Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karppaaminen, kokemuksia? Laihduitko?

Vierailija
17.03.2019 |

Eli kerro onnistuitko laihduttamaan karppaamisella,mikä oli lähtöpaino ja paljonko lähti? Karppaamisen huonot puolet? Kokemukset myös vege/vegaanikarppauksesta kiinnostaa. Kiitos:)

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista painoa, mutta kyllä laihduin reippaasti ketokarppauksella. Huonoja puolia oli eväiden ja kyläilyjen hankaluus sekä ketoosiin pääsy. Itse en syö punaista lihaa ollenkaan enkä tuolloin karppiaikoina syönyt kanaakaan.

Vierailija
2/14 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskit lähti ja hiuksia myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
4/14 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppasin aina perjantaisin ja joskus lauantaisin ja arkena sitten kirjastossa <3

Vierailija
5/14 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdyin sokerilakkoon ja samalla vähensin yleisestikin "huonoja" hiilareita. En tiedä menikö kuitenkaan määritelmällisesti karppaamisen puolelle.

Ruokahalu laski, ja laihduin muutamassa kuussa useamman kilon. Ehkä 5?

Sorruin kuitenkin taas herkutteluun ja lihoin noin puolessa vuodessa melkein 10 kg.

Vierailija
6/14 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakarppasin ketoosissa 3kk, lähtöpainosta en muista kuin että olin lievästi ylipainoinen. Painoa lähti ensin nopeasti 5kg (nestettä, arvelisin) ja tyssäsi siihen. Muistaakseni mittanauha näytti edistymistä vielä tuon jälkeen. Makean himo katosi kokonaan ja muuten helposti ärtyvä suolisto rauhoittui aivan mahtavalla tavalla. Mutta ensimmäisen kk:n jälkeen en jaksanut harrastaa enää ollenkaan liikuntaa ja jopa portaissa kulkeminen kävi hirvittävän rankaksi. Juokseminen ei tullut enää kysymykseenkään, vaikka olin vasta parikymppinen. Läheiset kommentoivat, että hiukseni muuttuivat ohuiksi, mutta se on toki voinut johtua jostain muustakin. Lopulta repsahdin nähdessäni kaupassa ranskanleipää - en ollut siihen saakka koskaan ennen tai sen jälkeen välittänyt kummemmin kyseisestä leivästä, mutta tuolla kertaa sain hillittömät itkupotkuraivarit siitä, etten voinut syödä sitä. Repsahdin, enkä sitten onnistunut enää saamaan itseäni "takaisin ruotuun". Sellainen positiivinen pysyvä puoli tosin jäi pysyvästi, että opin arvostamaan kasviksia ja syön niitä nykyäänkin mielelläni runsaasti.

Vierailija
7/14 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketokarppasin puoli vuotta silloin, kun Atkinsin dieetti tuli uudestaan muotiin, jotain vuonna 2000 tai jälkeen. Olin USAlaisella karppausfoorumilla ja sen ansiosta syvässä karppiuskossa. En laihtunut millään ja foorumilla sanottiin, että lisää rasvaa niin johan lähtee. Lisäsin rasvaa ja paino nousi. Foorumilla jaksettiin kannustaa. "Kyllä lähtee kun pysyt tiukkana vaan". Olin ketoosissa koko ajan, mutta tosiaan puolen vuoden aikana tuli 2 kg lisää. Yksi viikonloppu pidin sitten taukoa netistä enkä siis ollut sen foorumin vaikutksen alaisena. Silloin gihdoin tajusin, ettei sopinut mulle.

Vierailija
8/14 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo laihduin. Eka olin laihtunut normaalisti vähentämällä vaan annoskokoja. Parikymmentä kiloa lähti tuolla tavalla.

Loput kymmenen kiloa lähti jonkinlaisella karppauksella ja silloin laihduin normaalipainoon.

En sitä vaan pidemmän päälle jaksanut noudattaa kun arki meni niin hankalaksi. Kaatui siihen kun jätin aterioita väliin kun ei ollut mitään mitä sai syödä ja odottelun että olen kotona että saa kokkailtua.

