tunnetko sairaalloisia kituutajia
mä tunnen tytön perheestä joilla on moderni omakotitalo, ei lainaa, molemmat vanhemmat tienaa, ei velkaa, ja säästävät kaikessa aivan tolkuttomasti, lentokoneeseen otetaan evästä, mitään xtraa ei osteta koskaa, koko elämän tyyli on jatkuvaa säästämistä, esim suihkussa saa laskea vettä yhteensä noin 1 min. ollaan valmiita näkemään vaivaa jonkun 30 sentin säästön takia, haukutaan muita ihmisiä kun törsäävät, osa perheessä kärsii tosta kurista. spartalainen säästökuri. tyttö sanoi kärsivänsä tästä mutta ei puhu asiasta kotona.
Kommentit (5)
[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 12:38"]
PROVOOOOOO!!!
[/quote]
aivan ymmärrän, ei vaan ole, aika kamalaa, haluaisin oikeesti mielipiteitä ja kokemuksia, onko tämä yleistä ?
Mun exä. Piirre on yksi tärkeimmistä syistä miksi jätin miehen. Säästäväisyys on minusta hyve, ja olen itsekin sellainen että joku voisi minut sairaalloisiin kituuttajiin laskea, koska ei ole halua hankkia asuntoa velaksi, en matkustele, ei ole autoa tms. vaikka tulot antaisi hyvinkin periksi hankkia... Mutta liika on liikaa minullekin.
Meillä pahin ristiriita oli ruoka. Mies oli ruoan suhteen ihan äärimmäisen pihi, ja huomautteli jatkuvasti liian kalliista ostetuista ruoka-aineista. Hänen mielestään olisi pitänyt lähinnä syödä kaalia, perunaa, porkkanaa, omenaa ja muuta mitä halvalla saa. Minä taas törsäsin kammottavasti ostaessani esim. lehtisalaattia, tomaatteja, joskus jopa miehen mielestä turhuuden huipun eli jonkun ruukkuyrtin.
Lisäksi mies ei antanut käyttää sähköpattereita talvellakaan vaan takkaan vaan pökköä pesään takkaan eikä se haittaa vaikka makuuhuoneessa on sitten vain 13 astetta, kun sähkölaskut on tolkuttomia jos alkaa sähköllä lämmittää. Ja veden päästelyä valvoi todella tiukasti, esim. jos olin suihkussa, saattoi mies huudella sieltä oven takaa että miten se vesi noin kauan lorisee, kai sammutat hanan kun saippuoit itteesi. Ahdistava olo tuli moisesta kyttäämisestä. Autoakin kun ajoin niin jäkätystä kuului vierestä että älä kiihdyttele noin, se hörppää bensaa litrakaupalla... Yhh.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 12:35"]
mä tunnen tytön perheestä joilla on moderni omakotitalo, ei lainaa, molemmat vanhemmat tienaa, ei velkaa, ja säästävät kaikessa aivan tolkuttomasti, lentokoneeseen otetaan evästä, mitään xtraa ei osteta koskaa, koko elämän tyyli on jatkuvaa säästämistä, esim suihkussa saa laskea vettä yhteensä noin 1 min. ollaan valmiita näkemään vaivaa jonkun 30 sentin säästön takia, haukutaan muita ihmisiä kun törsäävät, osa perheessä kärsii tosta kurista. spartalainen säästökuri. tyttö sanoi kärsivänsä tästä mutta ei puhu asiasta kotona.
[/quote]
yksi kaverini. Heillä on kahden ihmisen hyvät tulot ja auto. Kuitenkin aina jos jonnekin ovat menossa piää mennä kaverin autolla. Heidän autolla ei voi koskaan mennä. Oman perheen kesken sitten kuitenkin ajavat autollaan.
Vanha anoppini. Asuu velattomassa asunnossa, ei mitään velkaa. Rahaa pankkitilillä keskituloisen ihmisen vuosipalkan verran. 10 vuoteen ei ole ostanut mitään muuta kuin ruokaa. Kulkee vanhoissa vaatteissa, kengissä. Säästää sähköä ja vettä kanssa esim. ei koskaan juokseta vettä vapaasti hanasta, pesee astiat ämpärissä, koska ei raaski hankkia tiskikonetta/korjauttaa viallista. Istuu pimeässä illalla telkkarinvalossa, kun säästää sähköä olla laittamatta valoja. Jääkaapissa vain tutulta saatua puolukkaa, perunaa ja alennusruisleipää. Tekee vain halpoja ruokia; silakkapihvejä, lihakeittoa ym. joita sitten syö viikon kun tekee kerralla isomman satsin. Ei matkustele kuin omalle mökille (meidän kyydissä) jne.
Ollaan puhuttu, että niitä rahoja kun ei hautaan saa! Kävisi teatterissa (rakastaa teatterinäytelmiä), konserteissa, kävisi kylpylöissä ja yksityisellä lääkäriasemalla hoidattamassa itseään, ja ennenkaikkea ottaisi vaikka ateirapalvelun (maksullisen) koska vihaa ruuanlaittoa. Mutta ei! On aina ollut tosi pihi, mutta nyt vanhemmiten se on jo mennyt sairauden puolelle. Haluttaisiin, että se hemmottelisi itseään ja nauittisi elämästään (80 kymppinen) sen verran kun pystyy.
PROVOOOOOO!!!