Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

NYT kaikki hyvät neuvot laihduttamiseen !! 5 kg pois kesäksi

Vierailija
26.03.2013 |

En ole koskaan laihduttanut enkä tiedä siitä yhtään mitään...

Taustaa: olen aina ollut hoikka ja nuorempana laihduin koko ajan jos en syönyt koko ajan.  Olen 169 cm ja ole välillä painanut 47 kiloakin , kun olin töissä jossa  oli tapana olla leipää eväänä... Olen aina syönyt kaikkea mahdollista ja paljon ilman mitään ongelmaa (ruokaa,  karkkia, sipsiä, limsaa)

Molemmissa raskauksissa lihoin muutaman kilon ja tulin synnäriltä kotiin omissa vanhoilla pillifarkuissa.  Imetys laihdutti taas vaikka en olisi halunnutkaan

Mutta nyt yli 40v on alkanut kerääntyö kiloja ja kun menin puntarille vuosien jälkeen niin järkytyin 62 kg.  Pakko saada muutama kilo pois ja LÄSKIMAKKARAt mahasta.

Liikun koirienkanssa joka päivä eli liikuntaa en pysty lisäämään, muuten siihen menee kaiket illat.  Eli ruualla pitää laihtua ja mitään kaloreita en ala laskemaan. JA punanviinistä EN LUOVU.

Eli mikä paras menetelmä

- osa karppaus eli leivät, jauhot  ja pasta pois.  Ei muuta

- joka toinen päivä paastoa, muuuten voi syödä normaalisti

- syö vain aamiaisen ja ruokaisan salaatin pävällä, ei mitään iltaisin.  viikonloppuna normaalisti

- vähentää kaiken syömisen puoleen eli puolta pienemmät annokset kuin tavallisesti

-joku muu, mikä ?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mulla ois yks tosi mullistava idea! Mitäs jos söisit vähemmät kuin kulutat! Tiiän, että tää tulee monelle yllätyksenä, mutta niin laihtuu!

Vierailija
2/40 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 12:48"]

Hei mulla ois yks tosi mullistava idea! Mitäs jos söisit vähemmät kuin kulutat! Tiiän, että tää tulee monelle yllätyksenä, mutta niin laihtuu!

[/quote]

no hei vaan itsellesi, käsittäksini ap sanoi, ettei halua alata laskemaan kaloreita tai punnitsemaan ruokaansa.  Mistä muuten tiedät, että syöt liian monta kaloria kuin laskemalla joka ikisen suupalan (=sairasta)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 12:54"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 12:48"]

[/quote]

no hei vaan itsellesi, käsittäksini ap sanoi, ettei halua alata laskemaan kaloreita tai punnitsemaan ruokaansa.  Mistä muuten tiedät, että syöt liian monta kaloria kuin laskemalla joka ikisen suupalan (=sairasta)

[/quote]

No siitä sen tietää että housut alkaa puristaa ja läskiä ilmestyy vyötärölle!

Vierailija
4/40 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilo kasviksia päivässä ja 1o hedelmää. Sen lisäksi lihaa, kalaa ja tofua.

Parhaat neuvot löydät täältä: http://www.wisegeek.com/what-does-200-calories-look-like.htm

Mitään kuureja tarvita.

Vierailija
5/40 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 12:19"]

Itse kokeilin karppausta - lievää sellaista. Ei leipää, jauhoja eikä pastaa.  paino putosi kivasti, mutta tuli heti takaisin..

[/quote]

Niin, sitähän ei kuulu sitten lopettaa, vaan jättää elämäntavaksi

Vierailija
6/40 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 13:18"]

Kilo kasviksia päivässä ja 1o hedelmää. Sen lisäksi lihaa, kalaa ja tofua.

[/quote]

Mihin mahaan?! Mä en muuta ehtisikään kuin syödä jos tuollainen määrä pitäsi mättää. Ja suolikaasut olisi kiitettävät moisesta kasvismäärästä. Huh ei.

Vierailija
7/40 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 42v ja paino ei todellakaan putoa hiukan keventämällä. Syön jo nyt lähes pelkkää kanasaallttia ja tällä estän ettei paino nouse. Nyt kun haluaisin muutaman kilon kesäksi pois, niin vedän tiukan vuoropäiväpaaston ja katotaan miten käy. Eilen söin 500kcal ja tänään normaalin salaattilounaan. Olen siitä vieläkin ähkyssä, joten katotaan olisinko tänäänkin tosi vähällä ruualla. Tässä iässä ja normaalipainossa laihduttaminen tarkoittaa äärimmäisiä keinoja.