Ei sopinut minulle henkisesti. Fyysisesti olisi varmaan sopinutkin elämäntavaksi.

En vaan ole kovin hyvä ennakoimaan ja olen laiska tekemään eväitä mukaan ja joskus menot venyi liian pitkiksi ja ruokavälit myös.

Vierailija
9/14 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppasin noin vuoden, ja se todella sopi minulle. Hoikistuin ja tiivistyin normaalipainossani, voin hyvin ja maha käyttäytyi kiltisti. 

Aloitin aika tiukalla linjalla ja menin ketoosiinkin, sitten jatkoin enemmin hiilarein. 

Mutta koska lempiherkkuni on vaalea leipä, olen tässä vuosien varrella luisunut pois, mikä näkyy kropassa ja tuntuu mahassa. Mutta edelleen kun olo on turvonnut ja pieruttava ja olen väsynyt, heitän höttöhiilarit pois ja olo kohenee muutamassa päivässä. 

Karppauksesta olen oppinut käyttämään täysrasvaisia tuotteita, esim. rasvattomat jugurtit eivät sovi minulle ollenkaan. Olen myös oppinut käyttämään kasviksia monipuolisemmin, ja tunnistamaan ne höttöhiilariruoat jotka eivät sovi minulle. Eli voin syödä yhden palan valkoista paahtoleipää, kun päällä on rutkasti voita ja juustoa. Viisi palaa samaa paahtoleipää hillolla on kaloreiltaan pienempi, mutta mahalle ja voinnille kuolema. 

Vierailija
10/14 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

70kg->50kg, alle vuodessa, kyllä toimii. Hyviä puolia on enemmän kuin huonoja, mutta:

-ruokia ei saa valmiina, on tehtävä suurimmaksi osaksi itse. Valmis salaateissakaan ei juuri ole valinnan varaa ja ovat kalliita. Ravintoloissa vähän vaihtoehtoja.

-Vaatteet jäävät isoksi, kallista ostaa kaikki uusia

-Lihakset lähtevät ellei treenaa

-Verenpaine laski itsellä liian matalaksi, huimaa

-Herkut eivät maistu yhtä hyviltä kuin ennen. Toisaalta niitä ei edes kaipaa.

Vierailija
11/14 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt kyllä kysyit oikeasta paikasta !

Täällä jos missään, on tietoa kyllä kurppaamisesta. Täällähän kurppia on suurinosa kävijöistä.

Vierailija
12/14 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketogeninen ruokavalio ja -35kg/10kk. Olo on loistava! Toki ruokaa pitää tehdä itse mutta niin teen muutenkin niin en koe hankalana ruokavaliona. Sen verran hyvä olo että tätä aion jatkaa koko elämäni

Vierailija
13/14 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketogeenisellä 2 kk ja -7 kg. Saa syödä maistuvaa ruokaa eikä ole nälkä!

Vierailija
14/14 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppasin pari vuotta sitten kolmatta kertaa eläissäni. (Olin saanut välissä parin raskauden myötä 25 liikakiloa). Eka kuukausi lähti 8 kiloa ja sitten seuraavien 4 kuukauden aikana vielä 11 kiloa. Olo oli aivan huippu, pursusin energiaa ja olin lennossa koko ajan. Vaatekaappi meni uusiksi, selluliitti oli poissa koko tuon 5kk. Koskaan en ole saanut ruoasta yhtä suurta iloa ja hyvää makua kuin karppiaikoina. Eväitä ei tarvinnut suuremmin miettiä, koska ei ollut niin usein tarvetta syödä. Repussa kulki cashewpähkinäpussi mukana, muutama riitti jos tuli tarve syödä jotain. Itsetunto nousi pilviin. Palattuani hiilarihöttöön, palasi turvotukset (kolmisen kiloa) ja selluliitti... Ei tässä toistaiseksi kummempaa. Tiedän että "normaalilla" karkki-herkku-leipä-makaroniruokavaliolla kilot palaisivat hyvin nopeasti...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän