Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paska elämä.

Vierailija
26.03.2013 |

En tiedä menisinkä työkkäriin työttömäksi hakijaksi kun fyysisiin töihin en pysty enkä opiskeluissa pärjää. Pakko kai se on mennä että rahaa saisi.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 14:52"]

Hienoa lukea viestisi täältä foorumilta. Olen pelännyt, että teet itsellesi jotain kun kerran kirjoittelit siihen malliin.

Onko tuota heikkolahjaisutta koskaan lääkäri todennut, vai onko se sinun oma tekemäsi diagnoosi?

[/quote]

On sen psykiatri testeillä todennut. Sanoi etten pysty koskaan normaalia elämää elämään siis saa ammattia työtä yms piti jopa epätodennäköisenä että löytäisin miehen saisin lapsia yms. Ehdotti että jäisin loppuelämäksi sairaalaan mutta halusin normaalin elämän, no ihan normaalia en saanut koska en pysty hommaamaan ammattia enkä työtä mutta muuten elän tavallista elämää.

Vierailija
22/51 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä kirjoitat kuitenkin niin hyvin, selkeästi ja virheettömästi, että on vaikea ajatella, että olisit täysin lahopää. Luulen, että sinut on niin lannistettu, että pidät itseäsi niin huonona.  Kuka sinut on lannistanut?  Onko sinua kiusattu?

Jos koku psykiatri on noin murskaavan arvion sinusta antanut niin luulisi jo eläkeen irtoavan? Miksi et saa eläkettä, mikä on eläkkeen epäämisen peruste. Oletko kokeillut valittaa eläkepäätöksestä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 15:07"]

Sinä kirjoitat kuitenkin niin hyvin, selkeästi ja virheettömästi, että on vaikea ajatella, että olisit täysin lahopää. Luulen, että sinut on niin lannistettu, että pidät itseäsi niin huonona.  Kuka sinut on lannistanut?  Onko sinua kiusattu?

Jos koku psykiatri on noin murskaavan arvion sinusta antanut niin luulisi jo eläkeen irtoavan? Miksi et saa eläkettä, mikä on eläkkeen epäämisen peruste. Oletko kokeillut valittaa eläkepäätöksestä?

[/quote]

Olen mä koulukiusattu ja ekassa avioliitossa oli väkivaltaa yms. Ehkä se olisi silloin nuorena tuolla psykiatrin lausunnolla se eläke irronnut en vaan ole nyt enää vuosiin käynyt missään psykologeilla yms haluan elää suht. normaalia elämää.

Vierailija
24/51 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 14:56"]

Hienoa lukea viestisi täältä foorumilta. Olen pelännyt, että teet itsellesi jotain kun kerran kirjoittelit siihen malliin.

Onko tuota heikkolahjaisutta koskaan lääkäri todennut, vai onko se sinun oma tekemäsi diagnoosi?

[/quote]

On sen psykiatri testeillä todennut. Sanoi etten pysty koskaan normaalia elämää elämään siis saa ammattia työtä yms piti jopa epätodennäköisenä että löytäisin miehen saisin lapsia yms. Ehdotti että jäisin loppuelämäksi sairaalaan mutta halusin normaalin elämän, no ihan normaalia en saanut koska en pysty hommaamaan ammattia enkä työtä mutta muuten elän tavallista elämää.

[/quote]

Jos sulle on todella noin sanottu, on se psykiatri ollut ihan kummallinen tapaus. Laitokseen elämään suositellut ihmistä joka pystyy elämään itsenäisestikin? Aika vaikeasti kehitysvammaiset ja älyllisesti jälkeenjääneetkin pystyvät asumaan tuetusti itsenäisesti, ja sitä aina suositellaan jos se vaan on mitenkään mahdollista. Ja sitten suositeltu laitosta ap:n tapaiselle ihan fiksusti kirjoittavalle ihmiselle, jolla on mies ja lapsia ja pärjäilee arjessaan? 

Vierailija
25/51 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 15:14"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 14:56"]

[/quote]

[/quote]

Jos sulle on todella noin sanottu, on se psykiatri ollut ihan kummallinen tapaus. Laitokseen elämään suositellut ihmistä joka pystyy elämään itsenäisestikin? Aika vaikeasti kehitysvammaiset ja älyllisesti jälkeenjääneetkin pystyvät asumaan tuetusti itsenäisesti, ja sitä aina suositellaan jos se vaan on mitenkään mahdollista. Ja sitten suositeltu laitosta ap:n tapaiselle ihan fiksusti kirjoittavalle ihmiselle, jolla on mies ja lapsia ja pärjäilee arjessaan? 

[/quote]

Juu niin se psykiatri aikanaan suositteli. Pärjään kyllä arjessa ihan normaalisti. Nuorempana asuin yksinkin 3v ja pärjäsin silloinkin ihan normaalissa vuokrayksiössä. Osaan kyllä maksaa laskut ajallaan,siivota, laittaa ruokaa yms.

Vierailija
26/51 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sut on tainnut ap se psykiatri ja kiusaajat ja monet muutkin ehkä lannistaa niin, ettet enää usko omiin mahdollisuuksiisi... Jotenkin tuntuu että on koulutuksia tai ilman koulutusta mahdollisia töitä, joita hyvinkin pystyisit tekemään, mutta et tosissasi edes sinnikäästi hae ja yritä, koska uskot ettei mikään kumminkaan onnistu, koska olet heikkolahjainen ja sairas.

Vierailija
27/51 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo psykiatrin lausunto on ihan täyttä puppua. Älä nyt hyvä ihminen siihen takerru ja anna sen pääritellä elämääsi. Etkös ole jo sen elämälläsi todistanut vääräksi? Pärjäät ilmeiseti ihan ok arjessa. Osaat käydä kaupassa, hoitaa lastasi, hoitaa taloutesi. Vai onko sinulle määrätty edunvalvoja. Huomaathan sinä itsekin että psykiatrin arvio ei pidä paikkaansa. Lääkärinkään sanaan ei ihan sokeasti kannata uskoa, virheitä tekevät hekin.

Minä uskon, että sinulla on paljonkin potentiaalia, kunhan vain sen löytäisit. Olisiko sinulla jotakin ystävää, joka voisi valaa sinuun uskoa?

Vierailija
28/51 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 15:28"]

Sut on tainnut ap se psykiatri ja kiusaajat ja monet muutkin ehkä lannistaa niin, ettet enää usko omiin mahdollisuuksiisi... Jotenkin tuntuu että on koulutuksia tai ilman koulutusta mahdollisia töitä, joita hyvinkin pystyisit tekemään, mutta et tosissasi edes sinnikäästi hae ja yritä, koska uskot ettei mikään kumminkaan onnistu, koska olet heikkolahjainen ja sairas.

[/quote]

Olen mä kyllä sinnikkästi hakenut mutta täälläpäin on aika vähän töiä, hoitajille yms kyllä löytyisi mutta ei toimisto yms töitä.

Vierailija
29/51 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 15:30"]

Tuo psykiatrin lausunto on ihan täyttä puppua. Älä nyt hyvä ihminen siihen takerru ja anna sen pääritellä elämääsi. Etkös ole jo sen elämälläsi todistanut vääräksi? Pärjäät ilmeiseti ihan ok arjessa. Osaat käydä kaupassa, hoitaa lastasi, hoitaa taloutesi. Vai onko sinulle määrätty edunvalvoja. Huomaathan sinä itsekin että psykiatrin arvio ei pidä paikkaansa. Lääkärinkään sanaan ei ihan sokeasti kannata uskoa, virheitä tekevät hekin.

Minä uskon, että sinulla on paljonkin potentiaalia, kunhan vain sen löytäisit. Olisiko sinulla jotakin ystävää, joka voisi valaa sinuun uskoa?

[/quote]

Ystäviä ei kovin montaa ole, yksi parempi ystävä vain. Ei ole ollut koskaan edunvalvojaa, itse olen raha-asioita hoidellut. Olen minä jotakin pientä yritystoimintaa miettinyt mutta mies on yrittäjänä tyrmännyt ne koska pelkää etten menestyisi vaan että tulisi velkaa.

Vierailija
30/51 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

työvoimatoimiston kursseille sitten vaan. jos siis viitsit ja jaksat.

Vierailija
31/51 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 15:31"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 15:28"]

[/quote]

Olen mä kyllä sinnikkästi hakenut mutta täälläpäin on aika vähän töiä, hoitajille yms kyllä löytyisi mutta ei toimisto yms töitä.

[/quote]

Joo, totta kyllä että jos on joku pienempi paikkakunta niin ei välttämättä ole paljoa vaihtoehtoja ja niihinkin saattaa ihmisiä päästä paljon suhteilla... Tosi ikävä tilanne on, jos paikkakunnan rajoitusten takia olet tuomittu suunnilleen ikuiseen työttömyyteen kun sua selvästi kerran tuo tilanne ahdistaa itseäsi :( 

Vierailija
32/51 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei nyt oikeen mee jakeluun. Ei pärjää opinnoissa joten silloin mitään ei-fyysistä työtä ei voi tehdä koska on liian vajaa niihin. Fyysistä työtä ei voi tehdä, joten... ei kai se työttömän työnhakijan asema ole tarkoitettu niille jotka ei pysty mitään töitä tekemään edes. Silloin varmaan sairaseläke on se ratkaisu. Ja jos sitä ei ole kirjoitettu ja myönnetty, niin sitten olet työkykyinen, eli noi kertomasi työ- ja opiskelukyvyttömyydet ei pidä paikkaansa.

Vierailija
33/51 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 15:34"]

Ystäviä ei kovin montaa ole, yksi parempi ystävä vain. Ei ole ollut koskaan edunvalvojaa, itse olen raha-asioita hoidellut. Olen minä jotakin pientä yritystoimintaa miettinyt mutta mies on yrittäjänä tyrmännyt ne koska pelkää etten menestyisi vaan että tulisi velkaa.

[/quote]

Hmm... Se mies nyt ei ole kyllä yhtään puolueeton arvioimaan sitä onko ne sun liikeideasi elinkelpoisia vai ei. Olisi hyvä jos saisit jonkun muunkin näkökulmaa asiaan. 

Eihän se nyt niin voi olla, että sinä ap kärsit masennuksessa ja ahdistuksessa toimettomana kotona, ja mies estää sulta kaiken: et voi mennä töihin joihin pystyisit koska miehen työn takia teidän on asuttava paikkakunnalla jolla ei sellaisia töitä ole, ja jos sitten yrität järjestää itsellesi kotona tehtävää työtä, mies tyrmää senkin tuosta vaan.

Vierailija
34/51 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut leimattiin muuten aikoinaan kroonisesti työkyvyttömäksi. Opiskelin sitten maisteriksi ja pääsin töihin. Eikä työnteossa ole mitään ongelmaa. Ei ne lääkärit aina tiedä.

Vierailija
35/51 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 15:38"]

Mulla ei nyt oikeen mee jakeluun. Ei pärjää opinnoissa joten silloin mitään ei-fyysistä työtä ei voi tehdä koska on liian vajaa niihin. Fyysistä työtä ei voi tehdä, joten... ei kai se työttömän työnhakijan asema ole tarkoitettu niille jotka ei pysty mitään töitä tekemään edes. Silloin varmaan sairaseläke on se ratkaisu. Ja jos sitä ei ole kirjoitettu ja myönnetty, niin sitten olet työkykyinen, eli noi kertomasi työ- ja opiskelukyvyttömyydet ei pidä paikkaansa.

[/quote]

Tässä ketjussahan on jo käynyt ilmi että ap pystyisi tekemään varsin monenlaisiakin hommia ilmeisesti, esim. contact centerissä, puhelinvaihteessa, toimistossa, mutta tällaisia töitä ei ap:n kotipaikkakunnalla ole. Eläkettä ei taida saada sillä perusteella että ei ole työkykyinen kotipaikkakunnalla tarjolla oleviin töihin.

Vierailija
36/51 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä ajalta sinun opiskelukokemukset ovat? Nykyisin opiskelijoiden ohjaus ja oppimisvaikuksissa tukeminen on ihan valovuosien päässä siitä mitä se oli 80- ja 90-luvulla. Opiskeluun saa tukea ja apuvälineitä. Ala ottaa asioista selvää ja LOPETA ITSESI SURKUTTELU. Älä anna miehesi lannistaa sinua eikä kenenkään muunkaan. Sinä olet arvokas ihminen ja elämäsi on arvokasta. MUISTA AINA SE!!

SINÄ PYSTY SIIHEN. PÄÄ PYSTYYN NAINEN!

Vierailija
37/51 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 16:01"]

Miltä ajalta sinun opiskelukokemukset ovat? Nykyisin opiskelijoiden ohjaus ja oppimisvaikuksissa tukeminen on ihan valovuosien päässä siitä mitä se oli 80- ja 90-luvulla. Opiskeluun saa tukea ja apuvälineitä. Ala ottaa asioista selvää ja LOPETA ITSESI SURKUTTELU. Älä anna miehesi lannistaa sinua eikä kenenkään muunkaan. Sinä olet arvokas ihminen ja elämäsi on arvokasta. MUISTA AINA SE!!

SINÄ PYSTY SIIHEN. PÄÄ PYSTYYN NAINEN!

[/quote]

Viimeisin opiskelukokemukseni kun yritin suorittaa merkonomin tutkintoa on aloitin vuonna 2008 ja jouduin lopettamaan 2011 kun en saanut enää lisää opiskeluaikaa koululta.ap

Vierailija
38/51 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä asioista olet kiinnostunut? Missä olet hyvä?

Vierailija
39/51 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 16:15"]

Mistä asioista olet kiinnostunut? Missä olet hyvä?

[/quote]

En tiedä olenko missään hyvä, ruokaa osaan aika hyvin laittaa,lukemisesta pidän mutta esim. käsitöitä en osaa lainkaan tehdä.

Vierailija
40/51 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas kiva että kerrankin täällä kannustetaan eikä haukuta :)

Otapas työkkärissä puheeksi voisitko päästä työharjoitteluun vaikka kunnalle ja myöhemmin samaan paikkaan oppisopimukselle/töihin vaikkapa puhelnkeskukseen. Silläkin tavoin voi saada ammattitaitoa eikä tarvitse pänttäillä kirjoja. Itsellä on myös rajoitteita sen suhteen mitä voin työkseni tehdä, eikä se todellakaan ole helppoa. Työkkärikään ei yleensä tarjoa mitään, edes neuvoja, jos ei itse osaa tarkalleen kysyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan