätilö, joka puhui meille molemmille englantia, että mieskin ymmärtää totesi lopuksi, että "This one is a girl!". Itkuhan siinä tuli. Olin jo niin sydämellä valmistautunut siihen, että se on tyttö ja nimikin meillä on ollut jo pitkään vain tytölle ja ollaan myös kutsuttu häntä sillä nimellä jo vaikka kuinka pitkään. Baby Lucy on hän (tiedän, että on kovin epäsuomalaista kertoa nimeä etukäteen, mutta me ei olla ollenkaan taikauskoisia ja kun vauvalla on kerran nimi niin tottahan sitä myös käytetään..)

Ostettiin lapsille kaupasta mahdollisimman vaaleanpunaista vauvanruokaa, se oli ensimmäinen vihje. Kukaan ei vielä vauvanruoan väristä hoksannut sukupuolta. Ostettiin myös vaaleanpunaisia ruusuja ja laitettiin ne pöydälle. Vasta kun annettiin kaikille pienet kulhot pelkästään vaaleanpunaisia irtokarkkeja, oli jo muutamaan kertaan sanottu, että MÄ TIIÄN, että se on tyttö. Sanottiin kuitenkin mitään paljastamatta, että katsotaan vielä ne ilmapallot.. Otin kännykällä videota kun lapset törmäili toisiinsa ja seiniin kun ne käveli silmät kiinni rappusia ylös käytävään, jossa vauvan kirjahylly ilmapalloineen (ja pienten vaaleanpunaisten tuttien kanssa) oli. Voi sitä riemun ja kiljumisen ja pomppimisen määrää kun ilmapallot paljastuivat vaaleanpunaisiksi!

Nyt sitä sitten vaan odotellaan ja kasvatellaan masua.. Vähän tavallaan harmi, ettei ole enää ultria tulossa. Ens kerralla nähdään sitten livenä.

5times ja pieni tyttövauva 20+5

Vierailija
26/65 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihania ultrakuulumisia 5times!

meidänkin vauvalla on jo nimi valmiina,ja voin paljastaa et se on Vilma.Meillä on kaikille lapsille ollut ennen syntymää nimi valmiina ja mun mielestä siinä ei ole mitään outoa kun sitä käytetään jo ennen syntymää.Tapansa tietysti kullakin.Itse en ole taikauskoinen,eikä meillä vietetä ristiäisiäkään kun ei kuuluta kirkkoon,joten senkään takia ei tarvii tuota nimeä pantata :)

27/65 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa ihania kuulumisia 5times!!! :)

Mulle oli muuten ihan yllätys, että normaalisti ultria ei oo kun se kaksi koko raskauden aikana, olin aina kuvitellu, että ultrassa käydään kuukausittain! :D No, mullahan ultria onkin kuukauden välein, johtuen tästä raskausdiabeteksesta, mutta olin kyllä ihan ihmeissäni silloin alussa kun selvis ettei siellä ultrassa jatkuvasti käydäkään :D 

Onko teidän paikkakunnilla neuvolan järjestämiä ryhmiä (mitä nyt viralliselta nimeltä onkaan)? Ootteko aiemmin käyny niissä ja aiotteko nyt mennä? Mä ajattelin tänään mennä ekaa kertaa sellaseen ryhmään, innolla odotan, jos siellä vaikka tutustuis muihin täällä asuviin odottaviin äiteihin :) (oon ite asunu tällä paikkakunnalla sen verran lyhyen aikaa, että ei oikein oo juurikaan tuttuja täällä). 

28/65 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Voisinpas mieki tulla tänne jutteleen, oon 22 -vuotias ja ootan ensimmäistä, nyt 23. viikko menossa. Viime viikolla oli rakenneultra ja eipä siellä palleja ainakaan näkynyt, eli tyttö olisi tulossa. Tosin, eihän tuo tyttö niin varma ole koskaan.

Onko teillä jo paljon hankintoja tehtynä vauvalle? Meillä on jo aika hyvästi kertynyt noita tarvikkeita, jostain sattunut halvalla/alennuksesta löytämään niiin oon sitten ostanut. Samapa tuo on koska niitä ostaa, kun kerta on etsimänsä löytänyt alennuksesta. Meillä on tuleva vauvan huone nyt tyhjänä, niin sinne mahtuu hyvin säilyttämäänkin jo nyt.

29/65 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa hilmukka90! Hankinnoista kyselit..meillä sellanen tilanne, että kaikkea löytyy ja mitää ei tartte ostaa. Säästettiin(siis minä säästin) kaikki mahdolliset, kun tiedossa oli et 2 lasta ei ole meidän lopullinen lukumäärä..ja vaatteitakin on molemmille. Tämän lapsukaisen jälkeen lähtee kaikki kiertoon ja myyntiin.

Rakenne ultrassa tuli käytyä ja kas kummaa, saadaan siihenkin uusinta kierros niin kuin np-ultraankin. Nyt ei saanut ultrattua sydämestä aortan ja keuhkovaltimon risteyskohtaa, joten ens viikolla uudestaan sitten :) meille noita ultria nyt tähän raskauteen sitten kertyy kun pitää tuplana käydä nämä normi ultrat ja sitten neuvolassa ne tulee tsekkaamaan istukan paikan. Havaitsi rakenne ultrassa että on niin alhaalla et etisen istukan mahdollisuus on olemssa. + että sitten on vielä synnytystapa-arvio, kun edellinen synnytys on ollut sectio.

Sokerirasituksessakin kävin ja miun raskaudet on sillä kirottuja..molemmissa aikaisemmissakin raskauksissa mittailin sokereita ja tämäkään ei osoittautunut poikkeukseksi. Tavoitteena on että ruokavaliolla saadaan tässäkin odotuksessa sokerit pysymään aisoissa. Aikaisemmin vauvojen koot on olleet ihan ok ja heidän sokereissaan ei ole ollut ongelmia synnytyksen jälkeen (3.7kg ja 2.5kg)

Mut näillä etiäpäin!! Ja sukupuolta me ei kysytä, eikä haluta tietää (vaikka houkutus olikin suuri) :)

Hilma  rv 21+0   niin ja la on 20.8

Vierailija
30/65 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimi: meillä ei oo ollut muuta ryhmää tarjolla kun synnytysvalmennusryhmä.En osallistunut silloin esikoista odottaessa.Mä en halunnu tietää mitään etukäteen synnytyksestä joten en menny mukaan.Ja nyt on kyllä valmennusta tullut sen minkä tarvii ja pystyy saamaan,kun on sen homman käytännössä jo kokenu.Sitten on jotain perhevalmennustakin(?) ollu mut en yhtään tiedä mitä se pitää sisällään.Synnytyksen jälkeen on imetysryhmä ainakin.

Hilmukka tervetuloa jutustelemaan :)

Tänään poksuu viikot 23+0.Jotenkin helpottavaa et on päässyt tuon puolivälin turvalliselle puolelle,et jos jotain sattuu niin edes jonkinlaiset selviytymismahdollisuudet vauvalla jo on.

Mä oon nyt hurjistunu ton lenkkeilyn kanssa.Eilenkin kaksi kertaa kävin kävelemässä,ensin koiran kanssa ja sit päivemmällä vielä ilman.Oli niin ihana keväinen ilma kun aurinko porotti et oli pakko olla ulkona.Ei nimittäin enää mitään kipuja ja outoja tuntemuksia ole ollut,alan uskoa et nuo muutaman viikon takaiset supistelutkin johtui kohdun kovasta kasvusta.Kun nyt pystyn käveleen suht normaalia lenkkeilyvauhtia mitä normaalistikin.No, on tää maha pikkuisen eessä vauhtia hidastamassa mut kumminkin.

Mä otinkin kuitenkin pakettina äitiysavustuksen.Ajattelin et se paketti on kumminkin kiva saada,ja siinä on sit syksyksi ja talveksi ne toppapuvut(plus kynsisakset ja hiusharja mitä meillä ei enää oo tallessa).Joutus ostamaan muuten nuo puvut..Vaatteitten väreistä en niin tykkää mut kai ne menee sit.

Pitää ruveta hoputtamaan esikoista jotta kerkii eskariin.

Vierailija
31/65 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nyt rv 24+3, LA siis 4.8.

Onko muilla ollut ongelmia suonikohjuista? Mulla tuli semmonen (tai kenties useampi kpl) NIVUSIIN, ja oon ihan paniikissa ollut, et voiko siitä olla jotain vaaraa. Sanoin kyllä lääkärissä siitä, mut sivuutti jotenkin tosi nopeasti koko asian.. Näyttää ällöttävältä, ja siihen jomottaa ja vihloo koko ajan, ei kyllä tunnu kovin kivalta! Ja seksihalut hävis sen siliän tien kun sen ekaa kertaa huomasin.. :/

Mulla on ollut aika hankala raskaus sikäli, kun on ollut paljon allergiaoireita, ja juuri mitään lääkkeitä kun ei saisi nyt käyttää. Ja harmittaa kun mies skitsoo koko ajan, et en tosiaan sais YHTÄÄN mitään lääkkeitä käyttää, ettei vaan lapselle tuu jotain seurauksia, mut mun oireilu tuntuu olevan miehelle ihan hälläväliä. Vaikka luulis että jos mä koen koko ajan olevani kipeenä, niin vauvakin siihen jotenkin reagoi...? 

Hirveää vuodatusta nyt tähän, mut en keksiny mihin muualle purkaisin harmitukseni..

32/65 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun on tullut uusia mukaan tänne keskustelemaan, tervetuloa!! :) 

Meillä on myös hankinnat melko lailla valmiita, muutamia juttuja täytyy vielä hankkia, mutta pääasiassa kaikki jo ostettu :) Mä oon niin malttamaton, että kaikki täytyy hankkii hyvis ajois, ettei vaan tuu kiire :D 

Josuk, sun kannattaa uudelleen ottaa kyl lääkärissä puheeks ne suonikohjut, jos edellisellä kerralla ei lääkäri siihen oo mitään kommentoinu.. Ja noi allergiajutut on kyllä tosi ikäviä. Niistä ehdottomasti täytyy kans lääkärin kanssa puhua, koska jos on tosi kovat oireet, niin eihän sekään oo oikein, että niistä täytyy kärsiä kun ei saa lääkkeitä käyttää. Luulisi että on jotain sellasia lääkkeitä, mitä saa raskausaikanakin käyttää? Mulla on keväisin ja kesäisin kans tosi voimakkaat allergiaoireet, täytyy varmaan jo hyvis ajois neuvolassa siitä puhua ja kysellä, että mitä sitte uskaltaa niihin käyttää... Mä oon mm. kissoille allerginen ja alkuraskaudesta sain muutaman kerran tosi voimakkaan hengenahdistuskohtauksen kun olin kylässä sellasessa paikassa missä asustaa kissa ja sain siihen sitten lääkäriltä lääkkeen, jos jatkossa tulee samanlaisia oireita. Eli kannattaa ottaa kyllä puheeks noi asiat!! Ja hei, tää on just oikee paikka missä voi purkaa harmituksiaan!! :) 

Mulla oli tänään lääkäri (kontrollikäynti tän sairausloman takia) ja sain vielä ens viikon saikkua.. Lääkäri olis kirjottanu kaks viikkoa, mutta sovittiin, että tuun sit hakee lisää jos siltä tuntuu.. Supistuksia/epämääräisiä vatsakipuja ei oo nyt juurikaan ollu (ihan pieniä välillä), ainoo mikä vaivaa, on järjetön päänsärky, jota on joka päivä :/ Mulla on joskus vuosia sitte todettu migreeni (migreenikohtauksia ei oo pariin vuoteen ollu), mutta en sitten tiiä onko tää migreeniä (kun jotenkin ei ihan sellaselta päänsäryltä vaikuttais) vai mitä on, panadolista ei juurikaan apua oo.. Mutta muuten vointi on ihan hyvä, jo vähän töihinkin kaipailen :) No, kyllä se ens viikko vielä menee kotona makoillessa :D 

Ootteko te jo täyttänyt niitä Kelan hakemuksia? Mulla on ens viikolla neuvola ja saan ohjeet sitten miten niitä pitää täytellä.. 

Vierailija
33/65 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli viime keväänä ihan kamalat allergiaoireet koivusta :( sit vielä leppä sen jälkeen. koko kevät ja alkukesä meni ihan ohi kun en voinu ulkona olla pitempiä aikoja.Mitkään käsikauppalääkkeet ei auttanu siihen vaivaan,ja lääkäriin en saanut aikaiseksi mennä,oisko sieltä saanu jotain tujumpaa lääkettä sitten.tänä keväänä ei pitäis niin paljoa pölistä onneksi.En tiedä kyllä et onko noista ilman reseptiä saatavista mikään sellasta mitä voisi ottaa jos tarvitsee? en oo asiaan tutustunut...

Mä laitoin kaikki kelan hakemukset,äitiys ja vanhempainraha plus lapsilisähakemukset netin kautta.Ei ollu mun mielestä vaikeeta.Tietysti oon jo useamman vuoden niitä harjoitellu täyttämään :)

Vierailija
34/65 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon käynyt aika monella eri lääkärillä noitten allergioitten takia. Eilen olin korva-nenä-kurkulääkärillä, ja se totesi et todennäköisesti tämä raskaus on pahentanut mun oireita. Mulla on siis mm kissa- ja pölyallergiat, ja nyt oon oireillu vähän kaikelle. Yksi lääkäri määräsi mulle avamys-nenäsumutetta, jota käytin melkein kuukauden, sitten tuli semmonen olo ettei uskalla enää käyttää, kun kuitenkin kortisonia. Ja niinpä eilinen lääkäri sanoikin, että sitä ei olisi tosiaankaan saanut käyttää raskausaikana! Et kivat sille lääkärille joka mulle määräs sen sumutteen.. Vähän luotto mennyt lääkäreihin, ja kuitenkin oon mehiläisen yksityisillä lääkäreillä käynyt.. Noh, jospa tää tästä helpottais.

Miten aikasin jäätte äitiyslomalle? Mä jään 40pv ennen LA. Ja pidän vielä kesäloman ennen sitä :D Eli ei olis enää pitkästi töitä! Meillä on vielä häät toukokuussa, vähän jänskättää millanen norsu oon sitten. Sillon rv29...

Miten te suhtaudutte painonnousuun..? Mulle se on ollut jotenkin hirveen vaikeeta, mulla on bulimia-tausta, ja just olin saanut elämäni hyvin balanssiin, olin tyytyväinen painooni ja olooni, ja nyt sitten pitäisi jotenkin osata suhtautua tähän painonnousuun.. Mulle on tullut tähän mennessä kaksi kiloo lisää painoa.

Vierailija
35/65 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun täytyy myöntää et mua vähän ahistaa tää palloutuminen.Et mielellään jos ei nousis paino kun sen kymmenisen kiloa mikä on välttämätöntä niin hyvä ois.Viime raskaudessa nousi 11 kiloa ja en viihtyny siinä painossa yhtään..liikaa...mulla normaalipaino on ollu siinä 65-67 ja olen 174 pitkä.Se on mulle ok,nyt kun on tullut semmonen 2-3kiloa lisää tähän mennessä niin jo ahistaa ja on epämukava olo..En tykkää.Turhamaista ehkä mut minkäs teet.Ennen lapsia painoin niinkin vähän kuin 62,sinne en oo enää millään takasin päässy vaikka yrittäny oon.Nyt mä ootan et tulis kesä ja semmoset kelit et vois piiloutua johonkin mukavaan pitkään mekkoon,joka piilottaa kaikki kivat turvotukset..

Huomasin muuten eilen et aika vaikeeta alkaa olla tuon alakerran sheivaaminen kun maha on eessä! ihan kauheeta hommaa oli,huh.Pitää varmaan kohta käskee mies auttamaan :O

Mun pitäs edelleen kertoo töihin raskaudesta! Kohta on pakko kun aika loppuu kesken.Mun esimies on eri paikkakunnalla kun mä,enkä mä näe sitä oikeestaan ikinä,joten mun pitäis soittamalla se kertoa ja se tuntuu jotenkin vaikeelta.Mikähän siinäkin on.Senkun vain soittaisi ja sanois et sitä tässä vain et meille tulee perheenlisäystä ja jään sillon ja sillon äippälomalle.

Mä aijon jäädä pois heinäkuun alussa eli 30pv ennen LA.Mä nyt oletan et tää aikoo syntyä samoilla viikoilla kun 3 muutakin lasta,eli just siinä heinäkuun alkupuolella,aijemmat on tulleet rv 35,37 ja 36,tuossa järjestyksessä.
Tai sit voi tietenkin mennä laskettuun aikaan asti tai jopa yliaikaiseksi mikä ois todella kummallista mun mielestä, ja sotkea kaikki mun suunnitelmat :D hah,sehän se oiskin...

36/65 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä kurjaa, että lääkäri määrää jotain lääkettä ja toinen lääkäri sanoo, ettei missään nimessä sais sitä käyttää! Mutta kyllä se äidin hyvinvointi on tosi tärkee asia, ja jos on koko ajan huono olla ja oireita, niin kyllä niihin pitäis jotain apua saada! Toivottavasti saisit Josuk nyt jotain apua ja sellasia lääkkeitä mitä saa käyttää. 

Mulla ei oo paino noussu (vielä ainakaan), johtuen tästä dieetistä, millä oon helmikuusta asti ollu (raskausdiabeteksen takia). Ja tavoite onkin, että ei paino kauheesti nousiskaan raskauden aikana. Mutta ei kyl kauheen viehättävä olo oo tän pallomahan kanssa, vaikkei paino ookkaa noussu.. 

Hei muuten, oliko uimisen kanssa jotain sääntöä, ettei jossain vaiheessa enää sais uida? Ootteko kesällä aikeissa tehdä jotain reissuja ja jos ootte niin kuinka "myöhäisessä vaiheessa" uskallatte vielä reissata? Me ollaan kovasti tässä koitettu suunnitella tota kesää ja mietin, että kun on LA 2.8, että mikäköhän ois sellanen ajankohta, jonka jälkeen ei kannata enää kovin kauas synnytyssairaalasta lähteä.. Siis ihan kotimaan matkailua suunnitellaan, ei ulkomaille. Olis kurja jos joutuis synnyttämään muualla kun missä on suunniteltu ja kaikki tarvikkeetki ois kotona.. Uskaltaakohan vielä heinkuussa lähteä mökille..?? 

Tsemppiä Pikkukolmonen esimiehelle kertomiseen! Hyvin se menee, turhaan jännität :) Mua kans jännitti ihan hirveesti jostain syystä kertoa esimiehelle ja työkavereille asiasta, mikähän siinäki on, että sitä niin jännittää vaikka kyseessä on ilonen ja hyvä uutinen. 

Vierailija
37/65 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ollaan lähössä kesäkuussa reissuun,kotimaassa pysytään mut ei vielä paikkaa olla päätetty.Miehen kanssa kaksitaan yksi reissu ja sitten lasten kanssa jonnekkin puuhapuistoon erikseen.

Onko teidän mökki miten etäällä?Kyllä sitä varmaan tuossa paria viikkoa ennen LA kannattaa mun mielestä alkaa pysytellä lähellä kotia,jos lähtö synnärille tulee.Mutta toisaalta monestihan nuo vauvat pysyvät yliajallekin masussa.Kannattaa kumminkin matkalle lähtiessä ottaa selville sen lähimmän synnärin tiedot,et osaa sit sinne kurvailla jos tarve tulee :) ikinä näistä vauvoista kun ei tiedä millon päättävät saapua.

Mut eikös viimeinen lääkärin tarkastuskin tule jonnekkin +37 viikolle,ja synnytystapa arvio ensikertalaisille? Mä en tiedä noista mitään kun en oo kertaakaan noin pitkälle kerenny.

Mun pitää muistaa käydä ens viikolla veriryhmävasta-aine kokeessa,kun oon O-.Ja 2vuotiaan neuvola on kans ens viikolla.

Täällä sataa vettä.Oisin toivonut aurinkoista keliä kun mulla on tänään syntymäpäivät,30v...iiik,ikäkriisi iskee...:D

38/65 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea synttärisankarille!!!! :) 

Mökki on kaukana, sieltä ei kyllä omalle synnärille ajeta, mutta onhan siellä sen alueen synnäri suht lähellä. Mieluitenhan sitä "omalla" synnärillä synnyttäis, mutta kuten sanoit, niin koskaan ei voi tietää milloin ne vauvat päättää alkaa syntymään :D 

Mulla on tänään ollu siivouspäivä (kiva siivoilla ku ulkona sataa, ni ei tee mieli lähtee ulkoilemaankaan). Ihan oon hissuksiin siivoillu ja välillä lepäillyki, mutta kyllä sitä huomaa, ettei oo ihan niin voimissaan ku aiemmin :D Hengästyn ja väsyn ihan pienestä, parin kuukauden päästä ei varmaan tartte enää ees yrittää tehä mitään jos nyt jo menee näin uuvuksiin :D :D Mutta nyt on kiva kun on siistiä, taidan ottaa koiran kainaloon ja mennä vähän lepäilemään :D Mukavaa perjantaita kaikille!! :)

Vierailija
39/65 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea pikkukolmonen! Mulla on sama koetus edessä elokuussa vain pari päivää L.A:n jälkeen. :-)

Me on mietitty matkaa legolandiin, mutta sen pitäis melkeen toteutua kesäkuussa tai sen jälkeen mä tuskin jaksan enää kävellä kauheesti. Muistan ainaki edellisestä raskaudesta, että loppua kohti käveleminen oli tosi rankkaa.

Varmaan mökkeillään jonkun verran. Äitin mökki noin 2,5 tunnin ajomatkan päässä sairaalasta ja entinen "mummin mökki", jossa vietin kaikki lapsuuteni kesät ehkä 3 h. Mitään pitkiä aikoja tuskin kummassakaan tulee kerralla vietettyä, mutta luulisi sieltä kerkiävän vielä omalle synnärille vaikka synnytys käynnistyisikin siellä. Ei meidän vauvat ainakaan niin salamana ole syntyneet. Toinen asia on se, että kuka haluaa istua 3 tuntia liikkuvassa autossa kun synnytys on käynnistynyt. Kesä-Heinäkuussa ainakin mökkeillään kuitenkin ihan täysillä. Olen kesäkuun alussa menossa lasten kanssa seurakunnan lastenleirille. Voinnista riippuen katsotaan mihin mä siellä sitten otan osaa.

5times ja baby girl 21+3

Vierailija
40/65 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kertoa ilouutiset. Löysin tänään kirpparilta todella hyväkuntoiset Emmaljungan yhdistelmävaunut 85 eurolla! Koppa oli yksivärinen beige, juuri sellainen mitä olin jo katsellutkin huutiksesta ja tori.fi:stä. Istuinosa oli beige-musta. En hirveesti siitä diggaa.. Saatan myydä sen jossain netissä ja ostaa tilalle toisen. (Tummanruskea tai liila vois olla ihana).. Mut se on sit myöhemmän ajan murhe ellei ne nyt sit tuu vastaan jossain nyt jo. Muutama eka kuukaus menee just hyvin tällä systeemillä. :) Oon niin iloinen, oli pakko kertoa kaikille. :)

5times ja tyttövauva 21+5