Vierailija
8/40 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suurinpiirtein saman pituinen ja laihdutin vuosi sitten Dukan dieetillä 65 kg -> 61 kg ja paino on pysynyt poissa. Dieetti on älytön eikä kovin terveellinen, mutta tehokas. Hyvä puoli siinä on, että dieetillä syödään ihan normaalia ruokaa, samalla siis oppii uusia ruokatottumuksia. Se on myös erittäin simppeli.

http://mydukandiet.com/ kts. esim täältä

Kun olet keinolla tai toisella laihduttanut viisi kiloa, suosittelen jonkinlaisen täsmäliikunnan lisäämistä elämään. Vatsaröllykkää voi hallita pilkateksella tai muulla jumpalla. Painosi on lähtenyt nousuun, koska aineenvaihduntasi hidastuu ja lihasmassasi vähenee iän myötä. Tehokkain tapa taistella muutosta vastaan, on lihaskuntoharjoittelu. Kannattaa siis uskaltautua kuntosalille tai ainakin hommata käsipainot ja vaikka jumppapallo kotiin ja aloittaa harjoittelu. Kulutuksesi on luultavasti hyvin matala, koska olet pieni ja sinulla on vähän lihaksia. Normaaliruokailun jälkeen punaviinilasillisiin ei jää kaloreita "yli".

Vierailija
9/40 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden yhdistelmä:

- osa karppaus eli leivät, jauhot  ja pasta pois. Tähän lisäksi myös sokeri, riisi ja peruna pois.

- joka toinen päivä paastoa, muuuten voi syödä normaalisti (sitä karppia ruokaa)

Vierailija
10/40 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiku enemmän, syö vähemmän (kaloreissa laskettuna: sillä mitä ruokia syöt ei sitten laihtumistuloksen kannalta ole paskankaan väliä jos lasket kalorit)

Vierailija
11/40 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 jatkaa, löysin tällaisen itse kirjoittamani Dukan tiivistelmän.

Dukan dieetti

Hyökkäysvaihe kestää 3-10 päivää. Siirry seuraavaan vaiheeseen, kun paino ei tipu, tai kun tuntuu, että et enää kestä.

Pelkkää proteiinia niin paljon kuin haluat, maitotuotteita n. 1 kg korkeintaan

Ruuat:

·         kana

·         paistijauheliha

·         kalkkuna

·         vähärasvainen kinkku

·         kaikki kalat (lohi, tonnikala, kuha, sei jne.)

·         äyriäiset

·         kanamuna

·         rasvaton maito (Plus)

·         rasvaton raejuusto

·         rasvaton, maustamaton jugurtti

·         rasvaton rahka

·         makeutusaineet, mausteet, viinietikka, sinappi, sitruunamehu, sipuli ja valkosipuli mausteena,

·         sokeriton purkka

·         tee, kahvi, sokeriton limsa

·         1,5 rkl kauralesettä

·         vähintään 1,5 litraa nestettä päivässä

Kruisailuvaihe kestää, kunnes olet tavoitepainossasi. Jos repsahdusvaara uhkaa ja olet jo laihtunut ison osan laihdutettavista kiloista, siirry suosiolla seuraavaan vaiheeseen ja katso tippuvatko kilot edelleen. Voit aina palata takaisin.

Vuoropäivinä pelkkää proteiinia ja vihanneksia ja proteiinia. Voit myös kokeilla esim. 2PP+3VP tai 1 PP+2VP tahtia.

Ruuat VP päivinä:

·         aiemmin mainitut

·         tomaatti

·         kurkku

·         salaatti

·         paprika

·         sipuli

·         kaali

·         parsakaali

·         kukkakaali

·         kesäkurpitsa

·         munakoiso

·         sienet

·         artisokka

·         parsa

·         vihreät pavut

·         purjo

·         retiisi

·         pinaatti

·         kohtuullisesti porkkanoita ja punajuuria

·         2 rkl kauralesettä

Vahvistusvaihe kestää 5 päivää jokaista pudottamaasi kiloa kohti. Eli jos ylipainoa oli 15 kg, olet vahvistusvaiheessa 2,5 kuukautta. Mutta älä pelkää, nyt alkaa jo helpottaa.

Ruuat:

·         kaikki aiemmin mainitut

·         päivittäin:

·         1 annos hedelmiä esim. omena, 1,5 dl marjoja, appelsiini, ei kuitenkaan banaani, kirsikoita tai kuivattuja hedelmiä

·         2 palaa täysjyväleipää, mielestäni tämän voi toisinaan vaihtaa 30 gr kaurahiutaleita tai 25 gr täysjyväriisiä

·         40 gr juustoa

·         viikottain:

·         2 annosta hiilihydraattipitoista ruokaa, kuten täysjyväpastaa tai –riisiä

·         kerran viikossa lammasta tai porsasta

·         kaksi kertaa viikossa juhla-ateria, jolloin voit syödä mitä tahansa, mutta vain yhden annoksen

·         Kerran viikossa yksi päivä pelkkää proteiinia!

Tasaantumisvaihe kestää lopun elämää

·         kerran viikossa pelkkää proteiinia päivä

·         kauraleseitä 2 rkl

·         aktiivinen elämäntapa

Itse söin kruisailuvaiheesta lähtien jonkin verran hyviä rasvoja esim. 1 rkl pellavarouhetta, 1-2 tl rypsiöljyä ruuanlaitossa, 1/8 avokadoa.

Vierailija
12/40 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua alkoi jotenkin kiinnostaaa tuo osapaasto kun en muutenkaan syö iltaisin juuri mitään ja kun tutkin nettiä niin mulle kyllä sopisi esim saa syödä kello 7 -15 ja sen jälkeen ollaa koko loppupäivä syömättä.  Vettä saa juoda.  Pitääkin kokeilla

Vierailija
13/40 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolita kaikki annokset. Se toimii satavarmasti. Ei tarvita mitään karppauksia tai muita humpuukidieettejä/paastoja. Ja voit syödä ihan samaa ruokaa kuin tähänkin asti.

Esimerkki: jos normaalisti olet aamuisin syönyt kaksi leivänsiivua, syö vain yksi. Jos juustosiivuja on ollut 2, laita vain 1. Sama juttu lämpimän ruuan kanssa, mutta kasaa lautaselle reilusti salaattia. Aluksi voi olla nälkä, mutta vatsa tottuu vajaassa viikossa pienentyneisiin annoksiin.

Viisi kiloa tippuu reilussa kuukaudessa jos ei nopeamminkin tällä systeemillä. Itse pudotin näin syömällä ja kohtuuliikunnalla muutama vuosi sitten 17 kiloa 4 kuukaudessa.

Vierailija
14/40 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta kokemuksesta sanoisin, että nopeimmin paino tippuu syödessä säännöllisesti, mutta pienempiä ja kevyempiä annoksia kuin ennen. Pelkästään se, että jättää leivän pois tiputtaa 5 kg helposti. 

Viiniä voi juoda jos muistat myös veden ja teen. Joillekin voi sopia osapaastot tai paastot tai ettei syö illalla enää tietyn kellonajan jälkeen. En voi nukkua tyhjällä vatsalla ja liian pitkät tauot päivälläkin laskevat verensokerin ja aiheuttavat päänsärkyä. 

Suosi salaatteja, wokkia, kasviksia, kalaa, hedelmiä, pähkinöitä. Skippaa pastat, perunat ym. mättöruuat. Kaali on myös terveellistä, eikä taatusti lihota. 

Vierailija
15/40 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

25:lle ja 26:lle, mitkä oli teidän lähtöpainot? Lihavien ja normaalipainoisten laihdutus ei suju samalla kaavalla.

Vierailija
16/40 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yks tosi hyvä ja toimiva keino laihdutukseen. Liiku enemmän - syö vähemmän! Hyvin yksinkertaista. Kun syö vähemmän kuin kuluttaa, alkaa ihminen pikkuhiljaa laihtua :)

Vierailija
17/40 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 15:20"]

25:lle ja 26:lle, mitkä oli teidän lähtöpainot? Lihavien ja normaalipainoisten laihdutus ei suju samalla kaavalla.

[/quote]

Ihan samalla kaavalla sujuu. Ja se kaava on, että kun syö vähemmän kuin kuluttaa niin laihtuu. Myös vähän vain kulutusta vähemmän syöminen laihduttaa, myös normaalipainoista, mutta toki hitaasti. 

Se toki on totta, että jos aloittaa laihdutuksen vaikka 80-kiloisena, niin samalla kalorimäärällä / ruokamäärällä kuin tällöin laihtuu, ei taatusti laihdu jos yrittää laihduttaa 60-kiloisena, koska 60-kiloinen keho kuluttaa paljon vähemmän kuin 80-kiloinen. Eli syömismäärä täytyy toki suhteuttaa oman kehon painoon ja kulutukseen. Mutta jos normaalipainoinen kuluttaa vaikka 1800 kcal päivässä, niin kyllä hän hitaasti laihtuu jos alkaa syödä vaikka 1500 kcal päivässä.

Itse oon laihduttanut normaalipainon sisällä 11 kg ihan vaan pienillä muutoksilla, hitaasti.

Vierailija
18/40 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika hyvin, jos joku saa pudotettua 5 kg normaalipainon sisällä kuukaudessa! ehkä putois, jos ei söis yhtään mitään.

Vierailija
19/40 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 10:46"]

Syö normaalisti mutta puolet vähemmän. Vältä sokeria ja valkoisia jauhoja. Juo paljon vettä ja vihreää teetä. 

Paino lähtee tuolla keinolla nopeasti, ja hyvä totutella muutenkin pienempiin annoksiin, jos kerran aineenvaihduntasi on hidastunut ja olet alkanut lihoa.

[/quote]

Komppaan tätä. Itse laihduin huomaamatta muutaman kilon muutamassa kuukaudessa näin. Jouduin suolistosairauden takia karsimaan huonon ruokavaliosta eli kaikki sokeri pois (ei herkkuja ollenkaan), hiilihapolliset juomat pois, ei mäkki/hese ruokaa, pienet annoskoot, täysjyvää, selkeä ateriarytmi, paljon kalaa, hedelmiä, marjoja.

Itsellä vaikea laihtua/lihoa. Raskauksien myötä muutama lisäkilo oli tullut. Paljon hyötyliikuntaa.

Vierailija
20/40 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla putoo kaksi kiloa viikossa edelleen. Nyt olen 49-kiloinen. Voisin pistää sulle tämän jatkuvan laihtumisen vaikka sähköpostin liitteenä tulemaan. Eli kyllä normaalipainonen voi saada painoa pois kahdeksankin kiloa kuukaudessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi