Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako kertaa koululaiset käyvät kirkossa/vuosi?

Vierailija
26.03.2013 |

Kummipoikani on Hki Pakilan ala-asteella ja sain taas kuulla, miten " ne menevät kirkkoon x  päivänä..." ja tuli siitä mieleen, että miten muissa kouluissa on tapana, käydäänkö toisaan muuallakin kirkossa n. 10 kertaa vuodessa?

Kummilapseni äiti pitää määrää ihan "tavallisena", koska heillä on samassa koulussa ollut aiemmin muitakin lapsia ja ovat näin tottuneet, että kirkko on todella vahvasti koulunkäynnissä mukana. Minusta se on vähän                     erikoista? Itse en kuulu kirkkoon ja voi tietenkin olla, että suhtaudun siksikin asiaan näin kummeksuen.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan hyvin koulukohtaista riippuen mihin uskontokuntaan koulun oppilaat kuuluvat tai eivät kuulu mihinkään. Pakilassa varmaan 90% lapsista kuuluu ev-lut seurakuntaan ja siksi kirkollista juhlapyhinä käydään kirkossa. Ihmettelen, jos 10 kertaa vuodessa käyvät..

Mun lapsen koulussa käydään kai 2-3 kertaa. Nyt pääsiäisenä menevät. Suurin osa lapsista kuuluu ev-lut tai muuhun kristilliseen seurakuntaan. Kirkkoon kuulumattomille lapsille koulussa kirkon ajan muuta ohjelmaa/opetusta.

Vierailija
2/10 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä käydään ala-asteella kirkossa vaan ennen joulua. eikä sekään ole pakko, jos ei ole uskonnonopetuksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni käytiin vain joulukirkossa, mutta päivänavauksissa vieraili usein pappi.

Vierailija
4/10 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pappi käy koululla. Ei enää mennä edes joulukirkkoon,.. Muuttui pari vuotta sitten. Vantaa.

Vierailija
5/10 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kouluissa lapset ovat käyneet kirkossa kerran vuodessa, keväällä koulujen loppuessa.

Milloinkohan Suomi pääsee sivistyksessä niin pitkälle että se olisi edes koululaitoksen osalta uskontoneutraali? Välillä tuntuu että peruskoulu on luterilaisen uskon suurin äännenkannttaja.

Vierailija
6/10 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, tätähän minäkin ( olen ketjun aloittaja ). Vaikka en itse nää kuulukaan kirkkoon, niin noin tiheä kirkon kanssa huseeraaminen kuuosti minunkin orvaani aika erikoiselta. Eihän se minulle kuulu, mutta outoahan se nyt tässäkin valossa näyttää olevan. Jos oma lapseni olisi kyseisessä koulussa, niin haluaisin kyllä asiaan virallisen selityksen. Mitä se tarkoittaa, että siellä ravataan niin usein, miksi?

Vierailija
7/10 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani on ortodoksisessa uskonto opetuksessa, heillä kirkkoretkiä 2 krt. vuodessa jouluna ja pääsiäisenä.Osallistuu myös joulu-ja kevätkirkkoon muun luokan kanssa.Käyntejä tulee n.4 vuodessa.

Vierailija
8/10 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastahan tuo. nyt on sentään vuosi 2013 eikä 1913. 1krt/vuosi vois olla normaali (väärin sekin), 2 ehdoton maksimi. 

Vierailija
9/10 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 15:54"]

Sairastahan tuo. nyt on sentään vuosi 2013 eikä 1913. 1krt/vuosi vois olla normaali (väärin sekin), 2 ehdoton maksimi. 

[/quote]

Kyllä se yksikin kerta vuodessa pitäisi olla kolun jälkeen omalla ajalla...

Vierailija
10/10 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kirjosta ja koko uskontopaskasta pääsee eroon.

Omat lapseni katsovat mieluummin jotain elokuvaa kun kuuntelevat liperilassen saarnaa sadistisen jumalan suuresta rakkaudesta ym satuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi